- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
Aktualności
Wicepremier Pawlak: Nowe technologie szansą dla sektora motoryzacyjnego (10075)
2010-06-13Drukuj
Wicepremier, minister gospodarki Waldemar Pawlak wygłosił wykład dla studentów Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej. Spotkanie poświęcone głównie perspektywom rozwoju sektora motoryzacyjnego odbyło się 7 czerwca br.
źródło: Ministerstwo Gospodarki
www.mg.gov.pl
Wicepremier Pawlak przypomniał, że innowacje to nie tylko kreowanie nowych pomysłów, ale także ulepszanie istniejących już rozwiązań. W jego opinii zastosowanie nowatorskich idei ma szczególne zastosowanie w sektorze motoryzacyjnym. – Przykładem jest tutaj wynaleziony w XIX w. napęd pneumatyczny – powiedział. Sprawnie działający pojazd zasilany sprężonym powietrzem miałby wszystkie zalety samochodu elektrycznego, a uzupełnianie zużytej energii trwałoby kilka minut.
Krajowy przemysł samochodowy powinien, zdaniem wicepremiera Pawlaka, szukać odpowiedzi na stojące przed nim wyzwania, sięgając po innowacje. – Szansą dla rozwoju tego sektora są także nowe rozwiązania technologiczne, np. samochody o napędzie hybrydowym – powiedział. Dodał, ze zaletą takich silników jest zmniejszenie zużycia paliwa, emisji szkodliwych spalin oraz hałasu. Polscy inżynierowie pracują nad nowoczesnymi formami wysokosprawnych napędów, np. z zastosowaniem kogeneracji czy wielu rodzajów paliw równocześnie.
W opinii wicepremiera Pawlaka rozwój nowoczesnych technologii, nie tylko motoryzacyjnych, zwiększa również szansę absolwentów kierunków technicznych na stabilne i dobrze płatne zatrudnienie. Przykładem może być sukces studentów Politechniki Łódzkiej, którzy wygrali krajowe etapy konkursu dla programistów Imagine Cup 2010.
Krajowy przemysł samochodowy powinien, zdaniem wicepremiera Pawlaka, szukać odpowiedzi na stojące przed nim wyzwania, sięgając po innowacje. – Szansą dla rozwoju tego sektora są także nowe rozwiązania technologiczne, np. samochody o napędzie hybrydowym – powiedział. Dodał, ze zaletą takich silników jest zmniejszenie zużycia paliwa, emisji szkodliwych spalin oraz hałasu. Polscy inżynierowie pracują nad nowoczesnymi formami wysokosprawnych napędów, np. z zastosowaniem kogeneracji czy wielu rodzajów paliw równocześnie.
W opinii wicepremiera Pawlaka rozwój nowoczesnych technologii, nie tylko motoryzacyjnych, zwiększa również szansę absolwentów kierunków technicznych na stabilne i dobrze płatne zatrudnienie. Przykładem może być sukces studentów Politechniki Łódzkiej, którzy wygrali krajowe etapy konkursu dla programistów Imagine Cup 2010.
źródło: Ministerstwo Gospodarki
www.mg.gov.pl
Udostępnij wpis swoim znajomym!
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Finansowanie
Projekt "Kalkulator emisji CO2 i oszczędności finansowych EKO_SKNERA" Instytutu na rzecz Ekorozowju jest zrealizowany w ramach konkursu grantowego "Razem dla klimatu" Fundacji na rzecz Rozwoju Polskiego Rolnictwa dofinansowanego ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności