- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
Aktualności
Następny amerykański bojowy wóz piechoty będzie hybrydowy? (10057)
2010-07-31Drukuj
BAE Systems jeden największych koncernów zbrojeniowych na świecie w ramach konkursu na nowy amerykański bojowy wóz piechoty, następcę M2/M3 Bradley przedstawił maszynę z napędem hybrydowym. Konstrukcja wzbudziła znaczne zainteresowanie wojskowych -choć napęd ten ma wpływowych przeciwników w Pentagonie - poinformowały portale technologiczne i militarne.
BAE Systems skonstruował i produkował poprzedni bojowy wóz piechoty armii USA - M2/M3 Bradley - tak więc doświadczenie, które koncern posiadł w trakcie jego budowy i eksploatacji będzie bardzo się liczyć w konkursie - przetargu U.S. Army Ground Combat Vehicle (GCV) - pisze portal Defense News.
Jak powiedział portalowi Mark Signorelli, wiceprezydent i dyrektor generalny w programie BAE GCV, konsorcjum BAE System - Northrop Grumman jest jedynym, które do tej pory przedstawiło hybrydowe rozwiązanie napędu. Jak stwierdził, zmniejszy ono zużycie paliwa o 20 proc. i wagę pojazdu o 4 tony - masę pancerza chroniącego duże zbiorniki paliwa. O połowę ma też zmniejszyć się ilość ważnych podzespołów w układzie napędowym - takich, których awaria mogła spowodować wyłączenie wozu bojowego z pełnionych zadań poprzez "utratę napędu". W zamian za to ma on zyskać na mobilności, szybkości, zasięgu działania i przeżywalności na polu walki. Nowy bojowy wóz piechoty projektu BAE waży 53 tony i ma być wyposażony w rozbudowaną wielofunkcyjną załogową wieżę bojową.
Według Defense Industry Daily hybrydowe wozy bojowe mają wpływowych przeciwników w Departamencie Obrony i Pentagonie - sekretarz obrony Robert Gates doprowadził rok temu do skasowania projektu pojazdu hybrydowego tego rodzaju prowadzonego przez Agencję Zaawansowanych Obronnych Projektów Badawczych Departamentu Obrony Stanów Zjednoczonych (DARPA), twierdząc iż technologia hybrydowa jest "jeszcze niedopracowana" i "zbyt nowa". Jednak wojskowi są zainteresowani projektem BAE, bowiem wyposażony w dużą ilość elektroniki nowoczesny bojowy wóz piechoty potrzebuje sporo energii, a koncepcja napędu przedstawiona przez BAE zapewnia, iż w momencie rozbudowy o dodatkowe komponenty elektroniczne nie trzeba będzie się martwić o ich zasilanie - zauważa portal.
Dwa inne konsorcja uczestniczące w przetargu to: General Dynamics z MTU i Raytheonem oraz Boeing z SAIC i niemiecką firmą KMW. Konsorcjum Boeinga oferuje nieco przerobiony najnowszy niemiecki bojowy wóz piechoty KMW Puma.
Ostateczny wybór producenta nowego podstawowego opancerzonego pojazdu amerykańskiej piechoty zostanie dokonany prawdopodobnie we wrześniu br.
źródło: PAP – Nauka w Polsce
www.naukawpolsce.pap.pl
Jak powiedział portalowi Mark Signorelli, wiceprezydent i dyrektor generalny w programie BAE GCV, konsorcjum BAE System - Northrop Grumman jest jedynym, które do tej pory przedstawiło hybrydowe rozwiązanie napędu. Jak stwierdził, zmniejszy ono zużycie paliwa o 20 proc. i wagę pojazdu o 4 tony - masę pancerza chroniącego duże zbiorniki paliwa. O połowę ma też zmniejszyć się ilość ważnych podzespołów w układzie napędowym - takich, których awaria mogła spowodować wyłączenie wozu bojowego z pełnionych zadań poprzez "utratę napędu". W zamian za to ma on zyskać na mobilności, szybkości, zasięgu działania i przeżywalności na polu walki. Nowy bojowy wóz piechoty projektu BAE waży 53 tony i ma być wyposażony w rozbudowaną wielofunkcyjną załogową wieżę bojową.
Według Defense Industry Daily hybrydowe wozy bojowe mają wpływowych przeciwników w Departamencie Obrony i Pentagonie - sekretarz obrony Robert Gates doprowadził rok temu do skasowania projektu pojazdu hybrydowego tego rodzaju prowadzonego przez Agencję Zaawansowanych Obronnych Projektów Badawczych Departamentu Obrony Stanów Zjednoczonych (DARPA), twierdząc iż technologia hybrydowa jest "jeszcze niedopracowana" i "zbyt nowa". Jednak wojskowi są zainteresowani projektem BAE, bowiem wyposażony w dużą ilość elektroniki nowoczesny bojowy wóz piechoty potrzebuje sporo energii, a koncepcja napędu przedstawiona przez BAE zapewnia, iż w momencie rozbudowy o dodatkowe komponenty elektroniczne nie trzeba będzie się martwić o ich zasilanie - zauważa portal.
Dwa inne konsorcja uczestniczące w przetargu to: General Dynamics z MTU i Raytheonem oraz Boeing z SAIC i niemiecką firmą KMW. Konsorcjum Boeinga oferuje nieco przerobiony najnowszy niemiecki bojowy wóz piechoty KMW Puma.
Ostateczny wybór producenta nowego podstawowego opancerzonego pojazdu amerykańskiej piechoty zostanie dokonany prawdopodobnie we wrześniu br.
źródło: PAP – Nauka w Polsce
www.naukawpolsce.pap.pl
Udostępnij wpis swoim znajomym!
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Finansowanie
Projekt "Kalkulator emisji CO2 i oszczędności finansowych EKO_SKNERA" Instytutu na rzecz Ekorozowju jest zrealizowany w ramach konkursu grantowego "Razem dla klimatu" Fundacji na rzecz Rozwoju Polskiego Rolnictwa dofinansowanego ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności