- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
Aktualności
Samochody elektryczne – mrzonka czy rzeczywistość? (13657)
2011-12-15Drukuj
Samochody elektryczne to nie jest już kwestia przyszłości, lecz teraźniejszości. By jednak stały się rzeczywistością, potrzeba zdecydowanych działań promocyjnych dokonywanych przez rządy. To wnioski z debaty "Samochody elektryczne – mrzonka czy rzeczywistość" podczas zakończonego 30 listopada br. VI Forum Energetycznego w Sopocie.
Samochody elektryczne miały szansę pojawić się nad drogach już w XIX wieku, jednak niska cena ropy naftowej spowodowała, że zdecydowano się rozwijać silniki spalinowe. Czy dziś samochody elektryczne mają szansę na sukces? Wszystko wskazuje na to, że tak, diametralnie zmieniły się bowiem okoliczności. Transport stał się jedną z najbardziej kluczowych dziedzin współczesnej gospodarki, a ceny ropy naftowej są nieprzewidywalne. Do tego dochodzą aspekty ekologiczne.
Komisja Europejska zaproponowała, że do 2050 roku kraje UE powinny ograniczyć emisje dwutlenku węgla w sektorze transportu. Wobec globalnego kryzysu, a także rosnącego zainteresowania ochroną środowiska, coraz częściej mówi się o czystym transporcie i zielonej gospodarce. Jak w tę strategię wpisują się samochody elektryczne? Czy mogą one zastąpić samochody tradycyjne? Jakie są możliwości techniczne, czy i jak władze państwowe mogą promować użytkowanie samochodów elektrycznych, jak na politykę krajów może wpłynąć legislacja europejska? To najbardziej aktualne pytania stojące przed rozwojem samochodów elektrycznych.
Miguel Pinto, prezes firmy Inteli, przedstawił w Sopocie prezentację na temat elektromobilności. Wskazał on na doświadczenia Portugalii w dziedzinie rozwoju samochodów elektrycznych. W przypadku samochodów elektrycznych istotne są trzy elementy: użytkownik końcowy, punkt sprzedaży i ładowania oraz dostawcy energii. Gernot Spiegelberg, wiceprezes Siemensa, stwierdził że rozwój samochodów elektrycznych jest nierozerwalnie związany z rozwojem inteligentnych sieci i nowych technologii w sektorze energetycznym.
Według Immy Puig-Simon, doradczyni hiszpańskiego rządu, poszczególne rządy powinny wprowadzić regulacje promujące samochody elektryczne, z systemem zachęt dla potencjalnych użytkowników. Hiszpania przyjęła specjalną strategię, której celem jest wdrożenie specjalnych rozwiązań, mających na celu promocję czystego transportu, w tym również promocję samochodów elektrycznych.
Jak zauważył Paolo Jose Gameiro Pereirinha, analityk ISEC, transport stanowi dziś jeden z najistotniejszych sektorów współczesnej gospodarki, a inwestycje w nowe technologie w tym sektorze mogą przyczynić się do rozwoju gospodarczego krajów, które zdecydują się stworzyć system zachęt dla firm i jednostek, zainteresowanych korzystaniem z silników elektrycznych.
Na zachęty nie czeka Jan Kulczyk. Jeden z najbogatszych Polaków zwietrzył już nowy trend. Związana z nim firma e+ planuje do 2013 roku budowę 300 punktów ładowania dla samochodów elektrycznych.
EurActiv Polska był patronem medialnym VI Forum Energetycznego w Sopocie.
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności