- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
Aktualności
Nissan LEAF Światowym Samochodem Roku 2011 (9968)
2011-04-29Drukuj
21 kwietnia br. na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Nowym Jorku, stuprocentowo elektryczny, zeroemisyjny Nissan LEAF został wyróżniony tytułem Światowego Samochodu Roku 2011, pokonując BMW serii 5 i Audi A8, które także kandydowały do tej prestiżowej nagrody. To kolejny sukces w całej serii nagród i wyróżnień przyznanych pierwszemu na świecie w pełni elektrycznemu samochodowi przeznaczonemu na globalny rynek i oferowanemu w przystępnej cenie.
„To dla nas wielka radość, że Nissan LEAF, pierwszy na świecie pojazd elektryczny przeznaczony dla masowego odbiorcy zdobył tak prestiżowy tytuł jak Światowy Samochód Roku 2011" – powiedział Carlos Ghosn, prezes i dyrektor naczelny firmy Nissan. „To dowód uznania dla Nissana LEAF – pionierskiego zeroemisyjnego pojazdu, porównywalnego z modelami z napędem spalinowym pod względem osiągów, poziomu hałasu i znakomitych właściwości jezdnych. Ten samochód jest także odzwierciedleniem naszej wizji i wartości mobilności zgodnej z zasadami zrównoważonego rozwoju, którą chcemy zaoferować klientom z całego świata".
Członkowie jury World Car Awards zauważyli, że „LEAF jest odważną propozycją Nissana otwierającą drogę do nowego świata samochodów elektrycznych. Ten pięciomiejscowy i pięciodrzwiowy hatchback jest pierwszym na świecie skonstruowanym od podstaw samochodem elektrycznym przeznaczonym na masowy rynek. Według danych przedstawianych przez producenta, jego zasięg po pełnym naładowaniu akumulatorów przekracza 160 kilometrów. Czas ładowania napięciem 220-240 V z gniazdka elektrycznego wynosi 8 godzin. Samochód nie emituje spalin. Nisko położony środek ciężkości umożliwia dynamiczne pokonywanie zakrętów praktycznie bez przechyłów nadwozia i podsterowności. A największe zalety? Prowadzi się jak zwykły samochód, ale jest od niego cichszy".
Konkurs na Światowy Samochód Roku jest organizowany od 2004 roku. Laureatów wybiera jury złożone z dziennikarzy motoryzacyjnych z Azji, Europy i Ameryki Północnej.
Nissan LEAF jest dostępny w Japonii, Stanach Zjednoczonych i na niektórych rynkach europejskich. Na pozostałe rynki model zostanie wprowadzony w 2012 roku. Obecnie LEAF jest produkowany w zakładach Nissana w Oppama w Japonii. Pod koniec 2012 roku i na początku 2013 roku produkcja modelu LEAF ruszy także odpowiednio w fabrykach Nissana w Smyrna (stan Tennessee, USA) i w Sunderland (Wielka Brytania).
Nissan, który wspólnie ze swoim partnerem w Sojuszu, firmą Renault, chce stać się globalnym liderem w produkcji zeroemisyjnych samochodów, nawiązał współpracę z ponad 90 rządami, miastami i innymi instytucjami z całego świata w zakresie rozwijania i produkcji pojazdów elektrycznych i akumulatorów litowo-jonowych oraz promowania mobilności zgodnej z zasadami zrównoważonego rozwoju. Nissan stosuje także kompleksowe podejście wspierania inicjatyw na rzecz mobilności zgodnej z zasadami zrównoważonego rozwoju, takich jak rozbudowa infrastruktury ładowania pojazdów i instalowanie odpowiednich stacji, promowanie wykorzystania materiałów pochodzących z recyklingu oraz rozwijanie ogólnych systemów zarządzania energią, obejmujących także wtórne wykorzystanie akumulatorów litowo-jonowych.
źródło: Nissan Europe
www.newsroom.nissan-europe.com
Członkowie jury World Car Awards zauważyli, że „LEAF jest odważną propozycją Nissana otwierającą drogę do nowego świata samochodów elektrycznych. Ten pięciomiejscowy i pięciodrzwiowy hatchback jest pierwszym na świecie skonstruowanym od podstaw samochodem elektrycznym przeznaczonym na masowy rynek. Według danych przedstawianych przez producenta, jego zasięg po pełnym naładowaniu akumulatorów przekracza 160 kilometrów. Czas ładowania napięciem 220-240 V z gniazdka elektrycznego wynosi 8 godzin. Samochód nie emituje spalin. Nisko położony środek ciężkości umożliwia dynamiczne pokonywanie zakrętów praktycznie bez przechyłów nadwozia i podsterowności. A największe zalety? Prowadzi się jak zwykły samochód, ale jest od niego cichszy".
Konkurs na Światowy Samochód Roku jest organizowany od 2004 roku. Laureatów wybiera jury złożone z dziennikarzy motoryzacyjnych z Azji, Europy i Ameryki Północnej.
Nissan LEAF jest dostępny w Japonii, Stanach Zjednoczonych i na niektórych rynkach europejskich. Na pozostałe rynki model zostanie wprowadzony w 2012 roku. Obecnie LEAF jest produkowany w zakładach Nissana w Oppama w Japonii. Pod koniec 2012 roku i na początku 2013 roku produkcja modelu LEAF ruszy także odpowiednio w fabrykach Nissana w Smyrna (stan Tennessee, USA) i w Sunderland (Wielka Brytania).
Nissan, który wspólnie ze swoim partnerem w Sojuszu, firmą Renault, chce stać się globalnym liderem w produkcji zeroemisyjnych samochodów, nawiązał współpracę z ponad 90 rządami, miastami i innymi instytucjami z całego świata w zakresie rozwijania i produkcji pojazdów elektrycznych i akumulatorów litowo-jonowych oraz promowania mobilności zgodnej z zasadami zrównoważonego rozwoju. Nissan stosuje także kompleksowe podejście wspierania inicjatyw na rzecz mobilności zgodnej z zasadami zrównoważonego rozwoju, takich jak rozbudowa infrastruktury ładowania pojazdów i instalowanie odpowiednich stacji, promowanie wykorzystania materiałów pochodzących z recyklingu oraz rozwijanie ogólnych systemów zarządzania energią, obejmujących także wtórne wykorzystanie akumulatorów litowo-jonowych.
źródło: Nissan Europe
www.newsroom.nissan-europe.com
Udostępnij wpis swoim znajomym!
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności