Aktualności

Coraz więcej samochodów na polskich drogach (9970)

2011-04-08

Drukuj
img style='float:left; margin: 0 6px 6px 0;'Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad na początku kwietnia opublikowała wyniki generalnego pomiaru ruchu przeprowadzonego w 2010 roku. Po polskich drogach jeździ znacznie więcej samochodów osobowych niż w 2005 roku.
W ciągu pięciu lat o 43% wzrósł ruch samochodów ciężarowych z przyczepami. Ilość ciężarówek uległa zmniejszeniu o 2%, w sumie ruch samochodów ciężarowych ogółem zwiększył się o ok. 29%. Wzrost ruchu samochodów osobowych w latach 2005-2010 wyniósł 22%. Nieco mniejszy był wzrost ruchu lekkich samochodów ciężarowych (dostawczych) – było to 16%. Odnotowano natomiast bardzo duży (o 121%) wzrost ruchu motocykli, ale nie mają one zbyt wielkiego udziału w ruchu pojazdów silnikowych ogółem. Po raz pierwszy od wielu lat zdecydowanie, o 18%, zmalał ruch autobusów.

Ogółem średni drogowy ruch pojazdów silnikowych na drogach krajowych wzrósł z o 19%, z 8298 pojazdów na dobę do 9888, w tym na drogach międzynarodowych – o 21%, z 13780 do 16667. W ciągu 15 lat na polskich drogach przybyło odpowiednio 85% i 95% pojazdów.

Ilość aut, natężenie ruchu na polskich drogach, a tym samym emisje CO2 do atmosfery z transportu rosną. Przeprowadzone w zeszłym roku badanie wykazało jednocześnie, że Polacy rezygnują z przyjaznego klimatowi i środowisku środka transportu. Wciąż maleje bowiem ruch rowerowy – w ciągu 5 lat zmniejszył się o 28% na drogach krajowych i aż o 38% na samych drogach międzynarodowych. Od 1995 roku spadek ten wyniósł odpowiednio aż 43% i 58%.


UD, ChronmyKlimat.pl,
fot. © Unia Europejska, 2011
na podstawie: www.gddkia.gov.pl  

Udostępnij wpis swoim znajomym!




Podziel się swoją opinią



Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju



Portal dofinansowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Za jego treść odpowiada Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju, poglądy w nim wyrażone nie odzwierciedlają oficjalnego stanowiska Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej