- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
Dofinansowania i dotacje
Minister Sławomir Nowak na Kongresie Kolejowym (15006)
2012-11-13Drukuj
"Obecna kadencja jest czasem gruntownych zmian na kolei. One już się rozpoczęły i są podporządkowane bezpieczeństwu i komfortowi pasażerów" – powiedział minister transportu, Sławomir Nowak podczas Kongresu Kolejowego 2012. "Najpierw musimy uporządkować sprawy wewnątrz PKP oraz przyspieszać inwestycje, kupować nowy tabor, rewitalizować linie, aby zmiany na kolei były jak najszybciej odczuwane przez obywateli" – podkreślił.
Odnosząc się do nowej perspektywy finansowej Unii Europejskiej 2014-2020 minister Sławomir Nowak stwierdził, że priorytetem będą rewitalizacje linii kolejowych. "Polska potrzebuje odnowy połączeń pomiędzy miastami, tak aby Polacy mogli szybko i komfortowo przemieszczać się po naszej ojczyźnie" – zapowiedział minister. Jednocześnie dodał, że resort zakończył już prace nad dokumentem implementacyjnym, w którym zawarte są kryteria, takie jak natężenie ruchu, przepustowość, zwiększenie prędkości przejazdu, jakimi będzie kierował się resort decydując o dofinansowaniu rewitalizacji linii. Podstawą tego dokumentu jest unijna zasada o podziale środków finansowych na drogi i kolej w proporcji 60:40.
Minister Nowak zaznaczył, że wspólnie z Ministerstwem Rozwoju Regionalnego przygotowywany jest nowy program operacyjny i nowy wieloletni plan inwestycji na kolei. "W tym roku z podziału akcyzy wydaliśmy 2 mld zł, którymi zasililiśmy PKP Polskie Linie Kolejowe na cele inwestycyjne. W przyszłym roku będzie to już 2,6 mld zł jako niezbędna część nakładów własnych na inwestycje. Nakłady na kolej rosną i będą rosły, gdyż taka jest historyczna konieczność" – powiedział minister Nowak.
Biorący udział w kongresie prezes zarządu PKP SA Jakub Karnowski poinformował, że przygotowana została strategia PKP SA, która opiera się na czterech filarach. Pierwszym z nich są kwestie systemowe, wśród nich dotyczące bezpieczeństwa, drugim – nakierowanie działalności na klienta. Trzeci filar to zarządzanie finansami i wreszcie czwarty to lepsze zarządzanie grupą PKP związane z potrzebą synchronizacji działań pomiędzy remontami linii kolejowych i dworców.
Tegoroczna druga edycja Kongresu Kolejowego podzielona została na trzy sesje poświęcone determinantom konkurencyjności sektora kolejowego w Polsce, zagadnieniom stawek dostępu do infrastruktury kolejowej oraz inwestycji taborowych. W dyskusji na temat deklaracji rządu odnośnie transportu kolejowego, regulacji tego rynku oraz problemów związanych ze stanem infrastruktury kolejowej wziął udział podsekretarza stanu w MTBiGM, Andrzej Massel.
Kongres Kolejowy 2012 został zorganizowany przez Railway Business Forum, PKP Polskie Linie Kolejowe SA oraz Wydawnictwo Rynek Kolejowy pod patronatem Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Wybierz dział
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności