- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
Dofinansowania i dotacje
Parlament Europejski wspiera przepisy ograniczające emisje CO2 z samochodów (16877)
2014-02-27Drukuj
Nowe przepisy pozwalające ustanowić limity emisji na poziomie 95 g/km, dla nowych samochodów, do roku 2020, zostały przyjęte przez Parlament Europejski we wtorek 25 lutego. Tekst zachowuje limit, ale wprowadza roczny okres przejściowy w 2020 roku. Zezwolono również na "superjednostki", które obowiązywać będą od, 2020 do 2022, kiedy to najczystsze modele w ofercie danego producenta znaczyć będą więcej niż inne.
Podczas rozmów z Radą Europejską, parlamentarni negocjatorzy ograniczyli proponowany okres przejściowy dla obowiązkowego limitu 95 g/km, dotyczącego 95% samochodów, do jednego roku – 2020.
"To głosowanie oznacza, że UE pozostanie liderem redukcji CO2 z samochodów, ponieważ limit 95 g/km oznacza zmniejszenie emisji o 15 milionów ton rocznie. Koszt innowacyjności musi być jednak akceptowany społecznie i opłacalny gospodarczo, dla konsumentów i dla producentów", powiedział odpowiedzialny za raport Thomas Ulmer (EPP, DE). "Wprowadzimy także nowy rodzaj testów, które dokładniej określą rzeczywiste warunki jazdy", dodał. Tekst przyjęto 499 głosami za, z 107 głosami przeciw i z 9 wstrzymującymi się.
Super-jednostki
Super jednostki (przyznające większą wagę czystszym modelom w portfolio każdego producenta samochodów) byłyby dozwolone od 2020 do 2022 roku (nie byłoby żadnych super-jednostek w latach 2016-2020), ale ograniczone do 7,5 g/km, podczas tego okresu. Obowiązywałyby także następujące multyplikatory: samochód osobowy emitujący mniej niż 50 g/km byłby traktowany jak dwa samochody w 2020, jak 1,67 samochodu w roku 2021, jak 1,33 samochodu w roku 2022 i jak 1 samochód w 2023 roku.
Lepiej odpowiadające rzeczywistości testy emisji
Nowa, zdefiniowana przez ONZ harmonizacja światowej procedury badań lekkich pojazdów dostawczych (WLTP), która lepiej odzwierciedla rzeczywiste warunki jazdy, powinna zostać wprowadzona tak szybko, jak to będzie możliwe, uznano w tekście. Komisja Europejska zasygnalizowała swoje poparcie dla wprowadzenia jej 2017 roku.
Posłowie uważają, że producenci wykorzystywali słabości obecnej procedury, co sprawiło, że oficjalne dane dotyczące emisji oraz konsumpcji paliwa są dalekie od tych rzeczywiście otrzymywanych, podczas jazdy w normalnych warunkach.
Kolejne kroki
Aktualizacja przepisów dotyczących musi być zaakceptowana przez Radę Unii Europejskiej, aby mogła wejść w życie.
źródło: © Unia Europejska, 2014 – Parlament Europejski
fot. CC, by decodrama visual
Niniejszy materiał został opublikowany dzięki dofinansowaniu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Za jego treść odpowiada Fundacja – Instytut na rzecz Ekorozwoju, poglądy w nim wyrażone nie odzwierciedlają oficjalnego stanowiska Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Wybierz dział
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności