- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
Dofinansowania i dotacje
Najpopularniejsze auta elektryczne w Europie (19519)
2016-06-04Drukuj
Pozycję lidera utrzymuje Nissan Leaf, ale niedaleko za nim jest już Renault Zoe, który zaskakująco dobrze sprzedaje się w Niemczech.
Europejskie Stowarzyszenie European Alternative Fuels Observatory (EAFO) podało statystyki sprzedaży aut elektrycznych w Europie za I kwartał br. Pozycję lidera utrzymuje Nissan Leaf, ale niedaleko za nim jest już Renault Zoe, który zaskakująco dobrze sprzedaje się w Niemczech.
W ubiegłym roku mocno wzrosła w Europie, bo aż o 45 proc. sprzedaż elektryków Nissana. Japoński koncern sprzedał na Starym Kontynencie w sumie 7,5 tys. modeli Leaf i NV200. Dzięki temu Nissan zachował pozycję lidera na europejskim rynku EV z udziałem w sprzedaży na poziomie 28 proc. Japończycy sprzedali w Europie do tej pory już ponad 20 tys. elektryków.
Nissan szacuje, że średni koszt przejechania 1 km elektrycznym Leafem czy NV200 wynosi ok. 0,03 euro/kWh, a dodatkowe korzyści to niższe koszty utrzymania. Japończycy szacują, że są one średnio o 40 proc. mniejsze niż w przypadku tradycyjnych aut.
Europejskie stowarzyszenie European Alternative Fuels Observatory (EAFO) szacuje, że w I kwartale br. udział Nissana Leaf w europejskim rynku aut całkowicie elektrycznych wyniósł 25,6 proc. (sprzedaż 8,05 tys. modeli). Następne są Renault Zoe (23,7 proc., 7,46 tys. sprzedanych aut), Tesla Model S (13,2 proc., 4,16 tys.), Volkswagen e-Golf (9,3 proc., 2,91 tys.) oraz BMW i3 (9,3 proc., 2,05 tys.).
Zestawienie EAFO w zakresie aut plug-in dominuje Mitsubishi OutlanderPHEV z udziałem w europejskim rynku za I kwartał br. na poziomie 25,4 proc. (sprzedaż 8,29 tys. aut), a kolejne są Volkswagen Golf GTE (12,9 proc.,4,22 tys.) Volvo XC90 PHEV (10,7 proc., 3,48 tys.) Audi A3 e-Tron (8,7 proc., 2,83 tys.) oraz Volkswagen Passat GTE (7,6 proc., 2,49 tys.)
Co ciekawe, jak wynika z danych EAFO, drugi w zestawieniu aut całkowicie elektrycznych – Renault Zoe – był w I kwartale br. najlepiej sprzedającym się modelem EV w Niemczech. W sumie u naszych zachodnich sąsiadów w ostatnim miesiącu I kwartału zarejestrowano 1528 auta elektryczne i hybrydy plug-in, co oznacza spadek o 10 proc. w ujęciu rok do roku. EAFO tłumaczy to faktem oczekiwania przez Niemców na uruchomienie rządowego programu dopłat do aut elektrycznych.
W liczbie aut elektrycznych i hybryd plug-in sprzedanych w Niemczech w I kwartale br. dominował Renault Zoe (822 rejestracje), kolejny był Volkswagen Golf GTE (604), a następnie Nissan Leaf (586), Audi A3 e-Tron (581) oraz Tesla Model S (482).
Wkrótce wyniki sprzedaży na europejskim rynku EV może poprawić uruchomienie niemieckiego programu dopłat do aut elektrycznych i hybrydowych. Dzięki niemu osoby kupujące auta elektryczne za naszą zachodnią granicą otrzymają dopłatę w wysokości 4 tys. euro, a w przypadku samochodów hybrydowych typu plug-in dopłata będzie niższa i wyniesie 3 tys. euro.
Maksymalna cena auta nie może przekroczyć 60 tys. euro. W program zaangażowały się już firmy Daimler, VW oraz BMW, ale z dopłatą będzie można kupić też elektryczne auta zagranicznych producentów.
Źródło: gramwzielone.pl
Podobne artykuły
- Tauron testuje pojazdy elektryczne
Spółka Tauron rozpoczęła testowanie samochodów zasilanych energią elektryczną i jednocześnie przygotowuje się do uruchomienia demonstracyjnego projektu stacji ładowania dla elektrycznych autobusów.
Więcej
Podziel się swoją opinią
Wybierz dział
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności