- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
Dofinansowania i dotacje
Mitsubishi i Peugeot zaoferują magazyny energii ze zużytych baterii samochodowych (18719)
2015-07-21Drukuj
Mitsubishi i Peugeot idą w ślady Nissana i będą oferować magazyny energii, w których wykorzystają samochodowe, zużyte baterie litowo-jonowe, które nie spełniają już motoryzacyjnych standardów, ale które nadal można wykorzystać w stacjonarnych systemach magazynowania energii.
Konsorcjum firm Mitsubishi, Electricité de France (EDF), PSA Peugeot Citroën i Forsee Power będzie oferować stacjonarne magazyny energii, w których zastosuje zużyte baterie litowo-jonowe wykrzystywane wcześniej w elektrycznych modelach Mitsubishi i-MiEV, Peugeot iOn oraz Citroën C-Zero.
– Celem tego projektu jest pokazanie efektywnych i ekonomicznych praktyk z zakresu zarządzania energią, bazujących na optymalizacji technologii magazynowania, ładowania i produkcji energii – informuje Mitsubishi.
Fot. Mitsubishi
W ubiegłym miesiącu wykorzystanie zużytych baterii samochodowych zapowiedział też Nissan. Produkowany przez japoński koncern model Leaf to najpopularniejszy, w 100-procentach elektryczny samochód świata. Pierwsze Leaf-y wyjechały na drogi pod koniec 2010 r., a do tej pory sprzedano ponad 178 tys. egzemplarzy tego auta. Obecnie w pierwszych Leafach wymieniane są baterie, a japoński koncern chce je wykorzystać w stacjonarnych magazynach energii.
– Bateria litowo-jonowa z Nissana Leaf nadal utrzymuje wysoką wartość w zakresie magazynowania energii, nawet po usunięciu z samochodu, a Nissan chce wykorzystać większość używanych baterii w celach nie-motoryzacyjnych – informował niedawno Nissan.
Demonstracyjny magazyn energii opracowany w ramach konsorcjum Mitsubishi i francuskich firm zostanie pokazany we wrześniu br. w siedzibie firmy Forsee Power koło Paryża.
źródło: gramwzielone.pl
Podobne artykuły
- Samochody elektryczne w 2020 – jedna trzecia sprzedaży
Deloitte przewiduje, że już za 5 lat aż jedna trzecia nowych samochodów posiadać będzie napęd elektryczny. W krajach rozwijających się ich liczba wyniesie 20%.
Więcej
- Czy samochody elektryczne to panaceum na globalne ocieplenie?
Samochody elektryczne - ekologiczne i oszczędne? Oczywiście, ale nie wszędzie i pod jednym ważnym warunkiem – potrzebują energii odnawialnej.
Więcej
- Warszawa ma duży potencjał rozwoju car sharingu i elektrycznych aut
Rower miejski zmienił Warszawę i pokazał, że bardzo duży potencjał ma car sharing polegający na wspólnym użytkowaniu miejskich aut.
Więcej
Podziel się swoją opinią
Wybierz dział
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności