Dofinansowania i dotacje

LG planuje europejską fabrykę baterii do EV. Możliwa lokalizacja to Wrocław (18990)

2015-10-15

Drukuj
galeria

Siedziba główna LG, fot. wikipedia, CC BY-SA 3.0

LG Chem planuje uruchomienie w Europie fabryki, w której będą powstawać baterie do samochodów elektrycznych (EV). Pod uwagę brane są lokalizacje pod Wrocławiem, gdzie swoje zakłady posiadają już inne oddziały LG

Koreański portal The Chosunilbo poinformował, powołując się na komunikat LG Chem, że koreański koncern planuje uruchomienie fabryki baterii, a wśród możliwych lokalizacji wymienia tylko Wrocław, w którym działają już zakłady LG Electronics, LG Display i LG Innotek.

Obecnie LG Chem produkuje baterie samochodowe w ilości 200 tys. sztuk w Ochang w Korei Płd., a także w USA, miejscowości Holland w stanie Michigan, gdzie może wytwarzać do 50 tys. baterii rocznie. Ponadto koreański koncern buduje fabrykę w chińskim Nanjing, gdzie ma produkować do 100 tys. baterii rocznie.

Powody do ulokowania kolejnej fabryki baterii w Europie, które podał LG Chem, to możliwość ograniczenia kosztów logistyki oraz zwiększenia sprzedaży na Starym Kontynencie.

Według amerykańskiego portalu EV Obsession, LG Chem był w ubiegłym roku trzecim największym na świecie – po Panasonicu i AESC – producentem baterii samochodowych ze sprzedażą baterii o łącznej pojemności 886 GWh.
LG Chem wkrótce może znacząco poprawić swoją pozycję w tym zestawieniu za sprawą kontraktu z Daimlerem. Niemiecki potentat wykorzysta baterie litowo-jonowe koreańskiego producenta w swoim nowym elektrycznym modelu, którego premierę zaplanowano na przyszły rok.

Oprócz Daimlera LG Chem dostarcza baterie do elektrycznych aut produkowanych m.in. przez General Motors, Forda,Hyundaia i Renault.

Również we Wrocławiu znajduje się fabryka amerykańskiego koncernu 3M, z którym LG Chem ma rozwijać technologię nowych baterii samochodowych. W ramach współpracy 3M przekazał koreańskiemu LG Chem swoje patenty w zakresie wykorzystania technologii niklowo-kobaltowo-manganowej (NCM) w bateriach litowo-jonowych.

Technologia nowej generacji zakładająca wykorzystanie katod NCM ma zwiększyć wydajność baterii i obniżyć koszty produkcji. Jak podaje w komunikacie 3M, cel to opracowanie do 2017 r. ogniw umożliwiających zwiększenie zasięgu samochodów elektrycznych do 320 km, a LG Chem ma pracować nad wykorzystaniem NCM w samochodowych bateriach litowo-jonowych o pojemności od 80 kWh do 120 kWh, dających elektrycznym pojazdom zasięg na poziomie 300-500 km.
W tym roku LG Chem zapowiedział też wprowadzenie na rynek domowych baterii przeznaczonych do magazynowania energii np. z domowych instalacji fotowoltaicznych.

źródło: gramwzielone.pl

www.gramwzielone.pl


Udostępnij wpis swoim znajomym!




Podziel się swoją opinią




Portal dofinansowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Za jego treść odpowiada Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju, poglądy w nim wyrażone nie odzwierciedlają oficjalnego stanowiska Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej