- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
Dofinansowania i dotacje
Aż 11 studenckich drużyn z Polski w Shell Eco-marathon Europe 2015 (18264)
2015-03-02Drukuj
Jedenaście studenckich drużyn z sześciu uczelni z całego kraju będzie reprezentowało Polskę w zawodach Shell Eco-marathon Europe 2015. Energooszczędne pojazdy skonstruowane przez uczestników zmierzą się na torze w Rotterdamie w dniach 21-24 maja.
Shell Eco-marathon Europe to jeden z najbardziej wymagających inżynierskich konkursów studenckich na świecie. Zadaniem zespołów biorących udział w rywalizacji jest skonstruowanie pojazdu, który pokona jak najdłuższy dystans na ekwiwalencie jednego litra paliwa lub 1 kWh. Podczas zawodów młodzi konstruktorzy będą mogli przetestować samodzielnie zaprojektowane i zbudowane pojazdy.
Do tegorocznego konkursu w Rotterdamie zakwalifikowało się 230 zespołów studenckich z 30 krajów. Polskę w Shell Eco-marathon Europe 2015 będzie reprezentowało jedenaście drużyn z sześciu uczelni z całego kraju: ELVIC TEAM z Politechniki Lubelskiej; Iron Warriors z Politechniki Łódzkiej; WAT ECO TEAM z Wojskowej Akademii Technicznej. Po dwa zespoły wyśle na zawody Politechnika Śląska (Smart Power oraz Smart Power Urban) i Politechnika Gdańska (Hydrogen CarPG oraz KNKP Racing). W konkursie wystartują też cztery drużyny z Politechniki Warszawskiej: Green Arrow; Simr Team; SKAP; SKAP 2.
Uczestnicy rywalizują obecnie w dwóch różnych kategoriach: futurystycznej „Prototype” oraz bardziej konwencjonalnej „UrbanConcept”, która dzieli się dodatkowo na siedem podkategorii w zależności od rodzaju wykorzystywanego w pojazdach zasilania.
- Każdego roku w konkursie Shell Eco-marathon bierze udział coraz więcej zespołów z Polski, w tym roku mamy ich aż 11. Oznacza to, że formuła konkursu jest atrakcyjna dla młodych inżynierów i że stała się ona bodźcem do doskonalenia nie tylko technologii, ale również umiejętności uczestników, które w przyszłości z pewnością wykorzystają w pracy zawodowej - podkreśla rzecznik prasowy Shell Polska Agata Hinc. - Polskie ekipy radzą sobie świetnie w konkursie Shell Eco-marathon. W poprzednich latach niejednokrotnie stawaliśmy na podium, a co roku plasujemy się w czołówce obydwu kategorii - dodaje. W zawodach Shell Eco-marathon Europe 2014 drugie miejsce w kategorii "UrbanConcept" zajęli studenci z Politechniki Warszawskiej.
Jak informują organizatorzy zawodów w przesłanym PAP komunikacie, przygotowując się do majowego konkursu, studenci pracują nad innowacyjnymi rozwiązaniami i technologiami, aby wycisnąć ze swoich pojazdów każdy dodatkowy kilometr. Technologia druku 3D, testy w tunelach aerodynamicznych oraz elektroniczna regulacja przepustnicy to zaledwie kilka przykładów najnowocześniejszych rozwiązań zastosowanych przez studentów.
W tym roku zespoły mogą wziąć udział w wyścigu z nowym rodzajem napędu - CNG (Sprężony Gaz Ziemny). CNG jest niskoemisyjnym paliwem wykorzystywanym w transporcie, które może być stosowane, jako alternatywa dla benzyny i oleju napędowego.
- W ciągu ostatnich trzydziestu lat konkurs bardzo się rozwinął - informuje Shell Polska. Zdjęcia z pierwszej edycji zawodów zorganizowanych w 1985 roku, przedstawiają około 20 drewnianych pojazdów, w większości napędzanych silnikami kosiarek, ustawionych w kolejce do startu. Trzy dekady później europejska edycja gromadzi rocznie ponad 3 tys. uczestników, których wspiera ponad 40 tys. kibiców.
W pierwszej edycji europejskiej w 1985 roku, szwajcarski zespół Henry zdobył pierwszą nagrodę za prototyp pojazdu, który na 1 litrze paliwa pokonał dystans 680 km. W 2014 roku zespół Microjoule La Joliverie z Francji ustanowił w tej samej kategorii nowy rekord pokonując 3 tys. 314,9 km na 1 litrze paliwa. To prawie pięciokrotnie więcej niż 30 lat temu.
Shell Eco-marathon jest globalną inicjatywą, która odbywa się również co roku w Stanach Zjednoczonych i Azji. W tym roku w Ameryce konkurs zostanie rozegrany między 9 a 12 kwietnia w Detroit, w stanie Michigan, zaś azjatycka edycja odbyła się w dniach 26 lutego-1 marca w Manili na Filipinach.
Źródło: naukawpolsce.pap.pl
http://naukawpolsce.pap.pl/
Podobne artykuły
- Łódzcy studenci budują samochód solarny na międzynarodowy wyścig
Łódzcy studenci konstruują samochód zasilany energią słoneczną, by wystartować w międzynarodowym wyścigu World Solar Challenge 2015 w Australii. Aby sfinansować swój udział w imprezie, polski zespół zbiera fundusze na portalu crowdfundingowym.
Więcej
- Nie chcą szerokiej Zakopianki. "Zakopane potrzebuje szybkiej kolei"
O potrzebie budowy szybkiego połączenia kolejowego Kraków-Zakopane i stworzenia transportu publicznego na Podhalu rozmawiamy z Piotrem Manowieckim – koordynatorem kampanii „Pociąg-autobus-góry”, mieszkańcem Murzasichla.
Więcej
- Czy samochody elektryczne to panaceum na globalne ocieplenie?
Samochody elektryczne - ekologiczne i oszczędne? Oczywiście, ale nie wszędzie i pod jednym ważnym warunkiem – potrzebują energii odnawialnej.
Więcej
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Wybierz dział
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności