Dofinansowania i dotacje

Renault-Nissan: pół miliona aut elektrycznych rocznie (10080)

2010-06-27

Drukuj
Carlos Ghosn, szef sojuszu Renault-Nissan, podtrzymuje plany, według których obaj producenci będą już od 2012 r. sprzedawać łącznie co najmniej 500 tys. aut elektrycznych rocznie. To oznaczałoby upowszechnienie samochodów z takim napędem.
Ghosna nie zniechęciło to, że wielu ludzi w branży i analityków rynku motoryzacyjnego uważa ten plan za nierealny.

- To zrozumiałe, że kiedy próbujesz wprowadzić innowacje i nowe technologie, nie brakuje osób, które uparcie i twardo obstają przy „starym” – mówił szef aliansu Renault-Nissan podczas Detroit Economic Club. – 500 tysięcy pojazdów to zaledwie 0,8-0,9% rynku samochodowego.

Nissan – trzeci pod względem wielkości producent samochodów w Japonii – już zaczyna sprzedawać swój elektryczny model Leaf, który ma kosztować w Europie poniżej 30 tys. euro, a w Stanach Zjednoczonych mniej niż 25,3 tys. dolarów. To jednak i tak dość sporo, ale firma liczy, że popyt na ten model zwiększą rosnące znów ceny tradycyjnych paliw i ulgi podatkowe, przysługujące w niektórych krajach przy zakupie elektrycznego auta.

Renault i Nissan nie są jedynymi koncernami motoryzacyjnymi, które zamierzają w nieodległej przyszłości sprzedawać auta elektryczne na masową skalę. W ich ślady zamierza iść m.in. General Motors, który chciałby sprzedawać rocznie co najmniej 45 tys. sztuk swego elektrycznego Volta.


 

Udostępnij wpis swoim znajomym!




Podziel się swoją opinią



Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju



Portal dofinansowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Za jego treść odpowiada Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju, poglądy w nim wyrażone nie odzwierciedlają oficjalnego stanowiska Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej