Dofinansowania i dotacje

20 mln euro na popularyzację transportu rowerowego we Francji (21300)

2020-05-06

Drukuj
galeria

W czwartek (30 kwietnia) Elisabeth Borne, francuska minister ds. transformacji ekologicznej, przedstawiła plan o wartości 20 mln euro mający zachęcić do przemieszczania się rowerem po zniesieniu restrykcji dotyczących przemieszczania się. Plan ma zapobiec masowemu przeniesieniu się obywateli z transportu publicznego na samochodowy.

− Chcielibyśmy, aby wyjście z tego okresu rozpoczęło kolejny etap w kulturze rowerowej i aby rower stał się patronem wyjścia z izolacji – powiedziała minister ds. transformacji ekologicznej Elisabeth Borne w wywiadzie dla Parisien.

Jak podaje francuski portal 20minutes.fr, poruszanie się rowerem na co dzień nie jest zbyt popularne we Francji. Kraj ten pozostaje w tyle za innymi państwami Europy, jako że 60 proc. punktów, między którymi przemieszczają się na co dzień Francuzi, jest oddalonych od siebie o mniej niż 5 km.

Fundusz o wartości 20 mln euro pozwoli na zrealizowanie napraw, na zainstalowanie stacji postojowych dla rowerów i innych udogodnień. Będzie wprowadzony w życie z Federacją Rowerzystów (Fédération des Usagers de la Bicyclette, FUB). Zakłada on też przyznanie po 50 euro na naprawę używanego roweru – wymianę łańcucha, hamulców, opon i przerzutek) w jednym z warsztatów wskazanych na stronie internetowej FUB.

W komunikacie opublikowanym przez ministerstwo znalazła się również informacja pakiecie zrównoważonej mobilności w sektorze prywatnym, którego wartość może wzrosnąć nawet do 400 euro. Dekret z nim związany ma zostać „wydany tak szybko, jak to możliwe”.

Władze miast i departamentów francuskich przewidują również stworzenie sieci tymczasowych ścieżek rowerowych i chodników. Aby im w tym pomóc, Ministerstwo ds. Transformacji Ekologicznej proponuje lokalnym władzom wsparcie techniczne i zwolnienie z uzyskiwania części zezwoleń.

− Fundusz dotacji przeznaczonych na wsparcie lokalnych inwestycji jest mobilizowany przez prefektów, aby można był współfinansować tymczasowe ścieżki rowerowe indywidualnie dla każdego miejsca we współpracy z władzami samorządowymi, które nie dysponują wystarczającymi środkami – powiedziała, cytowana przez Le Figaro, minister ds. transformacji ekologicznej.

Źródło: transport-publiczny.pl


Udostępnij wpis swoim znajomym!




Podziel się swoją opinią




Portal dofinansowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Za jego treść odpowiada Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju, poglądy w nim wyrażone nie odzwierciedlają oficjalnego stanowiska Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej