- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
Dofinansowania i dotacje
Polska i Niemcy – porównanie flot pojazdów (21501)
Ecologic2020-10-01
Drukuj
Niemiecki think-tank Ecologic przeanalizował handel używanymi samochodami w Europie. W raporcie znalazła się osobna charakterystyka ekologiczna flot pojazdów osobowych w Niemczech i Polsce. Jakie są podobieństwa i różnice?
Struktura wiekowa importu samochodów osobowych do Polski i obecna flota
W ciągu ostatniej dekady Polska importowała raczej stare samochody osobowe, z czego tylko 10% młodsze niż 5 lat i ponad 50% starszych niż 10 lat (PZPM, 2019). Znajduje to również odzwierciedlenie w średniej wartości importowanych samochodów używanych, która wahała się od około 7 000 do 9 000 EUR, odnotowując niewielką tendencję wzrostową w ciągu ostatniej dekady. Import wpłynął również na stan zapasów samochodów osobowych w Polsce: w ciągu ostatniej dekady udział samochodów starszych niż 10 lat utrzymywał się na prawie stałym poziomie 70% całkowitego stanu, a samochodów młodszych niż 5 lat na poziomie tylko 10%.
Zanieczyszczenia powietrza i emisje CO2 z samochodów osobowych w Niemczech
Niemcy były jedynym krajem, który ogłosił zarówno limity zanieczyszczenia powietrza, jak i klasyfikację emisji CO2 dla swoich samochodów. Klasyfikacja zanieczyszczeń powietrza jest dostępna dla ostatnich 9 lat; klasyfikacja emisji CO2 jest dostępna tylko dla roku 2018. Lewy wykres pokazuje, że udział samochodów używanych o relatywnie wysokich zanieczyszczeniach powietrza stale malał, podczas gdy udział samochodów o niskim zanieczyszczeniu powietrza, tj. wysokiej normie Euro, wzrósł. Na przykład w 2019 roku używane samochody spełniające normę Euro 1 prawie całkowicie zniknęły z niemieckiego taboru, podczas gdy udział pojazdów spełniających normę Euro 6 znacznie wzrósł. Wykres po prawej stronie przedstawia kategorie emisji CO2 (g / km) w 2018 r.,W związku z faktem, że większość używanych samochodów jest klasyfikowana jako pojazdy o średniej emisji CO2, samochody od zerowych do niskoemisyjnych (poniżej 50g CO2 / km) są w Niemczech rzadko używane - stanowią zaledwie 0,3% całej floty samochodowej w 2018 roku.
Cały raport w języku angielskim można znaleźć pod linkiem: https://www.ecologic.eu/sites/files/publication/2020/2632-01_ecologicisi_usedvehiclesstocktrade_march2020.pdf
Źródło: Ecologic
Tłumaczenia: Renata Filip
Redakcja: Wojciech Szymalski
Podobne artykuły
- Raport Ecologic: Handel używanymi samochodami w Europie
Niemiecki think-tank Ecologic przeanalizował handel używanymi samochodami w Europie. Choć w niektórych krajach jest coraz więcej starych samochodów to jednak w całej Europie emisje z samochodów osobowych są niższe, niż kiedyś, co pokazuje skuteczność poliki europejskiej wobec branży samochodowej. A Polska nie jest najgorsza.
Więcej
- Czemu stare samochody wciąż psują nasze powietrze?
Niemiecki think-tank Ecologic przeanalizował handel używanymi samochodami w Europie. Co wpływa na to, że handel starymi samochodami jest tak trudny do kontrolowania? Jak sprawić, aby stare samochody szkodziły nam krócej? Kilka wskazówek z raportu.
Więcej
Podziel się swoją opinią
Wybierz dział
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności