- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Aktualności
Samolot na energię słoneczną jest już w Paryżu (12788)
2011-06-18Drukuj
Solar Impulse, pierwszy w świecie wielkich rozmiarów samolot o napędzie słonecznym, przybył wreszcie z Brukseli do Paryża – podały w środę 16 czerwca 2011 r. francuskie media. W ubiegłą sobotę podczas pierwszej próby lotu maszyna musiała zawrócić do stolicy Belgii.
Po blisko 16 godzinach lotu szwajcarski samolot, napędzany bateriami słonecznymi, wylądował we wtorek wieczorem, 15 czerwca, na podparyskim lotnisku w Le Bourget. Solar Impulse będzie honorowym "gościem" wielkich międzynarodowych targów lotniczych w tej miejscowości, które rozpoczną się 20 czerwca.
Jest to drugi zakończony planowym lądowaniem międzynarodowy lot eksperymentalnego samolotu, który nie może być jednak oficjalnie uznany. Z powodu złej pogody i problemów technicznych Solar Impulse musiał bowiem naładować 40 proc. swoich baterii w tradycyjny sposób, czyli przy użyciu energii elektrycznej.
W sobotę po południu samolot wystartował po raz pierwszy z Brukseli do Paryża, jednak wieczorem musiał zawrócić i wylądować na macierzystym lotnisku z powodu niekorzystnych warunków pogodowych i wyczerpania się baterii słonecznych.
Prototyp Solar Impulse ma rozpiętość skrzydeł podobną do modeli Airbusa – 64 m, choć jego waga nie odbiega od ciężaru samochodu – 1,6 tony. W lipcu 2010 roku ten samolot skonstruowany w szwajcarskiej miejscowości Duebendorf, wykonał swój pierwszy, historyczny, nieprzerwany, 24-godzinny lot, przy użyciu wyłącznie energii słonecznej.
źródło: PAP – Nauka w Polsce
naukawpolsce.pap.pl
Jest to drugi zakończony planowym lądowaniem międzynarodowy lot eksperymentalnego samolotu, który nie może być jednak oficjalnie uznany. Z powodu złej pogody i problemów technicznych Solar Impulse musiał bowiem naładować 40 proc. swoich baterii w tradycyjny sposób, czyli przy użyciu energii elektrycznej.
W sobotę po południu samolot wystartował po raz pierwszy z Brukseli do Paryża, jednak wieczorem musiał zawrócić i wylądować na macierzystym lotnisku z powodu niekorzystnych warunków pogodowych i wyczerpania się baterii słonecznych.
Prototyp Solar Impulse ma rozpiętość skrzydeł podobną do modeli Airbusa – 64 m, choć jego waga nie odbiega od ciężaru samochodu – 1,6 tony. W lipcu 2010 roku ten samolot skonstruowany w szwajcarskiej miejscowości Duebendorf, wykonał swój pierwszy, historyczny, nieprzerwany, 24-godzinny lot, przy użyciu wyłącznie energii słonecznej.
źródło: PAP – Nauka w Polsce
naukawpolsce.pap.pl
Udostępnij wpis swoim znajomym!
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności