- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Aktualności
Rowerem przez Warszawę (14621)
2012-07-27Drukuj
Lato w pełni, słoneczna pogoda wyciąga warszawiaków z domów. Stolica z roku na rok oferuje coraz więcej atrakcji osobom aktywnym, lubiącym spędzać czas wolny na otwartym powietrzu. Właśnie teraz rusza miejski system wypożyczalni rowerów, ułatwiający zwiedzanie i przemieszczanie się po mieście. Poza tym znajdziemy w Warszawie wiele prywatnych i niedrogich wypożyczalni, połączonych z klimatycznymi kawiarniami.
1 sierpnia startuje system 66 wypożyczalni rowerów miejskich, który ma zachęcić Warszawiaków do korzystania z tego przyjaznego środowisku środka transportu. Projekt na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego wykonała firma Nextbike Polska – ta sama, która zrealizowała już podobne inwestycje m.in. w Szwajcarii i Austrii. Na Bemowie od kwietnia z powodzeniem działa 11 punktów, a w sierpniu zostanie otwartych kolejne 55 stacji Veturilo w centrum miasta, na Ursynowie i Bielanach. Są to nie tylko znakomite lokalizacje do zwiedzania miasta, ale także świetne punkty wylotowe na terenowe wycieczki. We wszystkich wypożyczalniach do dyspozycji będzie 1120 rowerów, wyposażonych w koszyki. Docelowo, do końca 2016 roku w całej stolicy ma być już 125 stacji i 2100 jednośladów do wykorzystania.
Wypożyczalnia na Bemowie, fot. Wojciech Traczyk
System obsługi jest bardzo prosty – wystarczy zarejestrować się na stronie internetowej www.bemowobike.pl lub www.veturilo.waw.pl. Można tu znaleźć także mapkę lokalizacji wszystkich punktów. Pierwsze 20 minut jazdy jest bezpłatne, następne 40 minut kosztuje jedną złotówkę, a każda kolejna godzina jest o złotówkę droższa od poprzedniej. Rower można wypożyczyć maksymalnie na 12 godzin. Największe punkty powstaną w miejscach największego zapotrzebowania, a więc np. przy kampusach akademickich i wyjściach z metra. Do tej pory na Bemowie odnotowano 20 tys. wypożyczeń jednośladów.
Istnieje także alternatywa dla miejskiej sieci w postaci wielu prywatnych serwisów. W pełni wyposażone rowery miejskie oferuje "Cafe WygodnyRower", mieszczący się przy Alejach Jerozolimskich 4. Ceny są podobne jak w bikecity.waw.pl. Jedna godzina kosztuje 8-10 zł, a cała doba – 50 zł. Tutaj znajdziemy nie tylko wypożyczalnię, ale także napijemy się świeżo palonej, aromatycznej kawy i otrzymamy zestaw pierwszej pomocy dla swojego roweru (klucze, łatki itp.). Kawiarnia zlokalizowana jest bardzo blisko stacji PKP Powiśle, więc możemy się stąd udać pociągiem w malownicze okolice Warszawy. Strona internetowa cafe.wygodnyrower.pl.
Cafe WygodnyRower, fot. OB
Całą sieć wypożyczalni w różnych częściach stolicy posiada ViaBike.pl, co umożliwia łatwe przemieszczanie się pomiędzy różnymi, interesującymi miejscami. Dwie godziny (to minimalny czas wynajmu) kosztują 16 zł, doba (od momentu wypożyczenia) 45 zł. Serwisy połączone są z klimatycznymi lokalami gastronomicznymi. Jednym z nich jest kawiarnio-restauracja „Obroty Rzeczy" przy ul. Tarczyńskiej 3. Stąd można ruszyć do pobliskich warszawskich filtrów, a po ich zwiedzeniu wrócić do lokalu na pyszny lunch. „Każde nowe miejsce staramy się poznać jeżdżąc rowerem, co daje nam poczucie, że niczego nie pominęliśmy. Rower daje więcej swobody w planowaniu trasy zwiedzania. Możesz się zatrzymać kiedy chcesz i gdzie chcesz" – piszą o swoim pomyśle właściciele wypożyczalni, Anna i Jarosław Cieliczko. Strona serwisu – www.viabike.pl, a „Obroty Rzeczy" znajdziemy na Facebooku www.facebook.com/ObrotyRzeczy.
Obroty Rzeczy, fot. OB
Rowery różnego typu (także mtb) i bardzo wysokiej jakości znajdziemy w serwisach AirBike zlokalizowanych na Ursynowie. Jednoślad na całą dobę można obecnie wypożyczyć za 60 zł. Za przyczepki i foteliki rowerowe pobierana jest dodatkowa opłata. Adresy wypożyczalni podane są na stronie wypozyczalniarowerow.waw.pl/1/6/cennik – w lokalach mieszczą się także sklepy oraz profesjonalny serwis rowerowy.
To tylko jedne z wielu miejsc na mapie rowerowej Warszawy. Miasto ma aspiracje stać się przyjazną społeczeństwu stolicą na miarę europejskich metropolii. Jego mieszkańcy chętnie korzystają z nowych możliwości, chcą być niezależni i nowocześni jak ich zachodni sąsiedzi. Jazda rowerem staje się coraz większym wyznacznikiem mody i współczesnego, zdrowego stylu życia.
Obserwując olbrzymie zainteresowanie takimi serwisami okazuje się, że kampanie edukacyjne nie są niezbędne – wystarczy sieć wypożyczalni i ścieżek rowerowych, by ludzie sami chętnie wsiedli na jednoślady. Ogromna liczba rowerzystów w Warszawie i innych miastach Polski to wskazówka dla decydentów, że rozwijanie infrastruktury rowerowej jest doskonałym sposobem na rozwiązanie miejskich problemów komunikacyjnych, a tym samym na ograniczanie wzrastającego poziomu zanieczyszczeń.
OB, ChronmyKlimat.pl
fot. Bemowo Bike, www.bemowobike.pl
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności