- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Aktualności
Nissan prezentuje system zasilania domu energią elektryczną z akumulatorów Nissana LEAF (13080)
2011-08-25Drukuj
Nissan Motor Co., Ltd. zaprezentował system zaopatrzenia typowego domu w energię elektryczną z akumulatorów litowo-jonowych zainstalowanych w Nissanie LEAF. Projekt ten jest częścią kompleksowych działań na rzecz stworzenia zeroemisyjnego społeczeństwa.
Prezentacja odbyła się w "Kan‑kan‑kyo"1, domu pokazowym zbudowanym przed siedzibą Nissan Global przez firmę Sekisui House Ltd. Nissan zamierza zakończyć prace nad systemem oraz badania nad możliwościami jego integracji z siecią energetyczną jeszcze w roku obrachunkowym 2011. Celem firmy jest przystąpienie do komercjalizacji rozwiązania we współpracy z liczną grupą partnerów zainteresowanych rozwojem i sprzedażą systemu.
System umożliwia przesyłanie elektryczności zgromadzonej w akumulatorach litowo-jonowych o dużej pojemności zainstalowanych w Nissanie LEAF do instalacji w budynku przez bezpośrednie złącze między tablicą rozdzielczą a gniazdem szybkiego ładowania Nissana LEAF. Złącze szybkiego ładowania działające w standardzie opracowanym przez Stowarzyszenie CHAdeMO jest wykorzystywane na całym świecie ze względu na jego uniwersalny charakter, bezpieczeństwo i niezawodność.
System wykorzystuje akumulatory litowo-jonowych Nissana LEAF także jako zapasowego źródła zasilania domu mieszkalnego w razie awarii sieci energetycznej. Akumulatory litowo-jonowe elektrycznego Nissana mają pojemność 24 kWh, co pozwala na zasilanie typowego domu mieszkalnego przez około 2 dni2.
Co więcej, podłączając samochodowe akumulatory do systemu zasilania budynku, można ograniczyć zużycie energii elektrycznej w godzinach szczytu. Akumulatory Nissana LEAF mogą być ładowane w nocy lub ze źródeł odnawialnych, takich jak ogniwa słoneczne, a następnie wspomagać zasilanie domu w godzinach największego zapotrzebowania na energię w ciągu dnia.
System może pracować w obydwu kierunkach, przesyłając energię z pojazdu do budynku lub ładując akumulatory w pojeździe.
Opis systemu:
◆ System sterowania zasilaniem (PCS)
- Moc: 6 kW
- System sterowania: Sinusoidalna modulacja szerokości impulsów (PWM)
- System zasilania: System trzyżyłowy, jednofazowy, 200 V
◆ Wyświetlacz panelu operacyjnego
- Wyświetlacz informujący o pracy w trybie zasilania lub ładowania
- Wskaźnik naładowania akumulatora, napięcia wyjściowego i prądu wyjściowego
◆ Specyfikacja złącza w Nissanie LEAF
- Złącze szybkiego ładowania (standard CHAdeMo)
◆ Nissan LEAF
- Zgodność z programem zaopatrzenia w energię
Przypisy:
1. "Kan-kan-kyo" – dom pokazowy zbudowany przez firmę Sekisui House w ramach "Projektu inteligentnej sieci" zleconego przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Łączności w roku obrachunkowym 2010
Dom: Konstrukcja drewniana SHAWOOD, "The Gravis", wg specyfikacji domu mieszkalnego przyjaznego dla środowiska „Green First"
Adres: 5-1-17, Minatomirai, Nishi-ku, Yokohama City, Kanagawa (Block 54)
www.sekisuihouse.co.jp/snpj-kankankyo/
Organizatorzy projektu inteligentnej sieci:
NTT DOCOMO, INC., NEC Corporation, NAMCO BANDAI Games Inc. i Sekisui House Ltd.
2. Średnie zużycie energii elektrycznej w typowym domu mieszkalnym w Japonii: 10~12 kWh/dzień.
www.newsroom.nissan-europe.com
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności