- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Aktualności
Lotnisko Chopina zmniejsza emisję CO2 (12950)
2011-07-20Drukuj
Lotnisko Chopina przystępuje do programu Airport Carbon Acreditation, którego celem jest ograniczanie emisji dwutlenku węgla do atmosfery. To kolejna inicjatywa warszawskiego portu na rzecz ochrony środowiska naturalnego.
– Ekologię traktujemy bardzo poważnie jako element odpowiedzialności za lokalne środowisko – mówi Michał Marzec, dyrektor warszawskiego portu.
Airport Carbon Acreditation (ACA) to program zatwierdzony przez Europejską Radę Lotnisk, który ma na celu zachęcanie portów lotniczych do walki ze zmianami klimatycznymi poprzez zarządzanie emisjami (carbon management) i zdefiniowanie spójnego i zgodnego działania w tym obszarze. Dotychczas certyfikaty ACA otrzymały 22 porty lotnicze z 12 krajów europejskich, m.in. w Amsterdamie, Brukseli, Frankfurcie, Paryżu i Sztokholmie. Lotnisko Chopina przystępuje do programu jako pierwszy port w Polsce i Europie Środowo-Wschodniej.
ACA obejmuje cztery poziomy zaawansowania. Warszawski port będzie składał aplikację do certyfikacji poziomu pierwszego. Wymaga to przeprowadzenia inwentaryzacji wszystkich źródeł emisji CO2 i innych szkodliwych gazów cieplarnianych, a także poddania się niezależnemu audytowi pod kątem rocznej wielkości emisji.
– Jesteśmy dobrze przygotowani do przeprowadzenia procedury niezbędnej do uzyskania certyfikatu. Źródła emisji mamy zinwentaryzowane już od ubiegłego roku. Teraz wystarczy poddać tę naszą wiedzę weryfikacji niezależnych ekspertów – tłumaczy Witold Piechota, szef Działu Ochrony Środowiska warszawskiego portu.
Po uzyskaniu certyfikatu na poziomie pierwszym Lotnisko zamierza realizować kolejne etapy, programu, które obejmują: redukcję śladu węglowego poprzez zarządzanie źródłami pozostającymi pod kontrolą zarządzającego portem lotniczym (poziom 2 – redukcja), angażowanie partnerów portu do wspólnych działań dla zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych (poziom 3 – optymalizacja) oraz docelowe osiągnięcie i utrzymanie stanu zerowej emisji (poziom 3* – neutralność).
– Chcemy robić wszystko co w naszej mocy, aby systematycznie zmniejszać negatywne oddziaływanie portu na otoczenie i tak organizować jego pracę, aby środowisko w jak najmniejszym stopniu odczuwało tę działalność – podkreśla Witold Piechota.
Lotnisko Chopina jest liderem wśród polskich portów lotniczych w prowadzeniu zaawansowanych działań na rzecz ochrony środowiska. Oprócz starań zmierzających do zmniejszania emisji zanieczyszczeń powietrza, od wielu lat prowadzi działania związane z ograniczaniem hałasu, realizuje program retencji i ochrony cieków wodnych, a także programy zarządzania obiegiem i oczyszczania wód deszczowych oraz gromadzenia i utylizacji płynów eksploatacyjnych z instalacji odladzania samolotów.
Od 1996 r. na lotnisku prowadzona jest także gospodarka odpadami, której głównymi celami jest maksymalny odzysk i recykling prowadzony tak aby jak najmniej odpadów trafiało na wysypiska. W maju 2010 r. Lotnisko Chopina otrzymało nagrodę Trane Energy Efficiency Leader Award za działania proekologiczne oraz poprawę wydajności energetycznej i operacyjnej.
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności