- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Aktualności
Jednoślady – ekologiczny styl życia i sposób na uliczne korki (12978)
2011-08-14Drukuj
Na elektrycznym skuterze do pracy czy szkoły, na rowerze na majówkę i na zakupy – ekologiczne dwa kółka mogą być praktyczne, a czasem nawet szybsze niż cztery.
Intensywny ruch samochodowy oprócz tego, że przyczynia się do degradacji środowiska, wpływa negatywnie na jakość naszego życia. Zanieczyszczenie powietrza, hałas, korki i pogarszające się bezpieczeństwo drogowe sprawiają, iż coraz trudniej poruszać się nam w obrębie miast. Co zrobić, by podróżowanie stało się bardziej ekonomiczne i ekologiczne?
Jest ciepło − w końcu nadeszło upragnione lato. Ceny biletów komunikacji miejskiej wciąż rosną, a wraz z poprawą pogody na ulicach pojawia się coraz więcej pojazdów. Może więc warto zastanowić się nad wyborem alternatywnego środka transportu?
Skuter elektryczny
Codzienna droga do pracy czy na zakupy na skuterze – czemu nie? Szczególnie w mieście ten środek transportu może okazać się praktycznym rozwiązaniem problemu korków czy braku miejsc parkingowych. W tym przypadku ekologia tez ma znaczenie, bowiem jednoślad na baterię przemieszcza się praktycznie bezgłośnie i nie emituje spalin. Coraz więcej osób docenia je także za ekonomiczność i łatwość obsługi. Lubimy wygodę podróżowania oraz wiatr we włosach, jakiego nie poczuje żaden kierowca auta.
Rower
Dlaczego rower? Bo nie potrzebuje benzyny, nie zależy od polityki rządu i ceny surowców energetycznych na światowych rynkach. Jego siłą napędową są mięśnie nóg, które wykorzystują tylko energię odnawialną z pożywienia. Jest tani, nie emituje hałasu i spalin, można nim pokonywać większe odległości omijając przy tym korki uliczne. Zalet podróżowania rowerem jest bardzo wiele.
Korzyści dla środowiska
- brak hałasu i emisji zanieczyszczeń (zerowa emisja dwutlenku węgla, pyłów i tlenków azotu),
- chroni tereny zielone i zabytkowe budynki przed szkodliwymi skutkami zanieczyszczeń.
Korzyści dla zdrowia
- zwiększenie siły, wytrzymałości i sprawności układu sercowo-naczyniowego – jazda na rowerze pomaga obniżyć zarówno ciśnienie krwi jak i tętno spoczynkowe.zrzucenie zbędnego balastu – spalamy kalorie oraz zwiększamy tempo przemiany materii,
- poprawa równowagi i koordynacji,
- poprawa stanu psychicznego – zostało udowodnione naukowo, że ćwiczenia pomagają zmniejszyć stres, poprawiają ogólne samopoczucie i zdolności umysłowe.
Korzyści ekonomiczne
- podróżowanie jednośladem jest tańsze niż samochodem,
- zysk dla pracodawcy – WHO (World Health Organization) szacuje, że jazda na rowerze wpływa na poprawę wydajności pracowników (od 2 do 52%),
- oszczędność miejsc parkingowych – przyjmuje się, że na jednym miejscu parkingowym dla samochodu można przechowywać około 10 rowerów.
Reasumując – dlaczego jednoślady? Bo "dwa kółka" są skutecznym remedium na problemy transportowe, społeczne i ekologiczne, a co najważniejsze są swego rodzaju "siedmiomilowymi butami" w naszych codziennych podróżach. Umożliwiają niezależną mobilność – jedziesz, kiedy chcesz i gdzie chcesz.
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności