- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Aktualności
Elektryczne autobusy na ulicach miast w USA (12865)
2011-07-10Drukuj
Naukowcy i inżynierowie z USA opracowali konstrukcję elektrycznego autobusu miejskiego. Dziesięć pierwszych wozów jeździ już w miastach Kalifornii i Teksasu – poinformował magazyn "Technology Review".
Naukowcy i inżynierowie pracujący dla firmy technologicznej Proterra opracowali i zbudowali elektryczny autobus miejski (EV Bus). Zbudowany na metalowym szkielecie, z poszyciem metalowo-kompozytowym, autobus mimo ciężkich baterii, jest o około 20 proc. lżejszy niż jednostki tradycyjnej konstrukcji napędzane silnikiem Diesla.
Jak twierdzą konstruktorzy autobusu, przynosi on samorządom i firmom transportowym realne korzyści, poza zmniejszeniem niemal do zera śladu środowiskowego. W ciągu 12 lat eksploatacji, mimo konieczności wymiany baterii, utrzymanie autobusu Proterra kosztuje o 670 tys. dolarów mniej niż zwykłego autobusu miejskiego z napędem dieslowskim, z czego 600 tys. to koszty zaoszczędzone na paliwie. Koszt jazdy 1 km EV Bus to 11 centów, podczas gdy 1 km autobusem z napędem dieslowskim wynosi 64 centy. Wadą EV Bus jest za to jego cena, o około 30 proc. wyższa niż autobusu tradycyjnego.
Zasięg EV Bus na jednym ładowaniu wynosi 65 km – aby umożliwić płynną pracę w ruchu miejskim badacze z firmy Proterra opracowali system szybkiego ładowania akumulatorów wozu. Jest to automatyczna stacja ładowania, którą można umieścić na pętli autobusu. Przed dojazdem na pętlę, komputer pokładowy autobusu komunikuje się bezprzewodowo ze stacją, podając stan akumulatorów. Po dojechaniu do stacji końcówka zasilania podłączana jest automatycznie do autobusu.
EV Bus wyposażony jest w nowy typ akumulatorów, oparty na tytanku litu. Ich konstrukcja pozwala na ładowanie w ciągu około 10-15 minut. Jak jednak przyznają konstruktorzy wozu, taki reżim szybkich cykli ładowania i rozładowania baterii powoduje iż średnio co 8 lat będą się one nadawały do całkowitej wymiany.
Proterra wypuściła w tym roku 10 pierwszych egzemplarzy EV Bus, które znalazły się w leasingu firm prowadzących komunikację miejską w miastach Kalifornii i Teksasu.
źródło: PAP – Nauka w Polsce
www.naukawpolsce.pap.pl
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności