- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Aktualności
Bruksela: prezentacja innowacji w transporcie kołowym (10072)
2010-06-22Drukuj
Niektóre z najbardziej innowacyjnych i najciekawszych finansowanych przez Unię projektów badawczych dotyczących transportu zostały zaprezentowane podczas konferencji „Transport Research Arena” (TRA) w Brukseli. Celem Komisji jest podsumowanie praktycznych korzyści, jakie badania unijne przynoszą strategii „Europa 2020” w zakresie poprawy jakości życia, głównej siły napędowej wzrostu gospodarczego oraz dobrych miejsc pracy.
źródło:© Unia Europejska, 1995-2010
www.europa.eu
„Transport Research Arena” to połączenie odbywającej się co dwa lata konferencji oraz wystawy dotyczącej przyszłości transportu naziemnego. Konferencja jest otwarta, w jej ramach organizowany jest specjalny press tour dla dziennikarzy.
TRA skupia naukowców, przedsiębiorców i osoby podejmujące decyzje polityczne związane z transportem drogowym i mobilnością w miastach. Na wystawie prezentowane są najnowsze osiągnięcia, a podczas konferencji dyskutuje się o przyszłości ekologicznego, inteligentnego, a jednocześnie bezpiecznego transportu.
Poniżej wymieniono kilka przykładów ciekawych projektów.
Projekt Hi-CEPS
Hi-CEPS ma na celu rozwój masowej produkcji niedrogich, przyjaznych użytkownikom pojazdów hybrydowych. Będą one dostępne na europejskim rynku w ciągu najbliższych kilku lat. Charakteryzować się będą m.in. nowatorskimi rozwiązaniami typowych problemów związanych z technologią hybrydową, np. zapewnienia działania klimatyzacji nawet po wyłączeniu silnika. Pojazdy te będą tanie, ujednolicone i przystosowane do alternatywnych paliw. Projekt jest koordynowany przez Centro Ricerche Fiat we Włoszech oraz 22 partnerów, w tym Fiata, Forda i PSA Peugeot-Citroën z 10 krajów europejskich.
Dofinansowanie z funduszy unijnych: 9,88 mln €
Więcej informacji: www.hi-ceps.eu
Program EBSF – Europejski Autobusowy System Przyszłości (European Bus System of the Future)
Europejski Autobusowy System Przyszłości ma na celu uatrakcyjnienie systemu autobusowego poprzez poprawę systemu magistrali miejskiej. Projekt udoskonala nowe, ekologiczne technologie, a także sprawia, że infrastruktura oraz działania są skuteczniejsze i bardziej atrakcyjne. Projekt jest koordynowany przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Publicznego (UITP), które reprezentuje około 3100 różnych organizacji z 90 krajów na całym świecie. Sześć różnej wielkości miast europejskich będzie testować ulepszone wersje projektu: Bremerhaven, Budapeszt, Göteborg, Madryt, Rzym i Rouen.
Dofinansowanie z funduszy unijnych: 15,8 mln €
Więcej informacji na stronie: www.ebsf.eu
Program “Easy Way”
„EasyWay” ma na celu poprawę bezpieczeństwa, zmniejszenie zatłoczenia oraz wpływu na środowisko, a także promowanie dostępu usług na poziomie regionalnym oraz europejskim. Zamiast zmieniać infrastrukturę transportową EasyWay rozwija inteligentne technologie, które zapewniają podróżnym bieżące informacje i usługi zarządzania ruchem.
Dofinansowanie z funduszy unijnych: 100 mln €
Więcej informacji na stronie: www.easyway-its.eu
CIVITAS – lepszy, ekologiczny system transportu miejskiego
Inicjatywa CIVITAS pozwala miastom europejskim dzielić się własnymi doświadczeniami w realizacji ekologicznego i lepszego transportu miejskiego, a także przekazywać sobie informacje o innych, lepszych czy najbardziej udanych pomysłach. W sumie blisko 60 miast w całej Europie, od Tallina do Porto oraz od Cork do Bukaresztu, stanowi żywe laboratorium do rozwiązania problemów związanych z efektywnością energetyczną, polityką transportu, bezpieczeństwem ruchu drogowego oraz paliwami alternatywnymi i środowiskiem.
Dofinansowanie z funduszy unijnych: 180 mln €
Więcej informacji na stronie: www.civitas.eu
Program ROADIDEA
ROADIDEA (Plan działań na rzecz radykalnych innowacji w europejskich usługach transportowych) będzie tworzyć aplikacje, które połączą dane pogodowe i ruch drogowy, aby ułatwić użytkownikom planowanie tras i reagowanie na niespodziewane wydarzenia, takie jak korki lub wypadki. Pierwszy z wniosków opracowanych w ramach tego projektu, dostępny już w Holandii, pozwala kierowcom sprawdzić pogodę zarówno w miejscu przeznaczenia i na trasie, jak również warunki ruchu drogowego.
Uczestnikami i partnerami projektu jest14 organizacji z 9 państw europejskich: Belgii, Chorwacji, Niemiec, Finlandii, Włoch, Węgier, Holandii, ze Słowenii oraz Szwecji. Komisja Europejska zasila projekt kwotą 3,35 mln € w ramach siódmego programu naprawczego.
Więcej informacji na stronie: www.roadidea.eu
Program EURIDICE
Naukowcy pracujący nad projektem EURIDICE (europejskiego, interdyscyplinarnego projektu badawczego na rzecz inteligentnego transportu oraz efektywnej, bezpiecznej i ekologicznej) zajmują się projektem wspólnego systemu obejmującego transport samochodowy, kolejowy oraz morski. Nowy system ma być połączony z firmami przewozowymi oraz instytucjami zbierającymi dane.
Urządzenia zainstalowane w pojazdach będą wymieniać dane z urządzeniami zainstalowanymi w biurach firm logistycznych lub urzędach celnych, co umożliwi, m.in. zapewnienie szybszej obsługi towaru. Dzięki temu jeśli samochód transportujący świeże ryby będzie miał problemy z chłodzeniem, firma może wysłać inny samochód, przeładować towar i zapobiec zepsuciu się ryb.
Trzyletni projekt uruchomiono w 2008 roku. Jest wynikiem działań konsorcjum włoskiej firmy z branży IT i 22 partnerów z 9 krajów – z Austrii, Niemiec, Grecji, Finlandii, Włoch, Holandii, Polski, Rumunii i Słowenii. Komisja Europejska, poprzez siódmy program badawczy, zapewniła projektowi 8,25 mln €.
Dalsze informacje na stronie: www.euridice-project.eu
Fakty i dane na temat europejskich funduszy na rzecz badań nad transportem
W latach 2007-2013 w ramach siódmego programu ramowego Unia przeznaczyła ponad 4 mld € na finansowanie badań z dziedziny transportu i aeronautyki. Głównym celem jest opracowanie bezpieczniejszych, inteligentniejszych i bardziej ekologicznych systemów transportowych w Europie, które będą szanowały środowisko naturalne oraz wzmocnią konkurencyjność europejskiego przemysłu na światowych rynkach.
Do tej pory wybranych zostało 134 projektów badawczych, które będą finansowane z programu. Koncentrują się one na rozwoju ekologicznych i wydajnych silników oraz układów napędowych, ograniczających wpływ transportu na zmiany klimatyczne, na transporcie regionalnym i krajowym, bezpiecznych pojazdach ekologicznych, a także na rozbudowie i utrzymaniu infrastruktury. Na ten cel łącznie przeznaczono około 414 mln € ze środków unijnych.
TRA skupia naukowców, przedsiębiorców i osoby podejmujące decyzje polityczne związane z transportem drogowym i mobilnością w miastach. Na wystawie prezentowane są najnowsze osiągnięcia, a podczas konferencji dyskutuje się o przyszłości ekologicznego, inteligentnego, a jednocześnie bezpiecznego transportu.
Poniżej wymieniono kilka przykładów ciekawych projektów.
Projekt Hi-CEPS
Hi-CEPS ma na celu rozwój masowej produkcji niedrogich, przyjaznych użytkownikom pojazdów hybrydowych. Będą one dostępne na europejskim rynku w ciągu najbliższych kilku lat. Charakteryzować się będą m.in. nowatorskimi rozwiązaniami typowych problemów związanych z technologią hybrydową, np. zapewnienia działania klimatyzacji nawet po wyłączeniu silnika. Pojazdy te będą tanie, ujednolicone i przystosowane do alternatywnych paliw. Projekt jest koordynowany przez Centro Ricerche Fiat we Włoszech oraz 22 partnerów, w tym Fiata, Forda i PSA Peugeot-Citroën z 10 krajów europejskich.
Dofinansowanie z funduszy unijnych: 9,88 mln €
Więcej informacji: www.hi-ceps.eu
Program EBSF – Europejski Autobusowy System Przyszłości (European Bus System of the Future)
Europejski Autobusowy System Przyszłości ma na celu uatrakcyjnienie systemu autobusowego poprzez poprawę systemu magistrali miejskiej. Projekt udoskonala nowe, ekologiczne technologie, a także sprawia, że infrastruktura oraz działania są skuteczniejsze i bardziej atrakcyjne. Projekt jest koordynowany przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Publicznego (UITP), które reprezentuje około 3100 różnych organizacji z 90 krajów na całym świecie. Sześć różnej wielkości miast europejskich będzie testować ulepszone wersje projektu: Bremerhaven, Budapeszt, Göteborg, Madryt, Rzym i Rouen.
Dofinansowanie z funduszy unijnych: 15,8 mln €
Więcej informacji na stronie: www.ebsf.eu
Program “Easy Way”
„EasyWay” ma na celu poprawę bezpieczeństwa, zmniejszenie zatłoczenia oraz wpływu na środowisko, a także promowanie dostępu usług na poziomie regionalnym oraz europejskim. Zamiast zmieniać infrastrukturę transportową EasyWay rozwija inteligentne technologie, które zapewniają podróżnym bieżące informacje i usługi zarządzania ruchem.
Dofinansowanie z funduszy unijnych: 100 mln €
Więcej informacji na stronie: www.easyway-its.eu
CIVITAS – lepszy, ekologiczny system transportu miejskiego
Inicjatywa CIVITAS pozwala miastom europejskim dzielić się własnymi doświadczeniami w realizacji ekologicznego i lepszego transportu miejskiego, a także przekazywać sobie informacje o innych, lepszych czy najbardziej udanych pomysłach. W sumie blisko 60 miast w całej Europie, od Tallina do Porto oraz od Cork do Bukaresztu, stanowi żywe laboratorium do rozwiązania problemów związanych z efektywnością energetyczną, polityką transportu, bezpieczeństwem ruchu drogowego oraz paliwami alternatywnymi i środowiskiem.
Dofinansowanie z funduszy unijnych: 180 mln €
Więcej informacji na stronie: www.civitas.eu
Program ROADIDEA
ROADIDEA (Plan działań na rzecz radykalnych innowacji w europejskich usługach transportowych) będzie tworzyć aplikacje, które połączą dane pogodowe i ruch drogowy, aby ułatwić użytkownikom planowanie tras i reagowanie na niespodziewane wydarzenia, takie jak korki lub wypadki. Pierwszy z wniosków opracowanych w ramach tego projektu, dostępny już w Holandii, pozwala kierowcom sprawdzić pogodę zarówno w miejscu przeznaczenia i na trasie, jak również warunki ruchu drogowego.
Uczestnikami i partnerami projektu jest14 organizacji z 9 państw europejskich: Belgii, Chorwacji, Niemiec, Finlandii, Włoch, Węgier, Holandii, ze Słowenii oraz Szwecji. Komisja Europejska zasila projekt kwotą 3,35 mln € w ramach siódmego programu naprawczego.
Więcej informacji na stronie: www.roadidea.eu
Program EURIDICE
Naukowcy pracujący nad projektem EURIDICE (europejskiego, interdyscyplinarnego projektu badawczego na rzecz inteligentnego transportu oraz efektywnej, bezpiecznej i ekologicznej) zajmują się projektem wspólnego systemu obejmującego transport samochodowy, kolejowy oraz morski. Nowy system ma być połączony z firmami przewozowymi oraz instytucjami zbierającymi dane.
Urządzenia zainstalowane w pojazdach będą wymieniać dane z urządzeniami zainstalowanymi w biurach firm logistycznych lub urzędach celnych, co umożliwi, m.in. zapewnienie szybszej obsługi towaru. Dzięki temu jeśli samochód transportujący świeże ryby będzie miał problemy z chłodzeniem, firma może wysłać inny samochód, przeładować towar i zapobiec zepsuciu się ryb.
Trzyletni projekt uruchomiono w 2008 roku. Jest wynikiem działań konsorcjum włoskiej firmy z branży IT i 22 partnerów z 9 krajów – z Austrii, Niemiec, Grecji, Finlandii, Włoch, Holandii, Polski, Rumunii i Słowenii. Komisja Europejska, poprzez siódmy program badawczy, zapewniła projektowi 8,25 mln €.
Dalsze informacje na stronie: www.euridice-project.eu
Fakty i dane na temat europejskich funduszy na rzecz badań nad transportem
W latach 2007-2013 w ramach siódmego programu ramowego Unia przeznaczyła ponad 4 mld € na finansowanie badań z dziedziny transportu i aeronautyki. Głównym celem jest opracowanie bezpieczniejszych, inteligentniejszych i bardziej ekologicznych systemów transportowych w Europie, które będą szanowały środowisko naturalne oraz wzmocnią konkurencyjność europejskiego przemysłu na światowych rynkach.
Do tej pory wybranych zostało 134 projektów badawczych, które będą finansowane z programu. Koncentrują się one na rozwoju ekologicznych i wydajnych silników oraz układów napędowych, ograniczających wpływ transportu na zmiany klimatyczne, na transporcie regionalnym i krajowym, bezpiecznych pojazdach ekologicznych, a także na rozbudowie i utrzymaniu infrastruktury. Na ten cel łącznie przeznaczono około 414 mln € ze środków unijnych.
źródło:© Unia Europejska, 1995-2010
www.europa.eu
Udostępnij wpis swoim znajomym!
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności