- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Aktualności
Renault-Nissan: pół miliona aut elektrycznych rocznie (10080)
2010-06-27Drukuj
Carlos Ghosn, szef sojuszu Renault-Nissan, podtrzymuje plany, według których obaj producenci będą już od 2012 r. sprzedawać łącznie co najmniej 500 tys. aut elektrycznych rocznie. To oznaczałoby upowszechnienie samochodów z takim napędem.
- To zrozumiałe, że kiedy próbujesz wprowadzić innowacje i nowe technologie, nie brakuje osób, które uparcie i twardo obstają przy „starym” – mówił szef aliansu Renault-Nissan podczas Detroit Economic Club. – 500 tysięcy pojazdów to zaledwie 0,8-0,9% rynku samochodowego.
Nissan – trzeci pod względem wielkości producent samochodów w Japonii – już zaczyna sprzedawać swój elektryczny model Leaf, który ma kosztować w Europie poniżej 30 tys. euro, a w Stanach Zjednoczonych mniej niż 25,3 tys. dolarów. To jednak i tak dość sporo, ale firma liczy, że popyt na ten model zwiększą rosnące znów ceny tradycyjnych paliw i ulgi podatkowe, przysługujące w niektórych krajach przy zakupie elektrycznego auta.
Renault i Nissan nie są jedynymi koncernami motoryzacyjnymi, które zamierzają w nieodległej przyszłości sprzedawać auta elektryczne na masową skalę. W ich ślady zamierza iść m.in. General Motors, który chciałby sprzedawać rocznie co najmniej 45 tys. sztuk swego elektrycznego Volta.
Ghosna nie zniechęciło to, że wielu ludzi w branży i analityków rynku motoryzacyjnego uważa ten plan za nierealny.
- To zrozumiałe, że kiedy próbujesz wprowadzić innowacje i nowe technologie, nie brakuje osób, które uparcie i twardo obstają przy „starym” – mówił szef aliansu Renault-Nissan podczas Detroit Economic Club. – 500 tysięcy pojazdów to zaledwie 0,8-0,9% rynku samochodowego.
Nissan – trzeci pod względem wielkości producent samochodów w Japonii – już zaczyna sprzedawać swój elektryczny model Leaf, który ma kosztować w Europie poniżej 30 tys. euro, a w Stanach Zjednoczonych mniej niż 25,3 tys. dolarów. To jednak i tak dość sporo, ale firma liczy, że popyt na ten model zwiększą rosnące znów ceny tradycyjnych paliw i ulgi podatkowe, przysługujące w niektórych krajach przy zakupie elektrycznego auta.
Renault i Nissan nie są jedynymi koncernami motoryzacyjnymi, które zamierzają w nieodległej przyszłości sprzedawać auta elektryczne na masową skalę. W ich ślady zamierza iść m.in. General Motors, który chciałby sprzedawać rocznie co najmniej 45 tys. sztuk swego elektrycznego Volta.
Udostępnij wpis swoim znajomym!
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności