- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Aktualności
Wrocławscy policjanci będą walczyć ze smogiem (19211)
2016-02-02Drukuj
Policjanci z Wrocławia otrzymają dodatkowe narzędzia, które pozwolą im na kontrolę emisji spalin w transporcie drogowym.
Kierowcy pojazdów niespełniających norm emisji stracą dowód rejestracyjny. Wrocław kontynuuje też walkę z głównym źródłem tzw. niskiej emisji, czyli domowymi kotłami na węgiel, rozpoczynając kolejny etap programu Kawka.
Lokalne media informują, że każdego roku mieszkańcy Wrocławia wdychają tyle rakotwórczego benzo(a)pirenu, ile znajduje się w tysiącu wypalonych papierosów. Dla porównania w Berlinie tej substancji jest w powietrzu 6 razy mniej, a w Barcelonie aż 40 razy mniej.
Walce z tzw. niską emisją generowaną głównie przez emisje z domowych pieców na węgiel ma służyć realizacja kolejnego etapu programu Kawka.
W roku 2016 w budżecie Wrocławia na program likwidacji niskiej emisji przeznaczono ok. 12 mln zł. Dotacje pokryją aż 70 proc. kosztów poniesionych przez mieszkańców, którzy zdecydują się na wymianę pieców i kotłowni opalanych węglem. Sfinansowane może być podłączenie do miejskiej sieci ciepłowniczej, montaż ogrzewania gazowego, elektrycznego oraz odnawialnego źródła energii.
W ubiegłym roku dzięki dofinansowaniu z Kawki wymieniono 793 piece na węgiel, a rok wcześniej 281. W 2017 r. ta liczba ma przekroczyć tysiąc.
Miejski portal internetowy informuje o spadających emisjach i malejącej konsumpcji węgla. Jak czytamy na portalu Wrocław.pl, coraz surowsze prawo i inwestycje pozwoliły zredukować o blisko połowę ilość pyłu zawieszonego PM10 (Mg) – z ok. 2340 tys. ton w roku 1990 do ok. 1393 ton w roku 2013. Władze miasta szacują, że w 1990 r. konsumpcja węgla we Wrocławiu odpowiadała transportowi ponad 10,3 tys. wagonów węgla, a w roku 2013 było to 5,9 tys.
Władze Wrocławia chcą walczyć z niską emisją także poprzez ścisłą kontrolę norm emisyjności w transporcie.
Wrocławski magistrat zorganizował w styczniu br. spotkanie nt. sposobów walki z zanieczyszczeniem powietrza. Przedstawiciele Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego (WIDT), policji i dyrekcja środowiska szukali sposobów uszczelnienia systemu kontroli aut. Szacuje się, że z rur wydechowych samochodów do atmosfery trafia ok. 20 proc. notowanych w mieście emisji.
Jak wynika z przedstawionych informacji, w 2015 roku we Wrocławiu w wyniku mobilnych kontroli przeprowadzonych przez WIDT w 500 pojazdach, co dziesiąty kierowca stracił dowód rejestracyjny.
Teraz władze Wrocławia oceniają, że takich kontroli powinno być więcej. Ma temu służyć zakup dodatkowych 10 mobilnych analizatorów spalin, które zostaną przekazane wrocławskiej policji. Koszt nowych urządzeń to ok. 130 tys. zł.
źródło: Gram w Zielone
www.gramwzielone.pl
Podobne artykuły
- Zanieczyszczenie powietrza – 7 milionów przedwczesnych zgonów
Powietrze zanieczyszczone produktami spalania odbiera życie aż 7 milionom ludzi rocznie.
Więcej
- Polski Alarm Smogowy - apel do nowego ministra środowiska
Czy posiadamy pancerne płuca? - pyta Polski Alarm Smogowy apelując do ministra środowiska o ustanowienie alarmu smogowego na poziomie obowiązującym w większości krajów europejskich.
Więcej
- Smog we Włoszech
Włoskie miasta wprowadzają nowe ograniczenia w ruchu samochodowym żeby zniwelować gęsty smog unoszący się nad krajem. Znaleziono też inne przyczyny wielkiej mgły.
Więcej
Podziel się swoją opinią
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności