- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Aktualności
Greenpeace rozpoczyna budowę statku w Stoczni Maritim w Gdańsku! (10850)
2010-07-14Drukuj
25 lat temu, w porcie w Auckland w Nowej Zelandii, po podłożeniu dwóch bomb, francuskie służby specjalne zatopiły pierwszy statek Greenpeace o nazwie Rainbow Warrior (Wojownik Tęczy). W zamachu zginął wówczas fotograf Fernando Pereira. W rocznicę tych wydarzeń Greenpeace rozpoczyna budowę nowej, niskoemisyjnej jednostki Rainbow Warrior III.
www.greenpeace.pl
Będzie to pierwszy na świecie, przyjazny środowisku statek zbudowany specjalnie z myślą o prowadzeniu kampanii ekologicznych. Ceremonia kładzenia stępki odbywa się dziś w stoczni Maritim w Gdańsku.
“Od pierwszego wciągnięcia żagli na maszt w 1978 r. Rainbow Warrior pozostaje na pierwszej linii zmagań o czyste środowisko. Statek jest ikoną bezpośrednich akcji bez użycia przemocy, tak charakterystycznych dla Greenpeace, oraz symbolem nadziei dla wielu milionów ludzi na całym świecie. Dziś, w obliczu katastrofalnych zmian klimatu, zagrażających nam wszystkim, świat potrzebuje nadziei i działania bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Świat potrzebuje Wojownika Tęczy”, powiedział obecny na uroczystości w Gdańsku Kumi Naidoo - dyrektor generalny Greenpeace International.
Statek budowany w Polsce to już trzecia jednostka Rainbow Warrior. Dwie pierwsze były przebudowanymi statkami rybackimi. Najnowsza jednostka będzie pierwszą skonstruowaną specjalnie na potrzeby Greenpeace. Zbudowana jako żaglowiec, z imponującymi masztami typu „A-frame”, wznoszącymi się 54 metry nad poziom wody, będzie stanowić przykład mądrej inwestycji proekologicznej. Więcej o nastepcy statku legendy przeczytasz na nowym BLOGu Greenpeace: www.greenpeace.pl/blog/
Jedną z wielu interesujących cech nowego statku jest wyposażenie go w stałe, szerokopasmowe łącze satelitarne oferujące niespotykane nigdy wcześniej możliwości dostępu do Internetu, przesyłania obrazów i kontaktu z załogą przez cały czas trwania rejsu, 24 godziny na dobę. Dzięki niemu każdy z nas może przyłączyć się do załogi jako wirtualny Wojownik Tęczy. Specjalnie zaprojektowane dźwigi umożliwiają natychmiastowe zrzucenie na wodę łodzi pontonowych, podstawowego narzędzia do prowadzenia akcji przeciwko aktom niszczenia środowiska. Statek wejdzie do służby w przyszłym roku, w 40 rocznicę powstania Greenpeace.
Podczas ceremonii kładzenia stępki Pete Willcox, pełniący obowiązki kapitana Rainbow Warrior w noc ataku bombowego, złożył wieniec ku pamięci Fernando Pereiry.
Dlaczego Greenpeace buduje nowy statek?
Flota to nie tylko znak firmowy Greenpeace ale także podstawowe narzędzie prowadzenia naszych kampanii. Z tego powodu musimy ją stale przystosowywać do zmieniających się warunków pracy i otoczenia. Nasz statek flagowy Rainbow Warrior został zbudowany w 1958 roku i jego okres użytkowania zbliża się ku końcowi. Potrzebujemy następcy, który pozwoli osiągnąć nasz cel: być morską latarnią nadziei niosącą ratunek naszej planecie w XXI wieku. Około 70% naszej planety pokrywa woda – dzięki statkom Greenpeace dociera ze swoim przesłaniem na dwie trzecie powierzchni globu. Jest to zasięg, jakim w normalnych warunkach nie może poszczycić się żadna inna organizacja.
Niestety zbliża się zalecany termin wycofania z eksploatacji obecnej jednostki Rainbow Warrior, skonstruowanej jeszcze w 1958 roku. Dalsza jej eksploatacja grozi nieproporcjonalnie wysokimi kosztami konserwacji i długimi czasami przestojów.
Czym będzie różnić się nowy Rainbow Warrior od obecnie pływającej jednostki?
Podstawowa różnica pomiędzy dwoma statkami jest taka, że nowy Rainbow Warrior będzie żaglowcem, co przełoży się na o wiele większą oszczędność paliwa. Oprócz tego nowy statek będzie wyposażony w lądowisko dla helikopterów, dźwigi do obsługi trzech łodzi pontonowych znajdujących się na pokładzie oraz stałe łącze satelitarne. Użyta technologia komunikacyjna umożliwi błyskawiczną wymianę informacji niezależnie od rodzaju mediów.
Dlaczego Greenpeace potrzebuje tak bardzo „zielonego” statku?
Chcemy być przykładem zmiany, za którym pójdzie cały świat. Prosimy polityków i osoby indywidualne, aby swoich decyzjach politycznych i inwestycyjnych nie opierali wyłącznie na kryterium kosztów, ale także by kierowali się troską o środowisko, ponieważ od tego zależy przyszłość naszej planety. Według naszych ocen zakup nowoczesnego statku charakteryzującego się niskim zużyciem paliwa jest bardziej korzystny dla środowiska, niż wyremontowanie istniejącej jednostki.
Jakie innowacje w dziedzinie ochrony środowiska zawiera nowy projekt?
Greenpeace uczestniczył w każdym etapie procesu projektowania, dzięki czemu zapewniliśmy zastosowanie wyłączenie materiałów przyjaznych środowisku. Oprócz tego Greenpeace przeprowadził ocenę wpływu na środowisko dla pełnego cyklu życia produktu – począwszy od samej konstrukcji aż po złomowanie. Dzięki temu jesteśmy pewni, że konstrukcja nowego statku jest krokiem bardziej przyjaznym środowisku, niż remont.
“Od pierwszego wciągnięcia żagli na maszt w 1978 r. Rainbow Warrior pozostaje na pierwszej linii zmagań o czyste środowisko. Statek jest ikoną bezpośrednich akcji bez użycia przemocy, tak charakterystycznych dla Greenpeace, oraz symbolem nadziei dla wielu milionów ludzi na całym świecie. Dziś, w obliczu katastrofalnych zmian klimatu, zagrażających nam wszystkim, świat potrzebuje nadziei i działania bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Świat potrzebuje Wojownika Tęczy”, powiedział obecny na uroczystości w Gdańsku Kumi Naidoo - dyrektor generalny Greenpeace International.
Statek budowany w Polsce to już trzecia jednostka Rainbow Warrior. Dwie pierwsze były przebudowanymi statkami rybackimi. Najnowsza jednostka będzie pierwszą skonstruowaną specjalnie na potrzeby Greenpeace. Zbudowana jako żaglowiec, z imponującymi masztami typu „A-frame”, wznoszącymi się 54 metry nad poziom wody, będzie stanowić przykład mądrej inwestycji proekologicznej. Więcej o nastepcy statku legendy przeczytasz na nowym BLOGu Greenpeace: www.greenpeace.pl/blog/
Jedną z wielu interesujących cech nowego statku jest wyposażenie go w stałe, szerokopasmowe łącze satelitarne oferujące niespotykane nigdy wcześniej możliwości dostępu do Internetu, przesyłania obrazów i kontaktu z załogą przez cały czas trwania rejsu, 24 godziny na dobę. Dzięki niemu każdy z nas może przyłączyć się do załogi jako wirtualny Wojownik Tęczy. Specjalnie zaprojektowane dźwigi umożliwiają natychmiastowe zrzucenie na wodę łodzi pontonowych, podstawowego narzędzia do prowadzenia akcji przeciwko aktom niszczenia środowiska. Statek wejdzie do służby w przyszłym roku, w 40 rocznicę powstania Greenpeace.
Podczas ceremonii kładzenia stępki Pete Willcox, pełniący obowiązki kapitana Rainbow Warrior w noc ataku bombowego, złożył wieniec ku pamięci Fernando Pereiry.
Dlaczego Greenpeace buduje nowy statek?
Flota to nie tylko znak firmowy Greenpeace ale także podstawowe narzędzie prowadzenia naszych kampanii. Z tego powodu musimy ją stale przystosowywać do zmieniających się warunków pracy i otoczenia. Nasz statek flagowy Rainbow Warrior został zbudowany w 1958 roku i jego okres użytkowania zbliża się ku końcowi. Potrzebujemy następcy, który pozwoli osiągnąć nasz cel: być morską latarnią nadziei niosącą ratunek naszej planecie w XXI wieku. Około 70% naszej planety pokrywa woda – dzięki statkom Greenpeace dociera ze swoim przesłaniem na dwie trzecie powierzchni globu. Jest to zasięg, jakim w normalnych warunkach nie może poszczycić się żadna inna organizacja.
Niestety zbliża się zalecany termin wycofania z eksploatacji obecnej jednostki Rainbow Warrior, skonstruowanej jeszcze w 1958 roku. Dalsza jej eksploatacja grozi nieproporcjonalnie wysokimi kosztami konserwacji i długimi czasami przestojów.
Czym będzie różnić się nowy Rainbow Warrior od obecnie pływającej jednostki?
Podstawowa różnica pomiędzy dwoma statkami jest taka, że nowy Rainbow Warrior będzie żaglowcem, co przełoży się na o wiele większą oszczędność paliwa. Oprócz tego nowy statek będzie wyposażony w lądowisko dla helikopterów, dźwigi do obsługi trzech łodzi pontonowych znajdujących się na pokładzie oraz stałe łącze satelitarne. Użyta technologia komunikacyjna umożliwi błyskawiczną wymianę informacji niezależnie od rodzaju mediów.
Dlaczego Greenpeace potrzebuje tak bardzo „zielonego” statku?
Chcemy być przykładem zmiany, za którym pójdzie cały świat. Prosimy polityków i osoby indywidualne, aby swoich decyzjach politycznych i inwestycyjnych nie opierali wyłącznie na kryterium kosztów, ale także by kierowali się troską o środowisko, ponieważ od tego zależy przyszłość naszej planety. Według naszych ocen zakup nowoczesnego statku charakteryzującego się niskim zużyciem paliwa jest bardziej korzystny dla środowiska, niż wyremontowanie istniejącej jednostki.
Jakie innowacje w dziedzinie ochrony środowiska zawiera nowy projekt?
Greenpeace uczestniczył w każdym etapie procesu projektowania, dzięki czemu zapewniliśmy zastosowanie wyłączenie materiałów przyjaznych środowisku. Oprócz tego Greenpeace przeprowadził ocenę wpływu na środowisko dla pełnego cyklu życia produktu – począwszy od samej konstrukcji aż po złomowanie. Dzięki temu jesteśmy pewni, że konstrukcja nowego statku jest krokiem bardziej przyjaznym środowisku, niż remont.
- Rainbow Warrior III będzie przede wszystkim żaglowcem. Tylko przy niesprzyjających warunkach pogodowych włączany będzie napęd spalinowo-elektryczny. Taki rodzaj konstrukcji istotnie przyczyni się do zmniejszenia zużycia paliwa.
- Ramę masztu wykonano w kształcie litery A, a ożaglowanie zostało zoptymalizowane pod względem efektywności (w tym celu zostały przeprowadzone odpowiednie testy na Uniwersytecie w Delft w Holandii i w firmie Wolfson Unit w Southampton w Wielkiej Brytanii).
- Kształt kadłuba został zaprojektowany w taki sposób, aby zapewnić jak największą oszczędność paliwa. Ciepło wytwarzane przez silnik będzie używane do podgrzewania wody na pokładzie i do rozgrzewania silnika.
- Statek będzie posiadał oznaczenie Voluntary Environmental Protection Class oraz "Zielony Paszport".
- Statek będzie posiadał wiele innych zalet, które uczynią go jeszcze bardziej przyjaznym dla środowiska, między innymi będzie wyposażony w centralny system napełniania ropy i paliwa zapobiegający wyciekom oraz w system biologicznego oczyszczania ścieków, a także będzie pomalowany nietoksyczną farbą.
www.greenpeace.pl
Udostępnij wpis swoim znajomym!
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności