- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Aktualności
Wrocław chce być liderem elektrycznej komunikacji (16733)
2014-01-26Drukuj
Prezydent Wrocławia, Rafał Dudkiewicz, przedstawił plany rozwoju miasta na następną kadencję samorządową. Dolny Śląsk w latach 2014-2020 będzie miał z tytułu RPO 2,6 mld euro środków, w związku z czym urzędnicy przygotowali 160 projektów, wśród których znajduje się m.in. pierwsza wypożyczalnia elektrycznych samochodów w Polsce i pierwsza linia elektrycznych autobusów miejskich.
Niedawno wrocławskie przedsiębiorstwo komunikacje MPK podpisało z firmą Volvo umowę na dzierżawę pierwszego we Wrocławiu autobusu hybrydowego. Autobus ma jeździć po ulicach Wrocławia przez trzy lata. MPK chce sprawdzić, czy autobusy hybrydowe to rzeczywiście taka oszczędność, jak obiecuje producent. Ma to być początek inwestycji w ekologiczny transport miejski.
Prezentując plany inwestycyjne Wrocławia na kolejne lata, prezydent miasta, Rafał Dudkiewicz, poszedł o wiele dalej. Zapowiedział m.in. uruchomienie pierwszej w Polsce wypożyczalni samochodów elektrycznych funkcjonującej na zasadach podobnych do działającej już wypożyczalni rowerów miejskich. Jeśli znajdą się firmy chętne do współpracy w tym zakresie, pierwsze elektryczne auta będziemy mogli wypożyczyć już w połowie 2015 roku.
Wrocław ma również zamiar postawić na ekologiczny transport publiczny. W tej sprawie w ramach projektu e-BUS gmina Wrocław rozpoczęła współpracę z firmą Tauron. Główne założenia projektu to poprawa efektywności energetycznej transportu publicznego i stabilizacja pracy sieci elektroenergetycznej.
Jak podkreśla prezes Tauron Dystrybucja, Piotr Kołodziej, korzyści z projektu mają być obopólne. – Najważniejsze z nich to rozwój inteligentnych sieci energetycznych tzw. smart grid, poprawa efektywności energetycznej oraz zdobycie doświadczeń w zakresie magazynowania energii. Głównym celem projektu e-BUS będzie poprawa niezawodności i jakości energii elektrycznej w sieci dystrybucyjnej. Umowa pozwoli zrealizować projekt zupełnie innowacyjny i to nie tylko w skali Polski.
Dzięki realizacji nowych planów urzędników wrocławianie zyskają czyste powietrze i ekologiczny transport publiczny oraz nowe autobusy, które chce zakupić miasto w ramach projektu e-BUS. Kiedy i ile, tego jeszcze nie wiadomo. Wiadomo natomiast, że pieniądze na ten cel magistrat chce również pozyskać ze środków unijnych na lata 2014-2020.
Pytanie, czy plany wrocławskich urzędników to nie tylko "kiełbasa wyborcza" w związku ze zbliżającymi się wyborami samorządowymi. Jednakże trzeba przyznać, że polityka prezydenta Dutkiewicza od dawna jest polityką proekologiczną. Przykładem może być chociażby pierwszy w Europie Środkowo-Wschodniej kompletny i kompleksowy program ograniczenia emisji CO2 w obszarze miejskim, który jest realizowany przez Wrocławskie Centrum Badań EIT+ wraz z firmą McKinsey and Company. W ramach tego programu jeden z partnerów biznesowych, firma Govecs, która produkuje we Wrocławiu elektryczne skutery, przekazała wrocławskiej Straży Miejskiej 10 tego typu pojazdów. Wrocławscy strażnicy miejscy korzystają już także z elektrycznego Mitsubishi i-MiEV.
Bartosz Jones
źródło: Gram w Zielone
www.gramwzielone.pl
fot. © WS
Niniejszy materiał został opublikowany dzięki dofinansowaniu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Za jego treść odpowiada Fundacja – Instytut na rzecz Ekorozwoju, poglądy w nim wyrażone nie odzwierciedlają oficjalnego stanowiska Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności