- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Aktualności
Samochody elektryczne obsłużą hiszpańskie lotniska (13449)
2011-10-30Drukuj
Operator lotnisk w Hiszpanii nawiązał współpracę z firmami GE Energy i Endesa, lokalnym dostawcą energii elektrycznej, w wyniku której w składzie floty lotniskowej pojawią się pojazdy z napędem elektrycznym. Obydwie firmy zajmą się dostawami oraz obsługą infrastruktury ładowania pojazdów.
Dział GE Energy Industrial Solutions dostarczy 53 ładowarek pojazdów elektrycznych DuraStation dla portów lotniczych obsługiwanych przez AENA zlokalizowanych w Madrycie, Barcelonie, Palma oraz Lanzarote.
Stanowiska DuraStations umożliwiają szybsze ładowanie pojazdów za pomocą wyższych napięć i prądu wysokiego dzięki zastosowaniu specjalistycznego oprzyrządowania i specjalnych złączy. Porty DuraStations zostaną włączone do infrastruktury zarządzania energetyką lotnisk, pojazdy zaś będą za ich pomocą ładowane poza godzinami szczytu, co pozwoli na skorzystanie z niższych, nocnych taryf na energię elektryczną.
Przedsięwzięcie realizowane jest w ramach trzyletniego programu pilotażowego, który umożliwi firmie AENA dokonanie oceny wykonalności zadania wymiany całej floty pojazdów lotniskowych na ich elektryczne odpowiedniki. Oczekuje się, że pojazdy elektryczne zostaną w przyszłości wprowadzone również przez inne spółki zajmujące się obsługą lotnisk.
Oprócz coraz szerszej oferty stanowisk ładowania pojazdów elektrycznych, firma GE Energy oferuje również pełną gamę technologii dla instalacji elektrycznych i inteligentnych sieci, niezbędnych do budowy i zarządzania kompleksowymi infrastrukturami pojazdów elektrycznych.
"Niezmiernie cieszy nas fakt, że możemy współpracować z firmami takimi, jak AENA i Endesa, które myślą o swojej działalności perspektywicznie", zadeklarował Todd Johnstone, Dyrektor Generalny działu GE Energy Industrial Solutions
"Najwięksi producenci wprowadzają obecnie na rynek masowy pierwsze modele swoich samochodów elektrycznych, jednakże upowszechnienie tego rodzaju pojazdów wymaga dokonania znaczących inwestycji w sieć energetyczną", dodał Johnstone. "Do zadań firm takich, jak GE Energy, AENA czy Endesa należeć będzie więc dostarczenie technologii, doświadczeń oraz nakładów inwestycyjnych, które umożliwią realizację tych celów", wyjaśnił.
Szacuje się, że każdy pojawiający się na drogach pojazd elektryczny wymagać będzie przeciętnie 1,5 stanowiska do ładowania. Według przewidywań ekspertów, do roku 2015 w samej tylko Europie sprzedaż pojazdów elektrycznych osiągnie poziom pół miliona sztuk.
GE jest gorącym zwolennikiem idei upowszechniania pojazdów elektrycznych. W dniu 14 września 2011 r. firma podpisała porozumienie z producentem samochodów osobowych, koncernem PSA Peugeot Citroën, dotyczące współpracy nad opracowaniem trwałych modeli biznesowych dla pojazdów elektrycznych. Potwierdzeniem zaangażowania GE w sektor pojazdów elektrycznych jest planowany przez firmę zakup 1000 pojazdów elektrycznych od koncernu PSA Peugeot Citroën w Europie do końca 2015 roku. W ubiegłym roku firma GE ogłosiła plany zakupu 25 000 pojazdów elektrycznych na całym świecie; będą one wykorzystywane jako pojazdy służbowe oraz wynajmowane klientom firmy w ramach usług Fleet Services.
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności