- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Aktualności
Minister Marcin Korolec: dodatkowe miliony uprawnień dla linii lotniczych (14434)
2012-06-19Drukuj
Dzięki interwencji Ministerstwa Środowiska polscy przewoźnicy lotniczy otrzymają 8 razy więcej darmowych uprawnień do emisji CO2 niż wynikało to z wcześniejszych wyliczeń. Przydziały uprawień będą obowiązywały od 1 stycznia 2013 r. do 31 grudnia 2020 r.
Od 2012 roku linie lotnicze są zobowiązane do zakupu uprawnień do emisji gazów cieplarnianych w europejskim systemie handlu emisjami (EU ETS). Systemem tym są objęte wszystkie loty, które kończą się lub rozpoczynają na lotnisku znajdującym się na terytorium Unii Europejskiej. Oprócz płatnych, istnieje także pula darmowych uprawnień, dzięki którym linie lotnicze stopniowo będą dostosowywać się do nowych obowiązków. Komisja Europejska opracowała wytyczne jak wyliczyć wielkość darmowych przydziałów dla poszczególnych linii lotniczych. Polska zakwestionowała te wytyczne w świetle istniejącego prawa unijnego – co za tym idzie również polskiego, składając do Komisji Europejskiej wniosek o ich korektę.
Komisja Europejska przyznała, że państwa członkowskie powinny stosować inny sposób obliczania niż wynikało to z wcześniejszych zaleceń i opublikowała właśnie skorygowaną decyzję. W konsekwencji linie lotnicze przypisane do Polski otrzymają właściwą ilość uprawnień do emisji – aż 8 razy więcej niż wynikałoby z poprzednich wyliczeń.
Komentując tę decyzję, minister Marcin Korolec podkreśla:
"Wprowadzenie odpłatności za uprawnienia musi przebiegać stopniowo, dając przedsiębiorcom czas na konieczną modernizację i równoprawną konkurencję na rynku. Dotyczy to także sektora lotniczego. Cieszę się, że dzięki sygnałowi z Polski linie lotnicze będą miały poprawną wielkość darmowej puli uprawnień na start, co pozwoli im łagodniej przyjąć nowe zasady, a także przełoży się na korzyści dla użytkowników linii lotniczych".
W Polsce z darmowych uprawień będzie mogło skorzystać 5 podmiotów, które spełniły wymogi formalne związane z systemem. Informacje o skorygowanej liczbie uprawnień dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Środowiska.
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności