- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Aktualności
UE chce, aby państwa trzecie ponosiły opłaty z tytułu emisji lotniczych (12820)
2011-06-28Drukuj
21 czerwca ministrowie środowiska podsumowali sprawozdanie Komisji, w którym stwierdzono, że linie lotnicze z państw trzecich nie chcą ponosić opłat z tytułu emitowanego przez siebie CO2, do czego zobowiązywałoby ich uczestnictwo w nowym unijnym systemie handlu uprawnieniami do emisji dla lotnictwa; negocjacje mogą skutkować wyłączeniami.
Linie lotnicze z Chin, Rosji, USA i Ameryki Łacińskiej twierdzą, że koszt uczestnictwa w systemie handlu uprawnieniami do emisji (znanym pod angielskim skrótem ETS) dla lotnictwa – przeniesiony na pasażerów – będzie zbyt wysoki dla szybko rozwijających się operatorów i spowoduje, że warunki ich działalności będą mniej korzystne w porównaniu z warunkami europejskich linii lotniczych.
Mają też wątpliwości co do zgodności tego systemu z obowiązującymi dwustronnymi umowami o otwartym niebie czy też z zasadami WTO, grożą podjęciem działań prawnych i zwracają się o wyłączenie ich z tego systemu.
Ale dlaczego „student lecący ze Szkocji do Niemiec miałby płacić z tytułu emisji CO2, podczas gdy chiński biznesmen odbywający lot z Pekinu do Europy byłby z tego zwolniony?" – pyta Connie Hedegaard, unijna komisarz ds. środowiska.
Począwszy od 1 stycznia 2012 r. unijny system handlu uprawnieniami do emisji dla lotnictwa będzie stosowany do wszystkich lotów wykonywanych z lub do portów lotniczych w UE, i będzie obejmować wszystkich operatorów niezależnie od tego, czy mają swoją siedzibę w UE. Jest to pierwszy krok w kierunku ostatecznego celu – światowego porozumienia sektorowego obejmującego emisje wszystkich gazów cieplarnianych pochodzących z lotnictwa.
Możliwe wyłączenia
Na podstawie dyrektywy dotyczącej systemu handlu uprawnieniami do emisji loty do Europy wykonywane przez linie lotnicze z państw trzecich mogą zostać wyłączone z systemu, jeżeli dane linie lotnicze, podejmą własne „równoważne środki" w celu zmniejszenia emisji CO2.
Aby Chiny i inne państwa trzecie mogły skorzystać z tego przepisu, muszą wykazać UE, że wprowadziły „równoważne środki". Decyzję o tym, czy zostaną one zaakceptowane lub nie, ostatecznie podejmuje Rada, a więc – państwa członkowskie.
źródło: © Unia Europejska 2004-2011, fot. wwww.sxc.hu
www.consilium.europa.eu
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności