- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Aktualności
Modernizacja kolei (9983)
2011-02-28Drukuj
Ministerstwo Infrastruktury informuje, że od 16 listopada 2007 r. podpisano umowy na modernizację ponad 1700 km torów na liniach kolejowych, a w ramach programu operacyjnego "Infrastruktura i Środowisko" do końca roku 2014 zakończona zostanie modernizacja kilku linii o wartości 21,6 mld złotych.
W ramach programu operacyjnego "Infrastruktura i Środowisko" do końca roku 2014 zakończone zostaną modernizacje następujących linii:
- E65 Warszawa – Gdańsk,
- E30 Sosnowiec Jęzor – Kraków i Kraków – Rzeszów,
- dokończenie projektu Warszawa – Łódź (odcinek Warszawa – Skierniewice oraz Łódź Widzew – Łódź Fabryczna i wiadukt w Rogowie),
- E59 Wrocław – Rawicz.
Do 2014 roku realizowany będzie również odcinek linii E30 Bielawa Dolna – Horka wraz z budową mostu przez Nysę Łużycką oraz elektryfikację.
Zakończą się również prace nad budową łącznicy linii Warszawa – Radom z MPL Okęcie.
W przypadku linii nr 8 planowana jest realizacja odcinka Warszawa – Warka.
Z projektu modernizacji linii E75 („RAIL BALTICA”) Warszawa – Sadowne Węgrowskie do 2014 roku zrealizowany zostanie odcinek Warszawa – Tłuszcz.
Należy zaznaczyć, że linia nr 8 oraz E75 posiadać będzie całość dokumentacji projektowej co umożliwi szybką realizację brakujących odcinków w następnej perspektywie finansowej, również dla odcinków linii E20 (Sochaczew – Swarzędz oraz Siedlce – Terespol) będą wykonane dokumentacje projektowe.
Z listy rezerwowej POiŚ skierowany zostaje do realizacji projekt na linii E59 obejmujący odcinek Poznań – Czempiń.
W ramach realizacji POiŚ do 2014 roku realizowana będzie budowa systemu sterowania ERTMS/ETCS na odcinku Bielawa Dolna - Legnica – Wrocław - Opole.
Realizacja POiŚ obejmie również budowę sieci telekomunikacyjnej GSM-R zapewniającej łączność między torem a pojazdem.
To najważniejsze projekty z POIiŚ które zostały przyjęte do realizacji przez Międzyresortowy Zespół ds. Kolejnictwa w dniu 21 lutego 2011 r., wartość wszystkich projektów to 21,6 mld złotych.
Podpisane umowy
Od 16 listopada 2007 r. podpisano umowy na modernizację ponad 1700 km torów na liniach kolejowych.
Modernizowane linie kolejowe
Obecnie modernizowanych jest ponad 1200 km torów na liniach kolejowych.
Linie kolejowe oddane do użytku
Od listopada 2007 r. oddano do użytku ponad 1157 km torów na liniach kolejowych.
Jednocześnie informujemy, że obecnie realizowany jest program modernizacji 71 dworców kolejowych w całym kraju. Do 2012 r. na ten cel przeznaczone będą fundusze w wysokości 980 mln zł (brutto). W roku 2010 nakłady na modernizację dworców kolejowych wynoszą 332 mln 260 tys. zł., w tym 102 mln z budżetu państwa. Przekazanie środków publicznych na modernizację dworców kolejowych było możliwe dzięki przeprowadzonej przez rząd nowelizacji ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe” oraz ustawy o transporcie kolejowym, ponieważ do 2008 r. przepisy nie przewidywały możliwości finansowania ze środków publicznych modernizacji dworców kolejowych.
W 2011 roku nakłady na modernizację dworców kolejowych wyniosą 224 mln 460 tys. zł., w tym około 200 mln zł. z budżetu państwa.
Pobierz plik PDF:
Szczegółowe informacje o inwestycjach na liniach kolejowych
Szczegółowe informacje o inwestycjach na dworcach kolejowych
źródło: Ministerstwo Infrastruktury, fot. www.sxc.hu
www.mi.gov.pl
- E65 Warszawa – Gdańsk,
- E30 Sosnowiec Jęzor – Kraków i Kraków – Rzeszów,
- dokończenie projektu Warszawa – Łódź (odcinek Warszawa – Skierniewice oraz Łódź Widzew – Łódź Fabryczna i wiadukt w Rogowie),
- E59 Wrocław – Rawicz.
Do 2014 roku realizowany będzie również odcinek linii E30 Bielawa Dolna – Horka wraz z budową mostu przez Nysę Łużycką oraz elektryfikację.
Zakończą się również prace nad budową łącznicy linii Warszawa – Radom z MPL Okęcie.
W przypadku linii nr 8 planowana jest realizacja odcinka Warszawa – Warka.
Z projektu modernizacji linii E75 („RAIL BALTICA”) Warszawa – Sadowne Węgrowskie do 2014 roku zrealizowany zostanie odcinek Warszawa – Tłuszcz.
Należy zaznaczyć, że linia nr 8 oraz E75 posiadać będzie całość dokumentacji projektowej co umożliwi szybką realizację brakujących odcinków w następnej perspektywie finansowej, również dla odcinków linii E20 (Sochaczew – Swarzędz oraz Siedlce – Terespol) będą wykonane dokumentacje projektowe.
Z listy rezerwowej POiŚ skierowany zostaje do realizacji projekt na linii E59 obejmujący odcinek Poznań – Czempiń.
W ramach realizacji POiŚ do 2014 roku realizowana będzie budowa systemu sterowania ERTMS/ETCS na odcinku Bielawa Dolna - Legnica – Wrocław - Opole.
Realizacja POiŚ obejmie również budowę sieci telekomunikacyjnej GSM-R zapewniającej łączność między torem a pojazdem.
To najważniejsze projekty z POIiŚ które zostały przyjęte do realizacji przez Międzyresortowy Zespół ds. Kolejnictwa w dniu 21 lutego 2011 r., wartość wszystkich projektów to 21,6 mld złotych.
Podpisane umowy
Od 16 listopada 2007 r. podpisano umowy na modernizację ponad 1700 km torów na liniach kolejowych.
Modernizowane linie kolejowe
Obecnie modernizowanych jest ponad 1200 km torów na liniach kolejowych.
Linie kolejowe oddane do użytku
Od listopada 2007 r. oddano do użytku ponad 1157 km torów na liniach kolejowych.
Jednocześnie informujemy, że obecnie realizowany jest program modernizacji 71 dworców kolejowych w całym kraju. Do 2012 r. na ten cel przeznaczone będą fundusze w wysokości 980 mln zł (brutto). W roku 2010 nakłady na modernizację dworców kolejowych wynoszą 332 mln 260 tys. zł., w tym 102 mln z budżetu państwa. Przekazanie środków publicznych na modernizację dworców kolejowych było możliwe dzięki przeprowadzonej przez rząd nowelizacji ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe” oraz ustawy o transporcie kolejowym, ponieważ do 2008 r. przepisy nie przewidywały możliwości finansowania ze środków publicznych modernizacji dworców kolejowych.
W 2011 roku nakłady na modernizację dworców kolejowych wyniosą 224 mln 460 tys. zł., w tym około 200 mln zł. z budżetu państwa.
Pobierz plik PDF:
Szczegółowe informacje o inwestycjach na liniach kolejowych
Szczegółowe informacje o inwestycjach na dworcach kolejowych
źródło: Ministerstwo Infrastruktury, fot. www.sxc.hu
www.mi.gov.pl
Udostępnij wpis swoim znajomym!
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności