- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Aktualności
Europejskie lobby rowerowe walczy o dostawy (14604)
2012-07-29Drukuj
Ponad 30 firm w całej Europie uruchomiło Europejską Federację Dostaw Rowerowych (European Cycle Logistics Federation, ECLF) w celu zwiększenia dostaw za pomocą rowerów w miastach. Federacja będzie także domagać się przyjęcia polityki w tym zakresie.
„Będziemy mogli wywierać wpływ i przekonywać decydentów, że dostawy rowerowe są odpowiednim rozwiązaniem w zatłoczonych obszarach miejskich" – mówi Rob King, założyciel brytyjskiej firmy Outspoken Delivery.
Rowery przeznaczone do dostaw są wyposażone w drewniany wózek lub platformę o wytrzymałości do 250 kg, czyli kilka razy więcej niż normalny rower.
Obecnie używa się ich do transportu żywności i dostaw kurierskich, usług pocztowych oraz transportu w magazynach. ECLF chce jednak, by powstały możliwości do rozwoju sektora.
„Więcej rowerów transportowych oznacza coraz mniej samochodów ciężarowych w centrach miast oraz bezpieczniejsze i bardziej przyjazne ulice dla mieszkańców" – argumentuje King.
W miastach takich jak Amsterdam, rowery można wynająć m.in. do przeprowadzek, promocji produktów czy na imprezy plenerowe.
Również IKEA wprowadziła specjalne rowery do wypożyczenia w swoich sklepach w Danii, które umożliwiają klientom bezpłatny transport zakupów, jeśli wpłacą oni kaucję i wykupią ubezpieczenie.
Nowa forma transportu
„To fascynujące uczestniczyć w początku tworzenia się nowej formy transportu" – powiedziała Rachel Alsred, która na Uniwersytecie East London kieruje grupą ds. zrównoważonej mobilności.
Federacja ECLF powstała dzięki unijnemu projektowi dotyczącemu logistyki rowerowej, który zgromadził kluczowych aktorów w celu promowania dostaw za pomocą rowerów.
Badania w ramach projektu wykazały, że 50 proc. wszystkich lekkich produktów oraz 25 proc. wszystkich produktów mogłoby być transportowanych za pomocą rowerów.
„Wszystkie zmiany umożliwiające transport rowerowy, jakie możemy wprowadzić, muszą być warte zachodu" – komentował brytyjski poseł Julian Huppert.
„Ta idea ma potencjał, żeby pozbyć się z dróg samochodów, zmniejszając zatłoczenie i redukując emisje CO2" – dodał.
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności