- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Aktualności
Boeing, Airbus i Embraer będą współpracować nad komercjalizacją biopaliwa lotniczego (14122)
2012-03-28Drukuj
Airbus oraz Embraer podpisały 22 marca br. list intencyjny dotyczący współpracy przy rozpowszechnieniu biopaliw lotniczych po przystępnych cenach. Trzech wiodących producentów samolotów porozumiało się w sprawie prowadzenia spójnych rozmów z rządami, producentami biopaliw oraz innymi ważnymi uczestnikami rynku oraz wspierania i zwiększania dostępności biopaliw dla samolotów odrzutowych.
Prezes Boeing Commercial Airplanes Jim Albaugh, prezes firmy Airbus Tom Enders oraz prezes Embraer Commercial Aviation Paulo César Silva podpisali porozumienie podczas szczytu poświeconegu lotnictwu i środowisku Air Transport Action Group (ATAG) który odbywa się w Genewie.
"Jest czas na konkurencję, ale też na współpracę", powiedział Jim Albaugh. "Dwa największe wyzwania stojące przed naszą branżą to cena ropy oraz wpływ lotnictwa na środowisko. Dzięki współpracy z Airbusem i Embraerem w obszarze zrównoważonego rozwoju biopaliw, możemy przyspieszyć ich rozwój i ograniczać wpływ naszej branży na środowisko".
"Osiągnęliśmy bardzo dużo w ciągu ostatnich 10 lat w zakresie ograniczania emisji CO2 – ruch pasażerski wzrósł o 45%, podczas gdy zużycie paliw wzrosło o dodatkowe 3%", powiedział Tom Enders. "Produkcja i wykorzystanie biopaliw w lotnictwie są kluczowe dla osiągnięcia bardzo ambitnych celów ograniczania emisji CO2 jakie stoją przed naszą branżą. Dążymy do tego poprzez inwestowanie w badania i nowe technologie, rozwijanie międzynarodowego systemu produkcji oraz wspieranie Komisji Europejskiej, która zakłada, że do 2020 roku biopaliwa będą miały 4% udział w lotnictwie".
"Wszystkim nam zależy na byciu pionierami w tworzeniu i rozwijaniu nowych technologii, które umożliwią wykorzystanie biopaliw w lotnictwie, a dzięki współpracy, ten proces będzie szybszy i sprawjniejszy", powiedział Paulo César Silva. „Niewiele osób ma świadomość, że program biopaliw samochodowych, który stworzyliśmy w Brazylii, rozpoczął się w naszych centrach badań aeronautycznych w latach 70-tych i wciąż wytycza nowe ścieżki rozwoju".
Porozumienie dotyczące współpracy wspiera strategię branży zmierzającą do ograniczania spalin i emisji CO2. Ciągłe innowacje to efekt rynkowej konkurencji, która popycha producentów samolotów w kierunku coraz bardziej zaawansowanych rozwiązań produktowych i optymalizacji transportu lotniczego. Te działania zmierzają do zapewnienia zrównoważonego rozwoju rynku lotniczego i osiągnięcia do 2050 roku poziomu emisji z 2005 roku.
"Fakt, że liderzy branży lotniczej, pomimo konkurencji, porozumieli się w kwestii biopaliw dowodzi, jak ważny dla sektora lotniczego jest zrównoważony rozwój," powiedział Dyrektor Zarządzający ATAG Paul Steele. „Takie porozumienia branżowe, pokazują że przemysł lotniczy robi wszystko co może, żeby ograniczać emisje i rozwijać społeczną świadomość na temat środowiska".
Boeing, Airbus i Embraer są członkami Stowarzyszenia Zrównoważonych Użytkowników Paliw (ang. Sustainable Aviation Fuel Users Group, www.safug.org), w skład którego wchodzą 23 wiodące firmy odpowiedzialne za około 25% światowego zużycia paliwa w branży lotniczej. Boeing i Embraer współpracują także w obszarze tworzenia branży biopaliw w Brazylii i badań nad nowymi technologiami zwiększającymi potencjał wydobywczy i dostępność biopaliw. Boeing i Airbus są także zaangażowani w tworzenie programów dostarczania biopaliw w różnych częściach świata. Wszyscy trzej producenci odbyli już loty swoich samolotów wykorzystując biopaliwa i wspierają międzynarodowe organizacje badające i dopuszczające biopaliwa do użycia w lotnictwie komercyjnym.
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności