- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Aktualności
Bardziej energooszczędne i tańsze samochody w Europie (13510)
2011-11-10Drukuj
Samochód osobowy sprzedany w Europie w 2010 roku był statystycznie o 4 proc. bardziej efektywny pod względem zużycia paliwa, emitował o 4 proc. mniej CO2 i był o 2,5 proc. tańszy w porównaniu do zeszłego roku.
Nowe dane wskazują na kontynuację wieloletniego trendu i jednocześnie osłabiają stanowisko przemysłu motoryzacyjnego, który twierdzi, że wyższe normy efektywności spowodują, że samochody będą zbyt drogie – wynika z raportu opublikowanego przez Europejską Federację Transportu i Ochrony Środowiska zrzeszającej instytuty badawcze i naukowe w Europie.
Według raportu średnia emisja dwutlenku węgla w nowych samochodach sprzedawanych w Europie w ubiegłym roku spadła poniżej strategicznej wartości 140 g CO2/km. Ceny detaliczne nie tylko nie wzrosły z powodu spełnienia z wyprzedzeniem norm Euro 6 (europejski standard emisji spalin), która ma obowiązywać od 2014 roku, ale wręcz spadły.
Raport zbadał dwa szacunkowe koszty wprowadzenia w latach 2001 i 2006 przez Komisję Europejską standardów emisji spalin Euro opierających się na danych dostarczonych przez przemysł samochodowy. Zgodnie z wcześniejszymi analizami producentów samochodów, osiągnięcie poziomu 140 g CO2/km miało spowodować wzrost średniej ceny aut o 2400 euro. Kolejne badania pokazały, że cena zwiększy się średnio o 1200 euro.
Stało się jednak odwrotnie, wraz ze wzrostem efektywności spalania paliw i emisji spalin, ceny zmalały – podkreślał Jos Dings z Europejskiej Federacji Transportu i Ochrony Środowiska. – UE powinna wyciągnąć z tego wnioski – mówił Dings.
Z raportu wynika, że najmniejszy poziom emisji CO2 miały samochody osobowe produkowane przez Fiata, Toyotę i Peugot-Citroen. Volvo wykazało największą, 9-procentową redukcję w ciągu roku.
Wśród państw członkowskich Unii Europejskiej największą, prawie 9-procentową redukcję emisji CO2 osiągnęła Dania. Niemcy, największy europejski rynek samochodowy, który sprzedaje średnio 2,8 mln samochodów, zajęły przedostatnie miejsce, wykazując redukcję na poziomie 1,8 proc.
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności