- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Aktualności
Z Helsinek do Nowego Jorku na paliwie z przetworzonych olejów spożywczych (17690)
2014-09-24Drukuj
23 września 2014 roku, w dniu Szczytu Klimatycznego ONZ w Nowym Jorku, z Helsinek do Nowego Jorku odbył się rejs Airbusa A330 napędzanego biopaliwem.
Finnair jako lider zrównoważonego rozwoju w lotnictwie komercyjnym głęboko wierzy, że wprowadzanie w życie ekologicznych rozwiązań to najlepszy sposób, by zmniejszać negatywny wpływ na środowisko naturalne.
Najwięcej szkodliwych dla środowiska substancji wytwarzanych przez linie lotnicze emitowanych jest podczas lotów, a zmiana paliwa na bardziej przyjazne środowisku może zmniejszyć emisję CO2 nawet o 50−80%.
Biopaliwo wykorzystywane podczas dzisiejszego lotu do Nowego Jorku zostało udostępnione przez SkyNRG Nordic – spółkę powstałą jako efekt współpracy SkyNRG i Statoil Aviation. Zostało ono wyprodukowane z olejów spożywczych pochodzących z odpadów gastronomicznych i jest przykładem ekologicznej alternatywy dla zwykłego paliwa lotniczego. Zastosowanie uzyskanego w ten sposób biopaliwa znacząco zmniejsza emisję gazów cieplarnianych, a ponieważ jego składniki pochodzą z recyklingu, jego produkcja nie wpływa negatywnie na ekosystem. Finnair i jego partnerzy wspierają produkcję komponentów do biopaliw, która nie konkuruje z produkcją żywności ani nie wpływa negatywnie na zróżnicowanie biologiczne środowiska naturalnego.
– Szczyt klimatyczny ONZ to nadzwyczaj istotne zgromadzenie, które ma przeciwdziałać zmianom klimatu. Chcieliśmy więc wykorzystać szansę stworzoną przez ten szczyt, by zwrócić uwagę na korzyści dla atmosfery, jakie może przynieść rozpowszechnienie użycia w lotnictwie biopaliw przyjaznych środowisku – mówi wiceprezes Finnaira ds. zrównoważonego rozwoju Kati Ihamäki. – Finnair zobowiązał się rozwijać współpracę z partnerami branżowymi, a także jednostkami rządowymi, by pomóc zwiększyć sieć dystrybucji biopaliw oraz zmniejszyć koszty ich wykorzystywania w powszechnym użytku – dodaje Ihamäki.
– Ponieważ transport lotniczy wytwarza 2% gazów cieplarnianych emitowanych globalnie, ważne jest, by wykonywać pilotażowe rejsy na biopaliwie – mówi Pekka Haavisto, minister rozwoju w fińskim rządzie. – Jeśli cena ropy wzrośnie, a biopaliwa stanieją, to miejmy nadzieję, że pewnego dnia, paliwa z surowców odnawialnych przynajmniej częściowo zastąpią paliwa kopalne. Cieszę się, że Finnair swoimi działaniami dowodzi, że jest zdecydowanym pionierem rozwoju lotnictwa w tym kierunku – podsumowuje Haavisto.
Użycie biopaliw lotniczych to sprawdzona i gruntownie przetestowana technologia. Finnair po raz pierwszy wykonał lot na biopaliwie już w 2011, ale jego koszty przekroczyły wówczas podwójnie koszty tradycyjnego paliwa lotniczego. Dziś liniom lotniczym w dalszym ciągu nie opłaca się latać jedynie na biopaliwie. Testowy lot z Helsinek do Nowego Jorku odbędzie się dzięki współpracy z producentem samolotów Airbus i spółką SkyNRG Nordic.
Finnair wraz z partnerami bada obecnie możliwość budowy na lotnisku w Helsinkach centrum biopaliwowego. Fiński przewoźnik aktywnie działa także w ramach Nordyckiej Inicjatywy dla Zrównoważonego Lotnictwa − stowarzyszenia linii lotniczych, operatorów lotnisk, zakładów lotniczych i instytucji rządowych pracujących na rzecz przyspieszenia badań i rozpowszechnienia użycia biopaliw w lotnictwie krajów nordyckich.
źródło: finnair.com
Podobne artykuły
- Samoloty będą latać na biopaliwach
Wciąż nie wiadomo, czy wszystkie linie lotnicze zostaną objęte systemem handlu emisjami i kiedy mogłoby się to stać. Nie oznacza to jednak, że przemysł lotniczy nie robi nic, by ograniczać swój wpływ na klimat.
Więcej
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności