- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Aktualności
Wrocławski Rower Miejski (9988)
2011-02-20Drukuj
Również Wrocław ma zamiar wprowadzić miejskie wypożyczalnie rowerów. Pierwszych 20 minut jazdy rowerem będzie za darmo, do godziny to koszt 2 zł, każda następna godzina to wydatek 4 złotych. Jednoślady będzie można wypożyczyć m.in. na pl. Uniwersyteckim, przy Hali Targowej, Galerii Dominikańskiej, akademikach wrocławskich uczelni: Dwudziestolatce i tzw. tekach Politechniki.
"Stacje są rozmieszczone w takiej odległości, że między jedną, a drugą, będzie można spokojnie przejechać w ciągu pierwszych bezpłatnych 20 minut", mówi oficer rowerowy Daniel Chojnacki.
W czerwcu w mieście będzie 140 rowerów w 17 stacjach. "To na początek. Szacujemy, że takich stacji rowerowych w całym mieście może być nawet 150", mówi Rafał Malinowski z firmy Next Bike. System WRM łatwo rozbudować, bo stacje i rowery będzie mogła kupić np. firma. Wtedy zostanie włączona do sieci Wrocławskiego Roweru Miejskiego.
Rowery, oprócz standardowego wyposażenia w światła i dzwonek, będą miały koszyk i specjalne zamknięcie, które umożliwi zostawienie jednośladu poza stacją.
W czerwcu w mieście będzie 140 rowerów w 17 stacjach. "To na początek. Szacujemy, że takich stacji rowerowych w całym mieście może być nawet 150", mówi Rafał Malinowski z firmy Next Bike. System WRM łatwo rozbudować, bo stacje i rowery będzie mogła kupić np. firma. Wtedy zostanie włączona do sieci Wrocławskiego Roweru Miejskiego.
Rowery, oprócz standardowego wyposażenia w światła i dzwonek, będą miały koszyk i specjalne zamknięcie, które umożliwi zostawienie jednośladu poza stacją.
Za rower trzeba będzie zapłacić kaucję. Jak wysoką? Tego jeszcze nie wiadomo. W Krakowie, który ma system samoobsługowych wypożyczalni rowerów to 120 zł. "Kaucja jest wymagana przez ubezpieczyciela" tłumaczy Malinowski. Dodatkowy koszt to 1 zł przy pierwszym wypożyczeniu roweru. "To tak, jak z telefonami komórkowymi. Nic nie można dać za darmo, bo od tego naliczany jest VAT. Minimalna opłata to reguluje, a jednocześnie nie obciąża portfela", mówi Chojnacki. Za wypożyczenie roweru i kaucję będzie można zapłacić karta płatniczą, system będzie też zintegrowany z Urban Card.
Wrocławski Rower Miejski za 1 098 tys. zł brutto wprowadza firma Next Bike. "Mamy 24 tys. godzin czyli sto dni, żeby wszystko przygotować", mówi Malinowski.
Przetarg na rower miejski ciągnął się bardzo długo. W czerwcu 2010 r. poprzedni przetarg odwołano, bo przedstawione oferty były za drogie.
Miejsca wypożyczalni:
1. Rynek zachodnia pierzeja
2. Wita Stwosza
3. pl. Uniwersytecki
4. pl. Dominikański
5. pl. Nankiera/Hala Targowa
6. pl. Jana Pawła II
7. pl. Orląt Lwowskich
8. Arkady na ul. Świdnickiej/Piłsudskiego
9. Świdnicka - okolice przejścia Świdnickiego
10. pl. Bema
11. pl. Grunwaldzki Kredka i Ołówek
12. pl. Grunwaldzki - ul. Polaka
13. pl. Grunwaldzki - akademik Dwudziestolatka
14. Gmach Główny Politechniki Wrocławskiej, wyb. Wyspiańskiego
15. ul. Smoluchowskiego/Łukasiewicza
16. Wittiga
17. Dworzec Główny PKP
Ewa Waplak
źródło: www.wroclaw.pl
fot. Maciek Kulczyński
Udostępnij wpis swoim znajomym!
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności