- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Aktualności
Wielka Brytania obiecuje milionowe dopłaty do samochodów elektrycznych (10055)
2010-08-05Drukuj
Według informacji dostarczonych przez brytyjski departament transportu brytyjska koalicja rządowa przeznaczy w ciągu następnych 18 miesięcy 43 mln £ (51,6 mln €) na wdrożenie samochodów elektrycznych.
źródło: EurActiv, fot. www.sxc.hu
Nieformalne spotkanie ministrów do spraw konkurencji, które odbyło się w lutym tego roku, dotyczyło wspólnej strategii dla pojazdów elektrycznych.
W kwietniu tego roku Komisja Europejska przedłożyła nową strategię promowania sprzedaży ekologicznych, energooszczędnych pojazdów w całej Unii.
Miesiąc później oficjalnie poparli ją unijni ministrowie przemysłu, wzywając jednocześnie do zwiększenia tempa prac nad opracowywaniem unijnych standardów dla pojazdów elektrycznych. Francja i Niemcy wystosowały dodatkowo prośbę o dofinansowanie swoich projektów pilotażowych.
W czerwcu Komisja dała europejskim organizacjom normalizacyjnym zielone światło dla opracowania wspólnej wtyczki doładowującej dla pojazdów elektrycznych.
Według Philipa Hammonda, sekretarza ds. transportu, brytyjscy kierowcy otrzymają do 5000 £ upustu na zakup niskoemisyjnych pojazdów w okresie od stycznia 2011 do marca 2012 roku.
Przyznana przez rząd kwota jest niższa od 250 mln £, jakie 5 lat przeznaczył na ten cel poprzedni brytyjski rząd. Jednak rzecznik prasowy zaprzeczył, jakoby rząd ograniczył liczbę pojazdów objętych dopłatami.
„Nie będzie żadnych cięć dopłat przez pierwsze 18 miesięcy – zostaną one rozpatrzone dopiero po tym okresie”, zakomunikował. „Zastosujemy zachęty w postaci 5000 £, jednak nie będą one wynosić więcej niż 25% wartości samochodu. Jeśli samochody stanieją, kwota upustu ulegnie zmniejszeniu, a pozostałe środki zostaną wykorzystane później”, dodał.
Sekretarz ds. transportu oznajmił, że rząd będzie regularnie rewidował poziom funduszy, aby upewnić się, że Wielka Brytania jest konkurencyjna, a podatnicy dostaną adekwatne dopłaty. „Pierwszy przegląd nastąpi w styczniu 2012 roku i wtedy ustalimy poziom funduszy na następne lata”. Rząd przyjrzy się wtedy, czy koszty produkcji pojazdów nie spadły i ustali, czy zachodzi potrzeba ustanowienia nowego poziomu dopłat.
W kwietniu tego roku Komisja Europejska przedłożyła nową strategię promowania sprzedaży ekologicznych, energooszczędnych pojazdów w całej Unii.
Miesiąc później oficjalnie poparli ją unijni ministrowie przemysłu, wzywając jednocześnie do zwiększenia tempa prac nad opracowywaniem unijnych standardów dla pojazdów elektrycznych. Francja i Niemcy wystosowały dodatkowo prośbę o dofinansowanie swoich projektów pilotażowych.
W czerwcu Komisja dała europejskim organizacjom normalizacyjnym zielone światło dla opracowania wspólnej wtyczki doładowującej dla pojazdów elektrycznych.
Według Philipa Hammonda, sekretarza ds. transportu, brytyjscy kierowcy otrzymają do 5000 £ upustu na zakup niskoemisyjnych pojazdów w okresie od stycznia 2011 do marca 2012 roku.
Przyznana przez rząd kwota jest niższa od 250 mln £, jakie 5 lat przeznaczył na ten cel poprzedni brytyjski rząd. Jednak rzecznik prasowy zaprzeczył, jakoby rząd ograniczył liczbę pojazdów objętych dopłatami.
„Nie będzie żadnych cięć dopłat przez pierwsze 18 miesięcy – zostaną one rozpatrzone dopiero po tym okresie”, zakomunikował. „Zastosujemy zachęty w postaci 5000 £, jednak nie będą one wynosić więcej niż 25% wartości samochodu. Jeśli samochody stanieją, kwota upustu ulegnie zmniejszeniu, a pozostałe środki zostaną wykorzystane później”, dodał.
Sekretarz ds. transportu oznajmił, że rząd będzie regularnie rewidował poziom funduszy, aby upewnić się, że Wielka Brytania jest konkurencyjna, a podatnicy dostaną adekwatne dopłaty. „Pierwszy przegląd nastąpi w styczniu 2012 roku i wtedy ustalimy poziom funduszy na następne lata”. Rząd przyjrzy się wtedy, czy koszty produkcji pojazdów nie spadły i ustali, czy zachodzi potrzeba ustanowienia nowego poziomu dopłat.
źródło: EurActiv, fot. www.sxc.hu
Udostępnij wpis swoim znajomym!
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności