- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Aktualności
Tysiąc gdańskich rowerów (9994)
2011-01-29Drukuj
Tysiąc rowerów które można wypożyczyć przez całą dobę i pięćdziesiąt samoobsługowych stacji dokujących rozsianych pomiędzy centrum Gdańska i Wrzeszczem – to propozycja firmy Trójmiejski Rower Miejski, która ma szanse ziścić się jeszcze przed tegorocznymi wakacjami.
Rower publiczny nie tylko jest wygodną alternatywą dla mieszkańców i turystów, którzy na co dzień grzęzną w korkach, ale również ekologicznym i tanim środkiem lokomocji. Rowery, które można wypożyczyć za niewielką opłatą, by szybko przejechać z jednej części miasta do innej, z powodzeniem funkcjonują już w wielu miastach Europy. W Polsce rowery takie funkcjonują już w Krakowie. Teraz podobne wypożyczalnie mają pojawić się w Gdańsku i Sopocie.
W czwartek 20 stycznia w Urzędzie Miejskim w Gdańsku odbyła się prezentacja prototypowego roweru publicznego – jednego z tysiąca jednośladów, które wkrótce pojawić się mają na ulicach miasta.
Rower powstał w Bydgoszczy i jest skonstruowany specjalnie z myślą o sieci wypożyczalni – jest bardzo przyjazny dla użytkownika, a przy tym odporny na uszkodzenia i dewastacje. Zastosowano w nim m.in. rolkowe hamulce, nieprzebijalne opony, a także wał napędowy zamiast tradycyjnego łańcucha. Roweru nie da się łatwo rozkręcić, a każdy element jest oznakowany.
Rowery wypożyczyć będzie można w rozsianych po mieście samoobsługowych wypożyczalniach. Nad ich rozmieszczeniem we współpracy z TRM pracował Zespół Mobilności Aktywnej Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Wypożyczanie jednośladu ma być banalnie proste – wystarczy do tego Karta Miejska, zwykła karta płatnicza, albo specjalna Karta Rowerowa wydawana przez operatora sieci wypożyczalni. Wstępne założenia inwestora przewidują, że pierwsze pół godziny jazdy rowerem publicznym będzie darmowe, a każda następna godzina będzie się wiązała z niewielką, kilkuzłotową opłatą, która będzie odliczana z konta, bądź też z abonamentu.
Trójmiejski Rower Miejski to przedsięwzięcie komercyjne, operator czerpać będzie zyski z reklam umieszczonych na jednośladach. Oprócz Gdańska rowery publiczne pojawią się również w Sopocie (będzie tam 200 jednośladów i 10 stacji dokujących). Jeśli przedsięwzięcie okaże się udane TRM deklaruje zwiększenie ilości rowerów i wypożyczalni i umiejscowienie ich również w innych dzielnicach Gdańska – m.in. na górnym tarasie.
Michał Piotrowski
Biuro Prasowe
źródło: www.gdansk.pl, fot. sxc.hu
W czwartek 20 stycznia w Urzędzie Miejskim w Gdańsku odbyła się prezentacja prototypowego roweru publicznego – jednego z tysiąca jednośladów, które wkrótce pojawić się mają na ulicach miasta.
Rower powstał w Bydgoszczy i jest skonstruowany specjalnie z myślą o sieci wypożyczalni – jest bardzo przyjazny dla użytkownika, a przy tym odporny na uszkodzenia i dewastacje. Zastosowano w nim m.in. rolkowe hamulce, nieprzebijalne opony, a także wał napędowy zamiast tradycyjnego łańcucha. Roweru nie da się łatwo rozkręcić, a każdy element jest oznakowany.
Rowery wypożyczyć będzie można w rozsianych po mieście samoobsługowych wypożyczalniach. Nad ich rozmieszczeniem we współpracy z TRM pracował Zespół Mobilności Aktywnej Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Wypożyczanie jednośladu ma być banalnie proste – wystarczy do tego Karta Miejska, zwykła karta płatnicza, albo specjalna Karta Rowerowa wydawana przez operatora sieci wypożyczalni. Wstępne założenia inwestora przewidują, że pierwsze pół godziny jazdy rowerem publicznym będzie darmowe, a każda następna godzina będzie się wiązała z niewielką, kilkuzłotową opłatą, która będzie odliczana z konta, bądź też z abonamentu.
Trójmiejski Rower Miejski to przedsięwzięcie komercyjne, operator czerpać będzie zyski z reklam umieszczonych na jednośladach. Oprócz Gdańska rowery publiczne pojawią się również w Sopocie (będzie tam 200 jednośladów i 10 stacji dokujących). Jeśli przedsięwzięcie okaże się udane TRM deklaruje zwiększenie ilości rowerów i wypożyczalni i umiejscowienie ich również w innych dzielnicach Gdańska – m.in. na górnym tarasie.
Michał Piotrowski
Biuro Prasowe
źródło: www.gdansk.pl, fot. sxc.hu
Udostępnij wpis swoim znajomym!
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności