- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Aktualności
Samochody elektryczne to już teraźniejszość (10040)
2010-09-09Drukuj
Samochody napędzane elektrycznie nie są kwestią przyszłości – to teraźniejszość – mówił prezes firmy Green Stream Tadeusz Walasek podczas konferencji prasowej inaugurującej ekspozycję samochodów elektrycznych w warszawskim Muzeum Techniki. Od 7 września przez dwa tygodnie samochody można oglądać w Muzeum. Pokaz przygotowany został we współpracy z firmą Klaster Green Stream.
– Większość użytkowników samochodów przejeżdża nimi codziennie mniej niż 100 kilometrów. Dlatego ich zasięg nie musi być duży. Także prędkość poniżej 100 kilometrów na godzinę jest w większości wypadków wystarczająca – mówił prezes Walasek. – Dzięki temu samochód elektryczny nie musi wozić dużego, ciężkiego i drogiego akumulatora.
Jednak możliwości samolotów elektrycznych, zwanych w skrócie EV, są dużo większe. Zbudowana na tokijskim uniwersytecie Eliica osiąga szybkość 100 kilometrów w 4 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 370 kilometrów na godzinę przy zasięgu 200 kilometrów.
W polskich warunkach elektryczne zasilanie gwarantuje niezależność energetyczną. Zmniejsza znacznie lub eliminuje całkowicie emisje CO2 – podkreślił Walasek. Mamy już rozbudowaną infrastrukturę sieci elektrycznej, a silnik elektryczny nie tylko eliminuje spaliny i hałas z miast, ale też jest o wiele bardziej wydajny energetycznie od spalinowego. Jest również znacznie tańszy. Do produkcji energii elektrycznej można wykorzystać wiele różnych odnawialnych źródeł energii. – Miliardy złotych wydawane na ropę mogą pozostać w kraju – mówił prezes Walasek.
Zasilanie elektryczne ma wiele zalet także w przypadku maszyn rolniczych. Na przykład kombajn o napędzie elektrycznym nie musi mieć tylu przekładni, co spalinowy. Co za tym idzie, jest bardziej niezawodny.
Podczas konferencji w Warszawie zaprezentowano Fiata Panda EV, francuskiego Aixama Mega City oraz chiński samochód My Car. Możliwa jest jednak przebudowa na elektryczny niemal każdego samochodu, zarówno dostawczego Mercedesa Sprintera, jak sportowego Lamborghini Gallardo – zapewnił prezes.
źródło: PAP – Nauka w Polsce, fot. Klaster Green Stream
www.naukawpolsce.pap.pl
Jednak możliwości samolotów elektrycznych, zwanych w skrócie EV, są dużo większe. Zbudowana na tokijskim uniwersytecie Eliica osiąga szybkość 100 kilometrów w 4 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 370 kilometrów na godzinę przy zasięgu 200 kilometrów.
W polskich warunkach elektryczne zasilanie gwarantuje niezależność energetyczną. Zmniejsza znacznie lub eliminuje całkowicie emisje CO2 – podkreślił Walasek. Mamy już rozbudowaną infrastrukturę sieci elektrycznej, a silnik elektryczny nie tylko eliminuje spaliny i hałas z miast, ale też jest o wiele bardziej wydajny energetycznie od spalinowego. Jest również znacznie tańszy. Do produkcji energii elektrycznej można wykorzystać wiele różnych odnawialnych źródeł energii. – Miliardy złotych wydawane na ropę mogą pozostać w kraju – mówił prezes Walasek.
Zasilanie elektryczne ma wiele zalet także w przypadku maszyn rolniczych. Na przykład kombajn o napędzie elektrycznym nie musi mieć tylu przekładni, co spalinowy. Co za tym idzie, jest bardziej niezawodny.
Podczas konferencji w Warszawie zaprezentowano Fiata Panda EV, francuskiego Aixama Mega City oraz chiński samochód My Car. Możliwa jest jednak przebudowa na elektryczny niemal każdego samochodu, zarówno dostawczego Mercedesa Sprintera, jak sportowego Lamborghini Gallardo – zapewnił prezes.
źródło: PAP – Nauka w Polsce, fot. Klaster Green Stream
www.naukawpolsce.pap.pl
Udostępnij wpis swoim znajomym!
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności