- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Aktualności
Posiedzenie Zespołu ds. Wzrostu Konkurencyjności Przemysłu Motoryzacyjnego (10064)
2010-07-09Drukuj
Opracowanie systemu zachęt promujących rozwój rynku przyjaznych środowisku samochodów było głównym tematem siódmego posiedzenia Międzyresortowego Zespołu ds. Wzrostu Konkurencyjności Przemysłu Motoryzacyjnego, które odbyło się 30 czerwca 2010 r. w Ministerstwie Gospodarki. Spotkaniu przewodniczyła wiceminister gospodarki Grażyna Henclewska.
***
Międzyresortowy Zespół ds. Wzrostu Konkurencyjności Przemysłu Motoryzacyjnego został powołany Zarządzeniem Nr 128 Prezesa Rady Ministrów z 21 listopada 2008 r. Zadaniem Zespołu jest koordynowanie działań administracji rządowej dotyczących wypracowania systemu rozwiązań wspierających rozwój przemysłu motoryzacyjnego w Polsce. W skład zespołu wchodzą sekretarze i podsekretarze stanu z siedmiu zainteresowanych Ministerstw: Finansów, Gospodarki, Infrastruktury, Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Spraw Wewnętrznych i Administracji, Spraw Zagranicznych oraz Środowiska.
źródło: Ministerstwo Gospodarki
www.mg.gov.pl
Obrady Zespołu poświęcone były wypracowaniu systemu zachęt promujących rozwój rynku przyjaznych środowisku samochodów. Siedemnaście krajów europejskich wdrożyło już ułatwienia oraz regulacje prawne i podatkowe promujące produkcję efektywniejszych ekologicznie i energetycznie samochodów, w tym aut z napędami alternatywnymi, np. elektrycznych.
Podczas spotkania Zespołu zaproponowano rozwiązanie polegające na zastąpieniu obecnie obowiązującego podatku akcyzowego innym obciążeniem finansowym. Jego wysokość byłaby uzależniona od parametrów ekologicznych pojazdu. Byłoby to jednorazowe obciążenie przy zakupie nowego lub używanego samochodu, jednocześnie neutralne dla budżetu państwa.
Zespół zapoznał się również z przygotowanym przez Ministerstwo Infrastruktury projektem ustawy o dopuszczaniu pojazdów do ruchu drogowego, który koncentruje się na regulacjach związanych z usprawnieniem kontroli technicznej pojazdów.
Ponadto zespół omówił możliwości rozwoju rynku sprężonego gazu ziemnego (CNG) w Polsce i uwarunkowania jego wykorzystania jako alternatywnego, ekologicznego paliwa.
Zgodnie z ustaleniami poprzedniego spotkania zespołu, od kwietnia 2010 r. pod patronatem Ministerstwa Gospodarki pracują trzy grupy robocze, zajmujące się: systemem zachęt zwiększających popyt na pojazdy eko i energoefektywne, współpracą jednostek badawczo-rozwojowych z przemysłem oraz rozwojem niezbędnej infrastruktury.
Podczas spotkania Zespołu zaproponowano rozwiązanie polegające na zastąpieniu obecnie obowiązującego podatku akcyzowego innym obciążeniem finansowym. Jego wysokość byłaby uzależniona od parametrów ekologicznych pojazdu. Byłoby to jednorazowe obciążenie przy zakupie nowego lub używanego samochodu, jednocześnie neutralne dla budżetu państwa.
Zespół zapoznał się również z przygotowanym przez Ministerstwo Infrastruktury projektem ustawy o dopuszczaniu pojazdów do ruchu drogowego, który koncentruje się na regulacjach związanych z usprawnieniem kontroli technicznej pojazdów.
Ponadto zespół omówił możliwości rozwoju rynku sprężonego gazu ziemnego (CNG) w Polsce i uwarunkowania jego wykorzystania jako alternatywnego, ekologicznego paliwa.
Zgodnie z ustaleniami poprzedniego spotkania zespołu, od kwietnia 2010 r. pod patronatem Ministerstwa Gospodarki pracują trzy grupy robocze, zajmujące się: systemem zachęt zwiększających popyt na pojazdy eko i energoefektywne, współpracą jednostek badawczo-rozwojowych z przemysłem oraz rozwojem niezbędnej infrastruktury.
***
Międzyresortowy Zespół ds. Wzrostu Konkurencyjności Przemysłu Motoryzacyjnego został powołany Zarządzeniem Nr 128 Prezesa Rady Ministrów z 21 listopada 2008 r. Zadaniem Zespołu jest koordynowanie działań administracji rządowej dotyczących wypracowania systemu rozwiązań wspierających rozwój przemysłu motoryzacyjnego w Polsce. W skład zespołu wchodzą sekretarze i podsekretarze stanu z siedmiu zainteresowanych Ministerstw: Finansów, Gospodarki, Infrastruktury, Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Spraw Wewnętrznych i Administracji, Spraw Zagranicznych oraz Środowiska.
źródło: Ministerstwo Gospodarki
www.mg.gov.pl
Udostępnij wpis swoim znajomym!
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności