- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Aktualności
Transport we wspólnocie mieszkaniowej (20565)
Konrad Wielądek2018-08-06
Drukuj
Problemy z parkowaniem, zimowy i letni smog, miejsca dla rowerów – to wszystko tematy, które wielu zarządcom spędzają sen z powiek. Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju, w ramach projektu Eko-lokator – edukacja ekologiczna i współpraca grup zawodowych związanych z zarządzaniem budynkami, proponuje bezpłatne wydarzenia na których przekaże zarządcom w Warszawie, Gdańsku (Trójmieście), Wrocławiu i Rzeszowie niezbędną wiedzę z zakresu szeroko pojętego transportu sąsiedzkiego i wspólnotowego.
Polityka transportowa miasta
Punktem wyjścia do rozważań o transporcie we wspólnocie mieszkaniowej, będzie zapoznanie się z polityką transportową miasta, w którym organizujemy wydarzenie. W ramach szkolenia zaplanowane jest spotkanie z naczelnikami wydziałów komunikacji. Celem tego spotkania będzie nie tylko przedstawienie wizji transportu w mieście, ale przede wszystkim pokazanie jak wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe mogą się wpisać w lokalną politykę. Oraz w jaki sposób przenieść, lub wdrożyć proponowane przez miasto rozwiązania w mikro skali.
Przedstawiciele wspólnot i spółdzielni mieszkaniowych, przebywający na co dzień wśród mieszkańców doskonale wiedzą, jakie problemy i potrzeby na co dzień mają osoby żyjące w mieście. Wydarzenie będzie okazją do zaprezentowania własnych rozwiązań, czy też propozycji ulepszenia już proponowanych.
Poznanie polityki miasta i wejście z nią w polemikę, pozwoli na uczynienie transportu miejskiego bardziej dostępnym i przyjaznym naszym społecznościom.
Carsharing i carpooling
Carsharing i carpooling są to rozwiązania coraz częściej widoczne w naszych miastach. Głównie są to rozwiązania proponowane społeczeństwu przez prywatne firmy. W miastach pojawiają się parkingi z oznakowanymi autami, które możemy otworzyć i uruchomić za pomocą aplikacji. Na spotkaniach Eko-lokatora, poświęconych zagadnieniom transportowym, opowiemy o tym, jak powyższy pomysł można zastosować we wspólnocie i spółdzielni mieszkaniowej. Jak przekonać mieszkańców do współdzielenia samochodów, które sprzyja również integracji lokalnej społeczności, wpływając pozytywnie na relacje pomiędzy sąsiadami, a w ostatecznym rozrachunku - w szerszej skali - poprawia ogólny komfort życia w mieście. Mniejsza wszak ilość pojazdów, to mniejszy tłok na ulicach i czystsze powietrze.
Rower jako ekologiczny środek transportu
Rosnąca długość i ilość ścieżek rowerowych w miastach, coraz częściej zachęca mieszkańców do wyboru transportu rowerowego. Czynnikami motywującymi są również przyczyny ekonomiczne, ponieważ podróż transportem przez miasto wiąże się z kupnem biletu. W skali miesiąca, czy roku jest to znacząca kwota. A największą motywacją jest szybkość przemieszczania się. Jadąc rowerem przez miasto unikamy spóźnionego autobusu oraz stania w korkach.
Na bezpłatnym szkoleniu o transporcie, poruszymy również problem wiat rowerowych na osiedlach. Omówimy zagadnienia prawne z tym związane, a ponadto opowiemy o kosztach tego typu inwestycji. Zbudowanie parkingu rowerowego wiąże się nie tylko z finansami, ale przede wszystkim z zapewnieniem bezpieczeństwa mieniu naszych mieszkańców. O tym jak chronić nasze rowery przed niepożądanymi gośćmi, również opowiemy na naszym wydarzeniu.
Prowadzący blok „rowerowy” odwoływać się będą do lokalnej polityki transportowej danego miasta, w tym miejskich dotacji na tego typu inwestycje oraz innych form pomocy, np. dotacji.
Problemy parkingowe
Wielu z nas niejednokrotnie słyszało od mieszkańca: „Panie, ja nie mam gdzie zaparkować!”. Problem z parkowaniem jest spowodowany nie tylko wzrostem zamożności naszego społeczeństwa, a przede wszystkim przypływem używanych, tańszych aut z zachodu. Według danych GUS na jedno auto w Polsce przypada dwóch Polaków! Biorąc po uwagę powyższy wskaźnik na jeden budynek z 40 mieszkaniami, zakładając że w każdym żyją min. 2 osoby, powinniśmy mieć 40 miejsc parkingowych. Marzenie…
Tu z pomocą przychodzi nam technologia. Na najbliższych bezpłatnych szkoleniach w Warszawie, Wrocławiu, Gdańsku (Trójmieście) i Rzeszowie opowiemy o dostępnych na rynku rozwiązaniach parkingowych. Opowiemy nie tyle o uwarunkowaniach prawnych, ale przede wszystkim o kosztach inwestycji i możliwościach finansowania. Ponownie odwołamy się do polityki transportowej miasta i planowanych przez miasto rozwiązań. Ocenimy wpływ tych rozwiązań na spółdzielnię czy wspólnotę.
Bezpłatne szkolenia „Transport sąsiedzki” odbędą się w czterech miastach: w Warszawie, Gdańsku (Trójmieście), Wrocławiu i w Rzeszowie.
Więcej informacji oraz rejestracja na wydarzenie znajdziecie Państwo TUTAJ.
Zapraszamy wszystkich zainteresowanych: samorządowców, członków zarządu wspólnot, deweloperów, zarządców, mieszkańców, którzy chcą zmienić swoje otoczenie, by wszystkim żyło się lepiej.
Konrad Wielądek
specjalista ds. PR
Podobne artykuły
- „Rowerem do pracy, czyli dom, rower, praca... i tak w kółko” - wywiad z koordynatorem akcji Joanną Majdecką z Urzędu Miasta Krakowa
Wydział Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Krakowa organizuje w tym roku po raz drugi kampanię „Rowerem do pracy, czyli dom, rower, praca... i tak w kółko”. O sposobach na zachęcenie mieszkańców miasta do korzystania z rowerów podczas codziennych podróży do i z pracy rozmawiamy z Joanną Majdecką, która jest pomysłodawcą i koordynatorem tej akcji.
Więcej
- Reportaż – transport zrównoważony na przykładzie Osiedla Mickiewicza w Warszawie
Jesteśmy na Osiedlu Mickiewicza przy ul. Rudzkiej 9 w Warszawie, gdzie spotykamy się z Arturem Łeszczyńskim, koordynatorem ds. zrównoważonego rozwoju i innowacji w Skanska Residential Development Poland i rozmawiamy o transporcie zrównoważonym oraz o transporcie sąsiedzkim.
Więcej
- Transport zrównoważony, transport sąsiedzki
Zarówno w Polsce, jak i w Europie transport to po energetyce drugie pod względem wielkości źródło emisji gazów cieplarnianych w gospodarce [1] .
Więcej
Podziel się swoją opinią
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności