- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Aktualności
Rowerowy i pieszy budżet obywatelski (19532)
Aleksander Buczyński, Paweł Ziniewicz2016-06-10
Drukuj
Od 14 do 24 czerwca 2016 r. możesz zagłosować na projekty zgłoszone do budżetu partycypacyjnego na rok 2017. Wśród nich są dobre i ważne projekty piesze, rowerowe, z zakresu komunikacji publicznej, bezpieczeństwa ruchu drogowego czy zieleni miejskiej.
Na stronie www.budzet.zm.org.pl Stowarzyszenie Zielone Mazowsze zebrało projekty, które uważa za najciekawsze, najbardziej efektywne i innowacyjne. Projekty te przeszły już weryfikację formalną i szczegółową. Przed nimi najważniejszy etap - głosowanie mieszkańców. Wykorzystaj swój głos i namów do tego innych!
Najciekawsze projekty
Dzięki poprzednim edycjom budżetu partycypacyjnego wyznaczono m.in. pasy rowerowe na Ochocie, Targówku Mieszkaniowym i na Żoliborzu, zalegalizowano dwukierunkowy ruch rowerów na wybranych ulicach jednokierunkowych w Śródmieściu, na Ochocie i w Ursusie, wybudowano nowe chodniki na Mokotowie.
Teraz na projekty pasów i dróg dla rowerów, uspokojenia ruchu, nasadzeń zieleni możesz głosować w niemal wszystkich dzielnicach Warszawy. W tym roku szczególnie polecamy projekty z cyklu "Bezpieczne przejścia dla pieszych i przejazdy dla rowerzystów" (m.in. Śródmieście, Ochota, Wilanów, Wola). Rozwiązanie, polegające na wyniesieniu przejścia i przejazdu do poziomu chodnika i drogi dla rowerów, przez wiele lat było w Warszawie blokowane, a znakomicie poprawia bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Na istotne uzupełnienia sieci rowerowej można głosować m.in. w Śródmieściu, Bielanach i na Pradze Południe.
Stosunkowo mały wybór jest w tym roku niestety na Targówku i Ursynowie. Nie wynika to z braku inwencji mieszkańców tych dzielnic, ale z łamania regulaminu podczas weryfikacji projektów przez urzędników. Jeśli nie znajdziesz ciekawego projektu w swojej dzielnicy, zapraszamy do głosowania w Śródmieściu - tutaj braki w infrastrukturze rowerowej są najbardziej dolegliwe, a większość z nas codziennie bywa w centrum dojeżdżając do pracy lub na uczelnię. I jest na co głosować!
Jak głosować?
Zachęcamy do zapoznania się z opisami projektów i poparcia ich w głosowaniu w czerwcu. Możesz głosować w jednym obszarze jednej dzielnicy, ale nie musi to być dzielnica, w której mieszkasz. Możesz głosować na dowolną liczbę projektów z danego obszaru, pod warunkiem, że ich wartość nie przekroczy kwoty przeznaczonej na ten obszar.
Pamiętaj - głosować może każdy mieszkaniec Warszawy - również niepełnoletni. Nie trzeba być zameldowanym. Głosować można będzie przez Internet lub papierowo w Urzędach Dzielnic.
Mapa projektów
Mapa (w południowych dzielnicach) jeszcze niekompletna - stopniowo uzupełniamy:
Wersja pełnoekranowa: umap.openstreetmap.fr/en/map/budzet-partycypacyjny-2017_87200
Zobacz także
Więcej informacji o budżecie partycypacyjnym w Warszawie można znaleźć na stronie: www.twojbudzet.um.warszawa.pl
Wydarzenie na FB: https://www.facebook.com/events/1604826289827615/
Źródło: Stowarzyszenie Zielone Mazowsze
www.zm.org.pl
Podobne artykuły
- Warszawa daje 74 miliony na rowery - komentarz Zielonego Mazowsza
Urząd m.st. Warszawy właśnie ogłosił program budowy tras rowerowych na najbliższe 2,5 roku. W jego ramach miasto chce wydać ponad 74 mln złotych i wybudować 80 km tras rowerowych.
Więcej
- Warszawa: Konsultujemy "standardy rowerowe"
Pomóż w aktualizacji standardów projektowania i wykonania tras rowerowych! Do 10 marca trwają konsultacje społeczne nowych „standardów rowerowych”.
Więcej
Podziel się swoją opinią
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności