- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Aktualności
Prezentacja pojazdów elektrycznych podczas Kongresu Green Power (10027)
2010-10-06Drukuj
Marzeniem każdego kierowcy jest niski rachunek na stacji benzynowej, a każdego ekologa środek transportu, który nie emituje spalin. Podczas II Kongresu Energii Odnawialnej Green Power, który odbędzie się w dniach 6 i 7 października w Warszawie zostaną zaprezentowane samochody elektryczne, skutery oraz łódź solarna.
Firmę Tesla Motora powołała do życia grupa inżynierów z Doliny Krzemowej z misją udowodnienia, że pojazdy elektryczne mogą być ciekawą alternatywą dla tradycyjnej motoryzacji. W 2008 opuścił fabrykę pierwszy napędzany prądem Roadster. Dziś już ponad 1000 egzemplarzy porusza się po drogach 25 krajów, nie emitując przy tym żadnych szkodliwych dla środowiska substancji.
Samochód o nazwie ZERO to produkt firmy Tazzari Group. Prezentowane auto jest prawdziwym dziełem Włoskiej kreatywności – imponujący design i nowoczesna technologia w parze z ochroną środowiska. Poszukujący nuty sportowej również znajdą w ofercie Tazzari Group coś dla siebie.
Pojazd ReVolt, dzieło polskiego producenta Impact Automotive Technologies , umożliwia sprawne przemieszczanie się po zatłoczonych miastach dzięki energii elektrycznej. W ekologiczną podróż mogą się nim wybrać dwie osoby. Wyposażony jest w system KERS znany z torów Formuły 1 i umożliwiający odzyskiwanie energii. Może być poddany recyklingowi w 98%.
Wśród uczestników Kongresu rozlosowane zostaną jazdy próbne prezentowanymi autami.
Łódź, którą będą mieli okazję podziwiać uczestnicy Green Power 2010, zbudowana została z kompozytu węglowego w technologii infuzji co pozwoliło uzyskać bardzo lekką i sztywną konstrukcje. Jest to sposób budowy wykorzystywany m.in. w Formule 1 oraz jachtach regatowych American Cup. Zastosowanie silnika z magnezami ziem rzadkich zwiększyło sprawność układu napędowego, co znacząco wpłynęło na osiągi nowej jednostki. Komputer pokładowy z programem napisany został tylko na cele regat - zarządza energią oraz optymalizuje pobór mocy w celu uzyskania jak najlepszego wyniku.
Zapraszamy do obejrzenia ekspozycji oraz materiałów multimedialnych przygotowanych przez Fiten Solar Team a także do spotkania z twórcami wyjątkowej maszyny napędzanej energią słońca.
II Międzynarodowy Kongres Green Power 2010 będzie doskonałym miejscem by zapoznać się z najnowszymi rozwiązaniami proekologicznymi w dziedzinie motoryzacji, ale przede wszystkim okazją do wymiany doświadczeń i szansą na dyskusje o rynku OZE z czołowymi postaciami z branży energetyki odnawialnej w Polsce i na świecie. Na uczestników kongresu czekają panele dyskusyjne, interaktywne debaty, które obejmą zagadnienia z zakresu polityki, biznesu, nauki, nowych technologii oraz poszczególnych źródeł energii odnawialnej.
źródło: www.kongresgreenpower.pl
www.kongresgreenpower.pl
Czy możliwe jest, aby 1 km kosztował 1 gr, a poziom dwutlenku węgla wynosił 0 g? Czy wizyta na stacji benzynowej może być już tylko wspomnieniem? Okazuje się, że tak – przykładem są elektryczne skutery – E – max 90 S i 110 S. Jedną z głównych zalet skutera E – max, jest niska cena jego eksploatacji. Jeśli założymy, że koszt prądu to 30 gr za kWh, a spalanie wynosi 3 kWh/100km, za każdy przejechany kilometr użytkownik elektrycznego skutera płaci1 grosz. Dla porównania, skuter spalinowy zużywa 4 l/100 km, co przy średniej cenie paliwa na poziomie 4,50 PLN, daje 18 groszy za kilometr.
„Podróż takim skuterem, jest podróżą w stylu „eko”. Podczas jazy nie emitujemy do atmosfery szkodliwych spalin, więc na każdy przejechany kilometr przypada 0 g CO2. Świadczy to o świadomym i odpowiedzialnym podejściu do środowiska naturalnego i idealnie wpisuje się w ideę II Międzynarodowego Kongresu Energii Odnawialnej Green Power” – mówi Agnieszka Rup – Wasilewska z Fundacji REO, współorganizator Kongresu.
Skutery E – max serii S są wyposażone w baterie sylikonowe, pozbawione efektu pamięci. Dzięki zastosowaniu tej technologii skuter może być doładowywany wielokrotnie bez potrzeby całkowitego wyładowania akumulatora, co do tej pory stanowiło problem dla użytkowników. Średni czas ładowania skuterów wynosi od 3 do 5 godzin.
Podczas dwóch dni Kongresu, zapraszamy także do odwiedzenia ekspozycji trzech pojazdów zasilanych energią elektryczną
„Podróż takim skuterem, jest podróżą w stylu „eko”. Podczas jazy nie emitujemy do atmosfery szkodliwych spalin, więc na każdy przejechany kilometr przypada 0 g CO2. Świadczy to o świadomym i odpowiedzialnym podejściu do środowiska naturalnego i idealnie wpisuje się w ideę II Międzynarodowego Kongresu Energii Odnawialnej Green Power” – mówi Agnieszka Rup – Wasilewska z Fundacji REO, współorganizator Kongresu.
Skutery E – max serii S są wyposażone w baterie sylikonowe, pozbawione efektu pamięci. Dzięki zastosowaniu tej technologii skuter może być doładowywany wielokrotnie bez potrzeby całkowitego wyładowania akumulatora, co do tej pory stanowiło problem dla użytkowników. Średni czas ładowania skuterów wynosi od 3 do 5 godzin.
Podczas dwóch dni Kongresu, zapraszamy także do odwiedzenia ekspozycji trzech pojazdów zasilanych energią elektryczną
Firmę Tesla Motora powołała do życia grupa inżynierów z Doliny Krzemowej z misją udowodnienia, że pojazdy elektryczne mogą być ciekawą alternatywą dla tradycyjnej motoryzacji. W 2008 opuścił fabrykę pierwszy napędzany prądem Roadster. Dziś już ponad 1000 egzemplarzy porusza się po drogach 25 krajów, nie emitując przy tym żadnych szkodliwych dla środowiska substancji.
Samochód o nazwie ZERO to produkt firmy Tazzari Group. Prezentowane auto jest prawdziwym dziełem Włoskiej kreatywności – imponujący design i nowoczesna technologia w parze z ochroną środowiska. Poszukujący nuty sportowej również znajdą w ofercie Tazzari Group coś dla siebie.
Pojazd ReVolt, dzieło polskiego producenta Impact Automotive Technologies , umożliwia sprawne przemieszczanie się po zatłoczonych miastach dzięki energii elektrycznej. W ekologiczną podróż mogą się nim wybrać dwie osoby. Wyposażony jest w system KERS znany z torów Formuły 1 i umożliwiający odzyskiwanie energii. Może być poddany recyklingowi w 98%.
Wśród uczestników Kongresu rozlosowane zostaną jazdy próbne prezentowanymi autami.
Niewątpliwie największą atrakcją będzie ekspozycja łodzi Fiten Solar Team. Fiten Solar Team z Gdyni to ludzie z pasją. Na co dzień zajmują się dostarczaniem wysokiej klasy komponentów do łodzi oraz kompleksowym projektowaniem jachtów. Podczas Kongresu twórcy zaprezentują wyjątkową konstrukcję, która powstała na potrzeby regat łodzi napędzanych energią elektryczną ze słońca Frisian Solar Challenge. Do rywalizacji w trzech grupach przystępują teamy z całego świata, aby pokonać 230 km dzięki energii słońca. Podczas całych zawodów nie można doładowywać baterii ani wykonywać znacznych zmian, napraw. Powoduje to, iż samo dostanie się do regat i ich ukończenie jest dużym sukcesem.
Łódź, którą będą mieli okazję podziwiać uczestnicy Green Power 2010, zbudowana została z kompozytu węglowego w technologii infuzji co pozwoliło uzyskać bardzo lekką i sztywną konstrukcje. Jest to sposób budowy wykorzystywany m.in. w Formule 1 oraz jachtach regatowych American Cup. Zastosowanie silnika z magnezami ziem rzadkich zwiększyło sprawność układu napędowego, co znacząco wpłynęło na osiągi nowej jednostki. Komputer pokładowy z programem napisany został tylko na cele regat - zarządza energią oraz optymalizuje pobór mocy w celu uzyskania jak najlepszego wyniku.
Zapraszamy do obejrzenia ekspozycji oraz materiałów multimedialnych przygotowanych przez Fiten Solar Team a także do spotkania z twórcami wyjątkowej maszyny napędzanej energią słońca.
***
II Międzynarodowy Kongres Green Power 2010 będzie doskonałym miejscem by zapoznać się z najnowszymi rozwiązaniami proekologicznymi w dziedzinie motoryzacji, ale przede wszystkim okazją do wymiany doświadczeń i szansą na dyskusje o rynku OZE z czołowymi postaciami z branży energetyki odnawialnej w Polsce i na świecie. Na uczestników kongresu czekają panele dyskusyjne, interaktywne debaty, które obejmą zagadnienia z zakresu polityki, biznesu, nauki, nowych technologii oraz poszczególnych źródeł energii odnawialnej.
źródło: www.kongresgreenpower.pl
www.kongresgreenpower.pl
Udostępnij wpis swoim znajomym!
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności