- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Aktualności
Klimatolubne przedszkolaki (11795)
2010-11-21Drukuj
Dzieci w wieku przedszkolnym to bardzo wdzięczna grupa docelowa, otwarta na zdobywanie nowej wiedzy. Ministerstwo Środowiska zadbało o to, aby dowiedziały się one o zmianach klimatu i możliwościach jego ochrony. Przygotowało w tym celu program edukacyjny w ramach projektu Partnerstwo dla Klimatu – pn. „Klimatolubne przedszkolaki”. Będzie się on składał z cyklu szkoleń dla nauczycieli przedszkolnych oraz zajęć w przedszkolach dotyczących tego właśnie tematu. Program ruszył w listopadzie. Objęty jest honorowym patronatem prof. Andrzeja Kraszewskiego, ministra środowiska.
Dlaczego program adresowany jest do przedszkolaków? Zgodnie ze starą prawdą „czym skorupka za młodu nasiąknie…”, Ministerstwo Środowiska chce wpajać dzieciom, już od najmłodszych lat, dobre wzorce ekologicznych zachowań. Dzieci w wieku przedszkolnym to bowiem bardzo wdzięczna grupa docelowa – chłonna, o otwartych umysłach. A do tego mająca duży wpływ na zachowania całych rodzin. Żaden chyba dorosły nie odważy się nie dokręcić kranu, gdy pięciolatek stojący na straży klimatu zwróci mu na to uwagę.
W ramach projektu „Klimatolubne przedszkolaki” odbędzie się cykl zajęć pokazowych w wybranych przedszkolach. Poprowadzą je trenerzy, posiadający co najmniej kilkuletnie doświadczenie w pracy z małymi dziećmi. Podczas zajęć 5-latki dowiedzą się m.in. co to są zmiany klimatu, jak można im zapobiegać na co dzień oraz jaki jest ich wpływ na środowisko i ludzi. Ta trudna wiedza, będzie im przekazywana w łatwo przyswajalny sposób – w formie gier i zabaw. Celem zajęć jest m.in. nauczenie dzieci dobrych nawyków dotyczących ochrony klimatu, m.in. oszczędzania energii oraz wody.
Ministerstwo Środowiska oprócz zajęć w przedszkolach przygotowało cykl 20 stacjonarnych szkoleń dla nauczycieli przedszkolnych. Połączą one teorię z praktyką i pozwolą na dokładne poznanie zagadnień związanych z klimatem. Odbędą się w 5 województwach, w następujących miastach - Olsztynie, Warszawie, Gdańsku, Kielcach, Chełmie, Tarnowie, Koninie, Katowicach, Białej Podlaskiej, Bielsku-Białej, Lublinie, Łodzi Opolu, Gorzowie Wielkopolskim szczecinie, Tarnobrzegu, Krakowie, Rzeszowie i Nowym Targu. Nauczycielom, którzy nie będą mogli osobiście wziąć udziału w szkoleniu, ministerstwo oferuje kurs internetowy.
„Klimatolubne przedszkolaki” to reakcja ministerstwa na zgłaszane przez pedagogów zapotrzebowanie na programy edukacyjne. Zadaniem w/w działań jest przygotowanie nauczycieli przedszkolnych do prowadzenia ciekawych i kształcących zajęć z zakresu edukacji ekologicznej.
Scenariusze zajęć dla nauczycieli przedszkolnych poświęcone tematyce zmian klimatu, oszczędzania energii oraz wody będą (wraz z materiałami dydaktycznymi) dystrybuowane podczas szkoleń oraz zamieszczone na stronie internetowej poświęconej projektowi. Ponadto chcąc uatrakcyjnić zajęcia ekologiczne, ministerstwo oprócz programów zajęć, opracowało odpowiadające im tematycznie scenariusze teatrzyków. Ułatwią one przygotowanie przedszkolnych przedstawień.
Więcej informacji na temat projektu znajduje się na stronie internetowej www.klimatolubneprzedszkolaki.pl
źródło: Ministerstwo Środowiska
www.mos.gov.pl
W ramach projektu „Klimatolubne przedszkolaki” odbędzie się cykl zajęć pokazowych w wybranych przedszkolach. Poprowadzą je trenerzy, posiadający co najmniej kilkuletnie doświadczenie w pracy z małymi dziećmi. Podczas zajęć 5-latki dowiedzą się m.in. co to są zmiany klimatu, jak można im zapobiegać na co dzień oraz jaki jest ich wpływ na środowisko i ludzi. Ta trudna wiedza, będzie im przekazywana w łatwo przyswajalny sposób – w formie gier i zabaw. Celem zajęć jest m.in. nauczenie dzieci dobrych nawyków dotyczących ochrony klimatu, m.in. oszczędzania energii oraz wody.
Ministerstwo Środowiska oprócz zajęć w przedszkolach przygotowało cykl 20 stacjonarnych szkoleń dla nauczycieli przedszkolnych. Połączą one teorię z praktyką i pozwolą na dokładne poznanie zagadnień związanych z klimatem. Odbędą się w 5 województwach, w następujących miastach - Olsztynie, Warszawie, Gdańsku, Kielcach, Chełmie, Tarnowie, Koninie, Katowicach, Białej Podlaskiej, Bielsku-Białej, Lublinie, Łodzi Opolu, Gorzowie Wielkopolskim szczecinie, Tarnobrzegu, Krakowie, Rzeszowie i Nowym Targu. Nauczycielom, którzy nie będą mogli osobiście wziąć udziału w szkoleniu, ministerstwo oferuje kurs internetowy.
„Klimatolubne przedszkolaki” to reakcja ministerstwa na zgłaszane przez pedagogów zapotrzebowanie na programy edukacyjne. Zadaniem w/w działań jest przygotowanie nauczycieli przedszkolnych do prowadzenia ciekawych i kształcących zajęć z zakresu edukacji ekologicznej.
Scenariusze zajęć dla nauczycieli przedszkolnych poświęcone tematyce zmian klimatu, oszczędzania energii oraz wody będą (wraz z materiałami dydaktycznymi) dystrybuowane podczas szkoleń oraz zamieszczone na stronie internetowej poświęconej projektowi. Ponadto chcąc uatrakcyjnić zajęcia ekologiczne, ministerstwo oprócz programów zajęć, opracowało odpowiadające im tematycznie scenariusze teatrzyków. Ułatwią one przygotowanie przedszkolnych przedstawień.
Więcej informacji na temat projektu znajduje się na stronie internetowej www.klimatolubneprzedszkolaki.pl
źródło: Ministerstwo Środowiska
www.mos.gov.pl
Udostępnij wpis swoim znajomym!
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności