- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Aktualności
Rower miejski w Łodzi od 1 maja 2015 (17746)
2014-10-05Drukuj
Od 1 maja 2015 w Łodzi będzie można wypożyczyć jeden z 1000 rowerów dostępnych w 100 stacjach Łódzkiego Roweru Miejskiego
W przetargu na budowę systemu Łódzkiego Roweru Miejskiego swój oferty złożyły dwie warszawskie firmy: Nextbike, który zaproponował 8,8 mln zł, oraz BikeU, która zaproponowała 12,6 mln zł. Miasto zarezerwowało na ten cel 13,6 mln zł.
Rower miejski jest jednym z zadań ubiegłorocznego budżetu obywatelskiego. Zaproponowane ceny są dużo niż podczas pierwszego przetargu Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi, który został unieważniony wiosną. Firmy zaoferowały wówczas dużo większe kwoty niż magistrat mógł przeznaczyć na system. W nowym przetargu wydłużono okres budowy i zrezygnowano z części zadań stacji dokujących, co znacząco obniżyło koszty. Wkrótce zostanie ogłoszony tez konkurs na sponsora ŁRM, który nada miejskiej wypożyczalni ostateczną nazwę.
Prezydent Łodzi Hanna Zdanowska obiecała, że 4,5 mln zł, które miasto ma szansę zaoszczędzić na przetargu na rower miejski, zostanie przekazane na inwestycje rowerowe. W chwili obecnej system ma mieć 1000 rowerów w 100 stacjach.
Połowa stacji znajdować się będzie w centrum miasta, reszta wzdłuż głównych dróg dojazdowych na osiedli. Pierwszych 20 minut jazdy ma być darmowe, za kolejnych 40 minut zapłacimy złotówkę. Druga godzina ma kosztować 3 zł, trzecia już 5 zł.
W ciągu miesiąca powinien zostać wyłoniony wykonawca - mówi Bartosz Zimny, łódzki oficer rowerowy. System ma być gotowy 1 maja 2015 roku.
We wtorek, 30 września odbyło się zebranie zespołu sterującego rowerem miejskim. Ustalono m.in. lokalizację 100 stacji rowerowych. Już niedługo zostanie ogłoszony również konkurs i rower miejski będzie miał sponsora. Na zebraniu ustalono, że rower miejski musi mieć nazwę. Będzie ją mogła nadać firma, która zaproponuje ustawienie na swój koszt największej liczby stacji.
źródło:infobike.pl
www.infobike.pl
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności