- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Aktualności
Warszawa: Konsultujemy "standardy rowerowe" (19283)
2016-02-27Drukuj
Pomóż w aktualizacji standardów projektowania i wykonania tras rowerowych! Do 10 marca trwają konsultacje społeczne nowych „standardów rowerowych”.
"Standardy projektowe i wykonawcze dla systemu rowerowego w m. st. Warszawie" zostały wprowadzone 4 września 2009 r. zarządzeniem pani Prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz. Wówczas było to rewolucyjne opracowanie – wprowadziło m. in. obowiązek stosowania nawierzchni asfaltowej, odpowiednich szerokości tras, promieni skrętów, skrajni rowerowej. Uregulowało również zasady prowadzenia ruchu rowerowego w zależności od klasy drogi – dzięki temu na mniej ruchliwych ulicach zamiast wydzielonych dróg dla rowerów pojawiają się pasy i kontrapasy rowerowe lub elementy uspokojenia ruchu. Od tego czasu w Warszawie powstało 250 km nowych, asfaltowych tras (to już ponad połowa wszystkich), stanęło też kilka tysięcy wygodnych stojaków typu "U" (wcześniej popularne były raczej "wyrwikółka").
Dziś, po ponad 6 latach od uchwalenia "Standardów", wymagają one aktualizacji. Część zapisów wraz z rozwojem sieci straciła na aktualności, zaś niektórych regulacji brakuje w „"Standardach". Przede wszystkim jednak, konieczne jest dostosowanie dokumentu do znowelizowanych rozporządzeń wykonawczych do Prawa o ruchu drogowym, wprowadzających m. in. zasady wyznaczania śluz rowerowych, sierżantów czy kontraruchu. Na podstawie umowy z dnia 02.12.2015 roku Wykonawca, firma ViaVistula z Krakowa przygotowała projekt nowej wersji Standardów (do pobrania poniżej).
Teraz Urząd chce, aby na temat projektu nowych Standardów wypowiedzieli się sami mieszkańcy. Od dnia 18.02.2016 r. do 10.03.2016 r. trwają konsultacje społeczne projektowanej wersji dokumentu. W ramach konsultacji społecznych, zorganizowane zostaną dwa spotkania konsultacyjne. Uwagi będzie można też składać pisemnie i elektronicznie do dnia 10.03.2016 r. włącznie.
Zachęcamy do udziału w konsultacjach! Standardy będą podstawą rozwoju tras rowerowych na kolejne lata, m.in. przy opracowywaniu projektów realizowanych w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Na rozwój sieci rowerowej w aglomeracji warszawskiej zarezerwowano w ramach tego programu ok. 64 mln euro ze środków unijnych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego. Aktualizacja Standardów jest także współfinansowana ze środków Unii Europejskiej.
TERMINY SPOTKAŃ KONSULTACYJNYCH:
01.03.2016, godz. 17:30 – Warsztat, pl. Konstytucji 4
08.03.2016, godz. 17:30 – Centrum Społeczne PACA 40
ADRESY, NA KTÓRE MOŻNA PRZESŁAĆ UWAGI:
E-mailem: rowery@um.warszawa.pl
Pocztą: Wydział Zrównoważonej Mobilności, Zarząd Dróg Miejskich, ul. Chmielna 120, 00-801 Warszawa
Źródło: Miasto Stołeczne Warszawa
Pliki do pobrania
Podobne artykuły
- Veturilo wprowadza tandemy
Od 6 lipca 2015 roku, w ramach Veturilo, można wypożyczać również tandemy. Obecnie jest ich 10, a rowery są dostępne na takich samych zasadach, jak pozostałe jednoślady Veturilo.
Więcej
- Warszawa: wyniki pomiarów ruchu rowerowego w 2015 roku
W tym roku ponownie zorganizowano w Warszawie pomiary ruchu rowerowego. Firma Polska Inżynieria policzyła rowerzystów w 52 lokalizacjach w dni robocze i weekendy.
Więcej
- Rowerem na co dzień?
W Polsce rower to nadal mało popularny środek codziennego transportu. W ten sposób do pracy lub szkoły dojeżdża zaledwie 6% obywateli.
Więcej
Podziel się swoją opinią
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności