- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Aktualności
W Łodzi rusza pilotażowy projekt dot. elektromobilności (19930)
2016-12-19Drukuj
Budowa sześciu publicznych stacji ładowania pojazdów elektrycznych i systemu zarządzania nimi znalazła się w pilotażowym projekcie "e-Mobility", który będzie realizowany w Łodzi. List intencyjny z PGE Polską Spółką Akcyjną podpisał w tej sprawie wojewoda łódzki Zbigniew Rau.
- To ważny dzień w procesie wdrażania Planu na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, którego istotnym elementem jest rozwój elektromobilności. Chodzi o to, by w Łodzi i jej miastach satelitarnych stworzyć stacje szybkiego ładowania dla pojazdów z napędem elektrycznym - podkreślił wojewoda.
Zgodnie z projektem, PGE uruchomi na terenie aglomeracji łódzkiej sześć szybkich publicznych stacji ładowania – będą one zapewniać ładowanie na prąd stały najczęściej o mocy 50 kW. Czas ładowania samochodu na tych stacjach (do 80 proc. pojemności baterii) to 20-30 minut.
PGE ma zamiar zaproponować też usługę instalacji i zarządzania wolnymi stacjami ładowania dla klientów flotowych. W tym przypadku czas ładowania wynosi 4-8 godzin. Wolne stacje zaoferują ładowanie na prąd przemienny o mocy 3,3 kW, 11 kW oraz 22 kW.
Liczbę uruchomionych stacji PGE uzależnia od rozwoju rynku i współpracy z partnerami samorządowymi i prywatnymi. Opierając się na zdaniu analityków, PGE przewiduje, że rozwój rynku samochodów elektrycznych będzie miał w Polsce charakter skokowy. Docelowo spółka planuje uruchomienie 400 stacji ładowania wolnego.
- Program "e-Mobility" dla Łodzi jest projektem pilotażowym, wpisującym się w politykę rządu. W ramach tego trendu spółka PGE stała się udziałowcem w spółce ElectroMobility Poland i chce budować stacje ładowania - zaznaczył wiceprezes zarządu PGE S.A. ds. innowacji Paweł Śliwa.
Wśród argumentów przemawiających za wyborem Łodzi na miejsce realizacji pilotażu wiceprezes PGE wymienił potencjał komunikacyjny miasta, które leży w centrum Polski i ze względu na położenie w pobliżu skrzyżowania autostrad o przebiegu północ-południe i wschód-zachód jest dobrze skomunikowane z resztą kraju oraz fakt, że jest to największe miasto w zasięgu dystrybucji PGE.
- W Łodzi chcemy przetestować system i powielać go w innych regionach Polski – także poza naszym obszarem dystrybucyjnym - dodał.
Innowacyjnym rozwiązaniem w stacjach PGE ma być sposób rozliczenia za pobraną energię. Jak wyjaśnił Śliwa, klienci nie będą płacili za kilowatogodziny, lecz czas wykorzystywania stacji ładowania.
Spółka wytypowała lokalizacje sześciu szybkich stacji ładowania, ale na razie ich nie zdradza. Wsparcie prawne i merytoryczne przy pozyskiwaniu odpowiednich nieruchomości ma zapewnić PGE łódzki Urząd Wojewódzki. Według harmonogramu, pierwsze stacje mogą rozpocząć funkcjonowanie w trzecim kwartale przyszłego roku.
- Dokładny termin będzie zależał w dużej mierze od tego, jak szybko uda się dostosować nasze sieci dystrybucyjne - podkreślił Śliwa.
PGE ma w planach opracowanie systemu zachęt dla posiadaczy samochodów elektrycznych, m.in. będą to preferencyjne stawki za korzystanie z publicznych stacji ładowania oraz za pierwszy rok umowy na użytkowanie wolnej stacji ładowania dla klientów flotowych. Spółka chce oferować także usługi dodatkowe opracowane wspólnie z producentami samochodów elektrycznych i z firmami leasingowymi.
Według PGE, program "e-Mobility" wpisuje się w cel strategiczny wyznaczony przez Ministerstwo Energii, jakim jest wprowadzenie na polskie drogi do 2025 roku miliona samochodów z napędem elektrycznym.
Rozwiązania zaproponowane w konsultowanym obecnie Planie Rozwoju Elektromobilności mają m.in. poprawiać bezpieczeństwo elektryczne kraju, wpływać na zmniejszenie zanieczyszczenia generowanego przez transport. Obok budowy infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych, w Planie uwzględniono takie cele jak elektryfikacja transportu publicznego i rozwój rodzimej produkcji aut elektrycznych.
Źródło: REO.PL na podstawie PAP
Podobne artykuły
- Kurtyka: Elektromobilność szansą na innowacje i rozwój gospodarki
- Autobusy elektryczne stają się coraz bardziej powszechne. Ten obszar stanowi istotny element rozwoju elektromobilności w Polsce – mówił wiceminister energii Michał Kurtyka podczas panelu „Elektryczny autobus – szansa na polską specjalizację”.
Więcej
- Polskie firmy i uczelnie dostrzegają potencjał transportu elektrycznego
28 listopada 2016 roku w Krakowie grupa polskich przedsiębiorców i uczelni podpisała list intencyjny ws. powołania klastra, którego celem jest współpraca na rzecz rozwoju elektomobilności, a w szczególności rynku autobusów elektrycznych i części służących do ich budowy.
Więcej
Podziel się swoją opinią
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności