- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Aktualności
URE o pojazdach elektrycznych w Katowicach (12639)
2011-05-11Drukuj
Już za cztery lata w Londynie powstanie sieć 25 tysięcy punktów ładowania pojazdów napędzanych energią elektryczną. Podczas seminarium w Katowicach eksperci URE rozmawiali o przyszłości infrastruktury energetycznej dla pojazdów elektrycznych.
Prezes URE bierze udział w pracach projektu: Elektryczne Pojazdy w Miejskiej Europie – EVUE Sieć Tematyczna – części europejskiego przedsięwzięcia URBACT II. W projekcie szefa URE reprezentują eksperci Południowego Oddziału Terenowego URE z siedzibą w Katowicach – dyrektor Marek Miśkiewicz oraz Jolanta Skrago. Temat infrastruktury energetycznej dla transportu miejskiego towarzyszy pracom prezesa URE przynajmniej od 2008 r., tj. od początku debaty na temat smart metering i smart grids. To technologie smart w energetyce mają umożliwić zbudowanie i rozwój e-mobility, elektrycznej mobilności.
O tym co zrobić, by elektryczny transport w miastach Europy stał się zjawiskiem masowym, rozmawiali uczestnicy Expert Seminar w Katowicach. O przyszłości EV (pojazdów elektrycznych) w Europie dyskutowali uczestnicy projektu oraz partnerzy zainteresowani tematyką elektrycznego transportu. W seminarium uczestniczyli przedstawiciele branży elektrycznych pojazdów, przedstawiciel lidera projektu – Westminster City Council oraz pozostali partnerzy: z Portugalii, Hiszpanii, Niemiec i Polski. Eksperci URE przedstawili prezentację dotycząca zakresu działań regulatora.
Warto rozmawiać o EV
Skalę wzrostu rynku EV widać na prezentacji ALVA Technologies, tylko suma skoncentrowanej wartości rozwoju rynku – cumulative market opportunity w latach 2010-2015, szacowana jest na ok. 6,5 miliarda dolarów. Oceniając perspektywy EV w Polsce, analitycy z ALVA Technologies, zwracają uwagę na konieczność zaangażowania państwa w rozwój infrastruktury (koordynacja, wsparcie na poziomie rządowym), podkreślają brak środków na inwestycje w Polsce oraz brak istniejących ram prawnych, ograniczenia w sprzedaży i produkcji EV. Polskim atutem są: zainteresowanie innowacjami ze strony samorządów oraz inicjatywy podejmowane przez sektor prywatny.
25 000 punktów ładowania w Londynie
Eksperci z miast partnerskich podzielili się swoimi doświadczeniami, co ważne z perspektywy polskich władz lokalnych, planujących implementację rozwiązań EV. Europejscy partnerzy w rozwoju e-mobilności podkreślali korzyści dla środowiska naturalnego: zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza oraz obniżenie poziomu hałasu. Istotnym elementem sprzyjającym rozwojowi e-mobilności są smart grids – inteligentne sieci elektroenergetyczne. W miastach takich jak Lizbona, Frankfurt nad Menem, Madryt oraz Londyn powstaje coraz więcej punktów ładowania pojazdów elektrycznych, ulokowanych przede wszystkim w przestrzeni publicznej – na parkingach i przy ulicach. Tylko w Londynie do 2015 r. ma powstać ok. 25 000 punktów ładowania pojazdów elektrycznych.
Ważne dla polskich uczestników Expert Seminar były informacje jak władze lokalne w Europie promują e-mobility. Europejskie miasta stosują wiele zachęt dla użytkowników pojazdów EV np. w postaci specjalnej karty pozwalającej na darmowe korzystanie z punktów ładowania energii (Londyn), zwolnienia z opłat za wjazd do centrów miast, możliwości wyboru sprzedawcy energii w punkcie ładowania (takie rozwiązanie zastosowała Lizbona), ulgi podatkowe (Madryt). W części warsztatowej uczestnicy Expert Seminar pracowali nad pakietem rozwiązań sprzyjających rozwojowi e-mobilności w Katowicach.
Elektryczna flota przed Spodkiem
O tym jak wygląda jazda elektrycznym samochodem czy elektrycznym rowerem uczestnicy seminarium mogli się przekonać tuż po zakończeniu spotkania. Flota elektrycznych pojazdów czekała na zainteresowanych przed halą widowiskowo-sportową „Spodek”.
Na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Katowicach znajdą Państwo prezentacje uczestników seminarium: www.katowice.eu/artykuly/3710,268,eksperci-radzili-katowicom-jak-wprowadzac-pojazdy-elektryczne-do-uzytkowania
O tym co zrobić, by elektryczny transport w miastach Europy stał się zjawiskiem masowym, rozmawiali uczestnicy Expert Seminar w Katowicach. O przyszłości EV (pojazdów elektrycznych) w Europie dyskutowali uczestnicy projektu oraz partnerzy zainteresowani tematyką elektrycznego transportu. W seminarium uczestniczyli przedstawiciele branży elektrycznych pojazdów, przedstawiciel lidera projektu – Westminster City Council oraz pozostali partnerzy: z Portugalii, Hiszpanii, Niemiec i Polski. Eksperci URE przedstawili prezentację dotycząca zakresu działań regulatora.
Warto rozmawiać o EV
Skalę wzrostu rynku EV widać na prezentacji ALVA Technologies, tylko suma skoncentrowanej wartości rozwoju rynku – cumulative market opportunity w latach 2010-2015, szacowana jest na ok. 6,5 miliarda dolarów. Oceniając perspektywy EV w Polsce, analitycy z ALVA Technologies, zwracają uwagę na konieczność zaangażowania państwa w rozwój infrastruktury (koordynacja, wsparcie na poziomie rządowym), podkreślają brak środków na inwestycje w Polsce oraz brak istniejących ram prawnych, ograniczenia w sprzedaży i produkcji EV. Polskim atutem są: zainteresowanie innowacjami ze strony samorządów oraz inicjatywy podejmowane przez sektor prywatny.
25 000 punktów ładowania w Londynie
Eksperci z miast partnerskich podzielili się swoimi doświadczeniami, co ważne z perspektywy polskich władz lokalnych, planujących implementację rozwiązań EV. Europejscy partnerzy w rozwoju e-mobilności podkreślali korzyści dla środowiska naturalnego: zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza oraz obniżenie poziomu hałasu. Istotnym elementem sprzyjającym rozwojowi e-mobilności są smart grids – inteligentne sieci elektroenergetyczne. W miastach takich jak Lizbona, Frankfurt nad Menem, Madryt oraz Londyn powstaje coraz więcej punktów ładowania pojazdów elektrycznych, ulokowanych przede wszystkim w przestrzeni publicznej – na parkingach i przy ulicach. Tylko w Londynie do 2015 r. ma powstać ok. 25 000 punktów ładowania pojazdów elektrycznych.
Ważne dla polskich uczestników Expert Seminar były informacje jak władze lokalne w Europie promują e-mobility. Europejskie miasta stosują wiele zachęt dla użytkowników pojazdów EV np. w postaci specjalnej karty pozwalającej na darmowe korzystanie z punktów ładowania energii (Londyn), zwolnienia z opłat za wjazd do centrów miast, możliwości wyboru sprzedawcy energii w punkcie ładowania (takie rozwiązanie zastosowała Lizbona), ulgi podatkowe (Madryt). W części warsztatowej uczestnicy Expert Seminar pracowali nad pakietem rozwiązań sprzyjających rozwojowi e-mobilności w Katowicach.
Elektryczna flota przed Spodkiem
O tym jak wygląda jazda elektrycznym samochodem czy elektrycznym rowerem uczestnicy seminarium mogli się przekonać tuż po zakończeniu spotkania. Flota elektrycznych pojazdów czekała na zainteresowanych przed halą widowiskowo-sportową „Spodek”.
Na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Katowicach znajdą Państwo prezentacje uczestników seminarium: www.katowice.eu/artykuly/3710,268,eksperci-radzili-katowicom-jak-wprowadzac-pojazdy-elektryczne-do-uzytkowania
źródło: Urząd Regulacji Energetyki
www.ure.gov.pl
www.ure.gov.pl
Udostępnij wpis swoim znajomym!
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności