- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Aktualności
Unijny projekt na rzecz opracowania akumulatora do samochodów przyszłości (12812)
2011-06-28Drukuj
Finansowany ze środków unijnych zespół naukowców kieruje pracami nad specjalnym, ekologicznym akumulatorem na bazie cynku do pojazdów elektrycznych (EV) i hybrydowych EV (HEV).
W ramach projektu PolyZion (szybko ładowalny akumulator cynkowo-polimerowy na bazie cieczy jonowych), który otrzymał dofinansowanie w kwocie 2,4 mln euro z tematu "Energia" Siódmego Programu Ramowego (7PR) UE, organizacje badawcze z całego świata łączą swoje siły, aby prowadzić badania nad całym wachlarzem zagadnień, takich jak ciecze jonowe, przewodzące tworzywa sztuczne, osadzanie cynku, ładowanie impulsowe i akumulatory oraz problemów dotyczących technologii akumulatorów do pojazdów EV.
Chociaż przewiduje się, że rynek samochodów EV i HEV na świecie znacznie się rozwinie do roku 2015, obecne technologie akumulatorów nie są gotowe na zaspokojenie tego zapotrzebowania. Obecnie powszechnie wykorzystywane w samochodach EV akumulatory ołowiowe, niklowo-wodorkowe lub litowe wiążą się ze szkodliwymi konsekwencjami technologicznymi, finansowymi i środowiskowymi oraz częstymi zwarciami. Prowadzone badania mają zatem kluczowe znaczenie w przygotowaniu technologii na rosnące zapotrzebowanie rynku.
Claire Fullarton z Wydziału Chemii Uniwersytetu w Leicester, jednego z partnerów projektu, opisuje prace zespołu nad nowym prototypem akumulatora, który zapewni lepszą wydajność, bezpieczeństwo i ekologiczność: "Badania te mają na celu opracowanie nowej klasy szybko ładowalnych akumulatorów na bazie systemu cynk-tworzywo sztuczne, zawierających nowatorski, niedrogi i zrównoważony środowiskowo rozpuszczalnik. To podejście zostało wymuszone problemami związanymi z pojazdami napędzanymi benzyną i olejem napędowym, takimi jak oddziaływanie na środowisko, rosnące ceny paliw i grożące niedobory ropy naftowej, a także ograniczeniami akumulatorów, które są dostępne do samochodów elektrycznych".
Projekt PolyZion łączy nową, tanią, obojętną na powietrze i wilgoć oraz środowiskowo zrównoważoną klasę elektrolitów (cieczy jonowych) z nanostrukturalnymi osadami cynku i nowatorskimi, ultraszybko ładującymi polimerami przewodzącymi. Uzyskany w ten sposób akumulator będzie dysponować niezbędną energią i gęstością mocy, by móc konkurować z alternatywnymi technologiami akumulatorów na rynkach pojazdów HEV i EV. W ramach projektu powstanie również prototyp jednostek akumulatorowych do przeprowadzenia testów spełniania norm branżowych.
W skład konsorcjum wchodzą partnerzy z Francji, Hiszpanii, Holandii, Portugalii, Wielkiej Brytanii oraz Kanady i Rosji. Projekt opiera się również na ścisłej współpracy środowiska akademickiego i przemysłowego, w tym partnerów z małych i średnich przedsiębiorstw dysponujących specjalistyczną wiedzą o konkretnych materiałach oraz dużych przedsiębiorców dobrze znających się na produkcji akumulatorów, którzy łączą swe siły, by dzielić się najlepszymi praktykami.
Dr Karl S. Ryder z Uniwersytetu w Leicester wypowiedział się na temat dotychczasowych postępów projektu: "To ekscytujący nowy projekt ukierunkowany na badanie i rozwijanie nowych technologii magazynowania energii na potrzeby jej różnych zastosowań, ale szczególnym punktem zainteresowania są pojazdy elektryczne. Problem dotyczący wielu samochodów elektrycznych polega na tym, że technologia akumulatorów jest często dosyć ciężka i wymaga częstego ładowania. Nowsze technologie, takie jak litowe, są bardzo dobre, ale dosyć drogie i obciążone wieloma obawami związanymi z bezpieczeństwem, bowiem mogą wywoływać gwałtowne wybuchy przy zderzeniu! Nasze prace mają na celu opracowanie wspaniałej i całkowicie nowej technologii akumulatorów, które są lekkie i ekologiczne, a jednocześnie wydajne i bezpieczne".
źródło: © Unia Europejska, 2005-2011
www.cordis.europa.eu
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności