- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Aktualności
Strażnicy na rowerach na Bielanach i Żoliborzu (19503)
2016-05-29Drukuj
Weryfikacja stanu ścieżek rowerowych, kontrola infrastruktury wokół dróg dla rowerzystów, egzekwowanie zapisów Ustawy Prawo o ruchu drogowym – to główne założenia działań akcyjnych „Ścieżka", które trwają na terenie Żoliborza i Bielan.
Strażnicy zadbają o bezpieczeństwo rowerzystów poruszających się po ścieżkach rowerowych oraz wskażą zarządcom zagrażające cyklistom nieprawidłowości. Do działań włączyli się przedstawiciele Stowarzyszenia „Zielone Mazowsze" – informuje warszawska Straż Miejska.
Funkcjonariusze straży miejskiej z V Oddziału Terenowego dokonują kontroli ścieżek rowerowych pod kątem właściwego ich oznakowania, stanu nawierzchni, parkowania pojazdów na drogach dla rowerów oraz innych nieprawidłowości mających wpływ na bezpieczeństwo oraz komfort jazdy rowerem. Strażnicy poruszający się po mieście w patrolach rowerowych sprawdzają, czy nawierzchnia ścieżki jest równa, czysta i kompletna. Weryfikują również prawidłowość oraz stan poziomego i pionowego oznakowania dróg dla rowerów.
„Sezon rowerowy w pełni, na ulice miasta wyjeżdża coraz więcej rowerzystów. Stąd nasza akcja, która ma na celu ujawnianie m.in. nieprawidłowości w infrastrukturze ścieżek rowerowych. Z naszych dotychczasowych obserwacji wynika, że ścieżki są w całkiem dobrym stanie. Zawsze w przypadku ujawnienia nieprawidłowości – z reguły drobnych – sporządzamy dokumentację fotograficzną, którą przekazujemy, wraz ze szczegółową informacją, do zarządców ścieżek. Wskazane uchybienia są przez nich usuwane na bieżąco i bez zbędnej zwłoki” - mówi st. str. Daniel Treliński z Patrolu Szkolnego V Oddziału Terenowego Straży Miejskiej m.st. Warszawy.
Oprócz kontroli stanu ścieżek i infrastruktury funkcjonariusze egzekwują przestrzeganie przepisów ruchu drogowego przez użytkowników dróg dla rowerów oraz przez kierowców, którym zdarza się parkować pojazdy na tych drogach.
„Mimo jasnych przepisów kierowcom zdarza się czasami zaparkować na ścieżce rowerowej. Takich interwencji nie mamy dużo, ale jednak zdarzają się. Samochód zaparkowany na ścieżce rowerowej stwarza ewidentne zagrożenie dla poruszających się po ścieżce rowerzystów. Interweniujemy w każdym przypadku parkowania w miejscu do tego niewyznaczonym a wobec nieodpowiedzialnych kierowców stosujemy sankcje przewidziane prawem” – dodaje mł. spec. Krzysztof Włodkowski z Referatu Szkolnego V Oddziału Terenowego Straży Miejskiej m.st. Warszawy.
„Strażnicy zaangażowani w akcję współpracują również z przedstawicielami Stowarzyszenia „Zielone Mazowsze". Nasze Stowarzyszenie popiera wszelkie działania ukierunkowane na poprawę bezpieczeństwa rowerzystów, w związku z tym nasi przedstawiciele chętnie zaangażowali się we wspólne działania z strażnikami. Należy pamiętać, że nawet niewielkie uchybienie, jak przykładowo wrastająca w nawierzchnię zieleń, która szybko rozprzestrzenia się, może zagrażać bezpieczeństwu cyklistów” – mówi Bogdan Ross z „Zielonego Mazowsza".
Działania obejmą teren Żoliborza i Bielan i potrwają do końca maja. Sukcesywnie działania będą prowadzone w kolejnych dzielnicach.
Straż Miejska m.st. Warszawy kładzie duży nacisk na bezpieczeństwo rowerzystów i wspiera wszelkie działania mające poprawić bezpieczeństwo osób poruszających się po ścieżkach rowerowych. Przez straż miejską przygotowany został m.in. specjalny serwis mapowy „Stolica przyjazna rowerzystom". Dzięki aktualizowanemu systematycznie serwisowi można zapoznać się m.in. z informacją o infrastrukturze dedykowanej rowerzystom, zdarzeniach z udziałem rowerzystów, czy ograniczeniach spowodowanych nieprawidłowym parkowaniem pojazdów w rejonie dróg dla rowerów.
Oprócz działań o charakterze akcyjnym, Straż Miejska m.st. Warszawy stawia również na edukację rowerzystów. Od 2014 r. działa Stacjonarne Miasteczko Ruchu Drogowego, które odzwierciedla w skali mikro rzeczywistość drogową, z jaką na terenie miasta mogą spotkać się rowerzyści. Tylko w 2015 r. z zajęć na terenie Miasteczka skorzystało blisko 4,3 tys. uczniów. W ramach Dni Otwartych Miasteczko odwiedziło ponad 400 warszawiaków.
Źródło: http://infobike.pl
Podobne artykuły
- W Krakowie ruszy wypożyczalnia rowerów 4-tej generacji
W tym roku powstanie w Krakowie pierwszy w Polsce system rowerowy 4-tej generacji. Jak dotąd miasto miało 34 stacje i 300 tradycyjnych rowerów miejskich do dyspozycji.
Więcej
Podziel się swoją opinią
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności