- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Aktualności
Coraz więcej samochodów na polskich drogach (9970)
2011-04-08Drukuj
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad na początku kwietnia opublikowała wyniki generalnego pomiaru ruchu przeprowadzonego w 2010 roku. Po polskich drogach jeździ znacznie więcej samochodów osobowych niż w 2005 roku.
W ciągu pięciu lat o 43% wzrósł ruch samochodów ciężarowych z przyczepami. Ilość ciężarówek uległa zmniejszeniu o 2%, w sumie ruch samochodów ciężarowych ogółem zwiększył się o ok. 29%. Wzrost ruchu samochodów osobowych w latach 2005-2010 wyniósł 22%. Nieco mniejszy był wzrost ruchu lekkich samochodów ciężarowych (dostawczych) – było to 16%. Odnotowano natomiast bardzo duży (o 121%) wzrost ruchu motocykli, ale nie mają one zbyt wielkiego udziału w ruchu pojazdów silnikowych ogółem. Po raz pierwszy od wielu lat zdecydowanie, o 18%, zmalał ruch autobusów.
Ogółem średni drogowy ruch pojazdów silnikowych na drogach krajowych wzrósł z o 19%, z 8298 pojazdów na dobę do 9888, w tym na drogach międzynarodowych – o 21%, z 13780 do 16667. W ciągu 15 lat na polskich drogach przybyło odpowiednio 85% i 95% pojazdów.
Ilość aut, natężenie ruchu na polskich drogach, a tym samym emisje CO2 do atmosfery z transportu rosną. Przeprowadzone w zeszłym roku badanie wykazało jednocześnie, że Polacy rezygnują z przyjaznego klimatowi i środowisku środka transportu. Wciąż maleje bowiem ruch rowerowy – w ciągu 5 lat zmniejszył się o 28% na drogach krajowych i aż o 38% na samych drogach międzynarodowych. Od 1995 roku spadek ten wyniósł odpowiednio aż 43% i 58%.
UD, ChronmyKlimat.pl, fot. © Unia Europejska, 2011
na podstawie: www.gddkia.gov.pl
Ogółem średni drogowy ruch pojazdów silnikowych na drogach krajowych wzrósł z o 19%, z 8298 pojazdów na dobę do 9888, w tym na drogach międzynarodowych – o 21%, z 13780 do 16667. W ciągu 15 lat na polskich drogach przybyło odpowiednio 85% i 95% pojazdów.
Ilość aut, natężenie ruchu na polskich drogach, a tym samym emisje CO2 do atmosfery z transportu rosną. Przeprowadzone w zeszłym roku badanie wykazało jednocześnie, że Polacy rezygnują z przyjaznego klimatowi i środowisku środka transportu. Wciąż maleje bowiem ruch rowerowy – w ciągu 5 lat zmniejszył się o 28% na drogach krajowych i aż o 38% na samych drogach międzynarodowych. Od 1995 roku spadek ten wyniósł odpowiednio aż 43% i 58%.
UD, ChronmyKlimat.pl, fot. © Unia Europejska, 2011
na podstawie: www.gddkia.gov.pl
Udostępnij wpis swoim znajomym!
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności