- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Aktualności
Po Zakopanem będą jeździły elektryczne taksówki z Chin (14825)
2012-09-29Drukuj
Władze Zakopanego porozmuiały się z chińskim producentem samochodów elektrycznych w celu ściągnięcia na testy dwóch elektrycznych taksówek. Po mieście mają jeździć również elektryczne autobusy.
Samochody "Będą testować nasi taksówkarze. Chcemy sprawdzić, jak auta z napędem elektrycznym poradzą sobie na naszych ulicach, na podjazdach, a także w warunkach zimowych" – informuje na łamach "Dziennika Polskiego" burmistrz Zakopanego Janusz Majcher.
Jeśli testy wypadną pomyślnie, miasto zakupi flotę elektrycznych pojazdów. Do współpracy Zakopane chce zachęcić jedną z korporacji taksówkarskich.
Dodatkowo zakopiański magistrat planuje uruchomienie wypożyczalni elektrycznych aut w systemie "park and ride", dzięki czemy turuści przyjeżdżający do Zakopanego będą mogli zostawić na parkingu swoje auta i przesiąść się do elektrycznych samochodów.
"Chcemy, by Zakopane w niedługim czasie stało się miastem ekologicznym. Gdyby udało nam się kupić Polskie Koleje Linowe, wówczas stworzylibyśmy kartę turystyczną uprawniającą do zniżki przy korzystaniu ze wszystkich obiektów PKL, bazy wypoczynkowej i transportu ekologicznego" – "Dziennik Polski" cytuje doradcę burmistrza miasta Łukasza Chmielowskiego.
Niedługo na ulicach Zakopanego pojawi się również elektryczny autobus. Władze miasta zamierzają stopniowo wymieniać flotę miejskich autobusów na pojazdu z całkowicie elektrycznym napędem. Autobusy mogą zakupić od polskiej firmy Solaris, która rozpoczęła produkcję elektrycznych autobusów mogących pomieścić do 50 pasażerów i mogących przejechać na naładowanej baterii do 120 km. Naładowanie baterii trwa 1,5 godziny. Koszty eksploatacji elektrycznych autobusów w porównaniu z autobusami spalinowymi mają być niższe o 1/3.
Fundusze na zakup elektrycznych pojazdów mają pochodzić z programów unijnych na lata 2014-2020. Pierwszy elektryczny autobus może pojawić się w Zakopanem już za dwa lata i ma kursować na trasie z dworca PKS do Kuźnic.
W realizacji projektu Zakopane chce współpracować z inwestorem na zasadzie partnerstwa publiczno-prywatnego. Miasto znalazło już w tym celu firmę, z którą wkrótce podpisze list intencyjny.
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności